Jump to content

VAROITUS HUIJAREITA LIIKKEELLÄ.


Recommended Posts

Muusikoiden.net

Palstalla liikkuu mahdollinen "nettihuijari" mikäli sinua lähestytään / lähestetty herra prepaid liittymän takaa sms-viestein. 045xxxx29

Tarjoten ostettavaksi juurikin 'sitä sinun halumaasi' tavaraa rahteineen, ja tarjoten 1590xxx (Nordea Turku, keskustori konttori)

alkusta nordea tilinumeroa, Voi olla että muitakin tilejä käytössä eripankeissa?

 

Lupaa lähettää tarvittessa nopeasti.

"Vielä kerkeen viedä" "Yrittää pumpata lisä rahaa minä maksan rahtit verukkeella"

Jokatapauksessa puhelimeen ei vastaa.

Epäilempä että postiennako tai mh-jälkivaade ei käy ;)

Herra ilmoittaa olevansa "Oulusta" mutta veikkaa että paikkakunta vaihtuu joksikin pitkän etäisyyden paikkakunnaksi, jollon nouto ei onnistu. tällä hahmolla ei ole muusikoiden.net profiili tunnusta ja lähestymistapa on tosiaankin teksti viesti lähetys numero näkyy puhelimissasi.

ilm. soitettaessa ei?

 

Tässä vaiheessa en voi enenpää asiasta kertoa.

ÄLKÄÄ MAKSAKO MITÄÄN ENNEKUIN OLETTE NÄHNEET TUOTTEET, NOUTAKAA TAI POSTI/ MH ENNAKKO AVAAMISOIKEUDELLA tms.

SELVITTÄKÄÄ KENEN KANSSA TEETTE KAUPPAA. 118 VARMASTI APUA!

Vinkki: Matkahuollossa kun lähettää lähetyksen:kirjataan kuka lähettää ja kenelle vaikka sinulla ei olisi seuranta id:tä olemassa.

 

WATCH OUT!!!

 

jk. minulta saa lisätietoa tarvittaessa soittamalla, julkisesti en voi kirjoitella jollen ole vielä 110% varma.

 

Se miksi tänne tämän varotuksen laitan, niin nämä netti huijauksien "sekatyömiehet" saattavat kalastella

muillakin foorumeilla esim. ostoilmooksia!

 

 

-Jaakko-

Link to comment

Tuttu juttu muilta foorumeilta jo monen vuoden ajalta, toki näistä on hyvä palstalaisiakin varoittaa. Turkulainen heppu on tekstiviestitse meikäläiseenkin aikanaan ollut yhteydessä kun minulla oli ostoilmoitus eräällä autofoorumilla.

 

Helppoja keinoja huijauksen tunnistamiseen:

- Yhteydenotto tulee yleensä tekstiviestillä ja kaupat halutaan tehdä hyvin nopeasti

- Tehkää numeron omistajan tietojen haku, http://www.eniro.fi on hyvä

- Laittakaa numero googleen eri muodoissa ja lainausmerkeissä, esim. "045 123 4567" tai "0451234567". Yleensä huijari on ehtinyt huijata jo muita ja siitä on tieto netissä.

- Kysykää tuotteesta joku todella älytön kyllä/ei kysymys, huijari ei nimittäin ymmärrä esim. Volkkarin osista yhtään mitään. Esimerkki: huijari tarjoaa kuplan takavaloa, kysykää onko stabilisaattori kunnossa. Huijari vastaa että "on" koska haluaa että kaupat syntyvät, normaali myyjä kysyy että mikä helvetin stabilisaattori.

- Huijarin "asiantuntemus" perustuu ostoilmoituksessa mainittuihin tietoihin. Jos olet ostamassa "laturi 75a 12v jossa punainen johto" niin yllätys yllätys huijari tarjoaa tismalleen samoilla sanoilla tuotetta.

 

Ylläpidolle ei toistaiseksi ole tullut viitteitä siitä että huijarit pyörisivät täällä, mutta aina varuillaan kannattaa olla.

Link to comment
  • 11 years later...

 Vahva epäilys huijausyrityksestä. 

Minulla on ostoilmoitus varhaispallon etuakselistosta. Minulle tarjottiin sellaista 50€ hintaan Sulkavalta. Ja 65€ matkahuollon kautta lähetettynä kun sanoin, että ajoa tulee liki 1000km. Tässä kohtaa alkoi punaliput heilua ja googlasin puhelinnumeron. Oli huijannut vastaavanlaisesti ainakin Volvoracing-ryhmässä. 

 

+358 41 7270742 ja Santtu Sulkavalta jos tarjoaa ostoilmoituksiin niin suosittelen suhtautumaan varauksella. 

