Pedalpusher Posted November 7, 2022 Share Posted November 7, 2022 Kyllä aika väärillä jäljillä ollaan jos sitä pitää moittia, että ihmiset harrastaa liikuntaa. Eikö se tuhoa kaikkea ja kaikkia kaikista eniten, kun kansa lihoaa ja mätänee sohvaan. 4 Quote Link to comment
Tanhis Posted November 7, 2022 Share Posted November 7, 2022 1 hour ago, Pedalpusher said: Kyllä aika väärillä jäljillä ollaan jos sitä pitää moittia, että ihmiset harrastaa liikuntaa. Eikö se tuhoa kaikkea ja kaikkia kaikista eniten, kun kansa lihoaa ja mätänee sohvaan. Sehän tässä se pointti just olikin että toisen liikunta vie mukavuuden toiselta. Itseäni ainakin vituttaa kävellä kuraisilla poluilla missä pyörät vetäneet polun vituralleen tai vaihtoehtoisesti joutuu pelkäämään koska joku tulee metsässä neljääkymppiä vastaan. Quote Link to comment
peruskallio Posted November 7, 2022 Share Posted November 7, 2022 Itse ajelen polttomoottorilla luvallisilla enskareiteillä. Aina sillointällöin ollaan väännössä yhden aatesuunnan kanssa joka on sitä mieltä että metsä ja eläimet tuhoutuvat tämän seurauksena. Metsässä menee polku ja sateen jälkeen kun renkaanjäljet huuhtoutuneet ei tiedä onko siellä kävelty vai ajettu. katsellut sitten ohimemmen metsään tehtyä fresbeegolf- rataa. Siinäpä vasta metsäpohjaa kuluttava laji. 50m leveydeltä radoilla kaikki aluslasvillisuus hävinnyt ja juuret paljaana. Älkää nyt ymmärtäkö väärin, minulla ei mitään fresbeegolffia vastaan, mutta pointtina että saa sen metsän jalkaisinkin täysin v*tuiksi. 1 Quote Link to comment
preA356 Posted November 7, 2022 Share Posted November 7, 2022 Muistakaa tämän aikakauden teema, suvaitsevaisuus 1 Quote Link to comment
jupsu Posted November 7, 2022 Share Posted November 7, 2022 Sotketaan nyt edelläolevaa keskustelua ja pistetään kuva omasta käyttis/harraste farkusta. 1 Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted November 8, 2022 Share Posted November 8, 2022 Näiden kanssa tämä kesä