Link to comment

Pidettäiskö Volkkaripalstalla yhtä, ja jeesataan toisia, jos tuotteet on omalla kotipaikkakunnalla myynnissä. Toki jo sen mainitseminen, että sanoo tuttavani voisi tuotteen hakea, voi karkottaa kusettajan.

  • Like 5
Link to comment

Meinasin tätä vaihtoehtoa kysellä, mutta sen verran paistoi läpi, että en jaksanut. Mutta pistän nyt vielä piruuttaan kyssärin tälle herralle Santtu Uimonen +358 41 7270742. 

 

Jos jollain on tylsää niin voi kilauttaa "Santulle" ja kysellä, että milloin voisi tulla katsomaan varhaispallon etuakselistoa? Ei tarvitse asua Sulkavalla😁

 

Mun nro sillä on niin ei auta soitella ja jos #31# soitan niin huijaritaustallansa ei varmasti vastaa tuntemattomaan numeroon... 

Edited by pas2
Link to comment
12 minutes ago, Maasturi said:

Aatos Happosen ja Kalevi Räsäsen kanssa ei myöskään kannata alkaa minkäänlaiseen kaupankäyntiin.

Ei taida kauppa käydä ku täällä aikaa rääkyä yhtä sun tätä.. Bunkkerissa hiljasta sitten.. 

Link to comment

Samaten kannattaa varoa, jos joku myy venttiilinjousia , joista on olemassa 24-sivuinen mittauspöytäkirja näkemättä tätä kyseistä mittauspöytäkirjaa.

Se on ymmärtääkseni vain jouset teettäneellä taholla.

 

Hyvää ruokahalua, trolli. Muista merkata tämä ilmaiseksi mainokseksi ja laita mukaan osoite, puhelinnumero ja nettiosoite, jossa näkyvillä kyseisen firman muut tuotteet.

  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment

Tuo Santtu volvopalstalla yritti myös multa viedä rahat.nivomat iskarin kuvan oli googlella kaivanut.olin sitä samaa espanjalaisen ebay myyjän kuvaa vasta katsellut niin ymmärsin väistää.

 

Link to comment
3 hours ago, select said:

Tuo Santtu volvopalstalla yritti myös multa viedä rahat.nivomat iskarin kuvan oli googlella kaivanut.olin sitä samaa espanjalaisen ebay myyjän kuvaa vasta katsellut niin ymmärsin väistää.

 

Joo mulle kanssa yritti volvofoorumilla tarjoilla ostoilmoitukseen. Onneks epäillys heräsi ja kävin vähän googlailemassa sen jälkeen..

Link to comment

Tämä kaveri tuntuu olevan volkkaripalstan ostoilmojen kautta liikkeellä, ei löydy tietoja jne. Esim kukasoitti kun laittaa 041 727 0742 niin kertoo herran olevan huijari. Eiköhän tuo kohta vaihda prepaidia ja avaa uuden tunnuksen...

 

Elikkä jos kauppakumppani ei ole ennestään tuttu niin googlatkaa numerot ja nimet sekä kuvahaku tarjotusta tavarasta ennenkuin lähettelette rahoja!

 

 

Modet vois ehkäpä siistiä ketjun ja laittaa siihen stickyn...nää tuskin on vähenemään päin.

Edited by tolvana
Lisäys
Link to comment
13 hours ago, JTG said:

Mitä tähänkin sanois...?

Tuli vastaus aika nopeasti ostoilmoitukseen.

Screenshot_20240323-203419 (1).jpg

Näyttökuva 2024-03-23 213744.png

Liekkl sama hyypiö josta varotellaan joka facebookin rompe sivustolla taas.

Link to comment
19 hours ago, masajee said:

Miksi vaihdoit puhelinnumeroa? Missäpäin tämä kone on?

Tämä puhelinnumero ollu ainakin kymmen vuotta. Kone on tänään myyty ja haettu hintaan 800€.

Ainakin ostaja oli tyytyväinen. Kone OLI Haminassa. Epäilijälle jäi tällä kertaa luu käteen.

On minun asia jos myyn tavaraa tappiolla ostajan etu.

  • Like 1
Link to comment
On 3/31/2024 at 9:32 AM, JustinCase said:

On kyllä kaikkee...🤣

Screenshot_20240331-093115.png

Kovasti jätkä yrittää edelleenkin, itsellenikin juuri tarjoili osaa. Toistamiseen jo mulle. Olkaahan varovaisia tän mulkeron kanssa.

  • Like 1
Link to comment

Tästä sankarista mä tein rikosilmoituksen. En ollut silloin kuullut tästä Santusta kun kauppaa tehtiin. 36,90€ meni.

Rahojahan tuolta ei takas saa. Eikä se tapojaan paranna, mut kuitenki jotain yritetty.

Link to comment

Tämähän ei vissiin ole edes suomalainen heppu, jostain olin löytävinäni tiedon jossa latvian suuntaan kovasti osoitellaan..?

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...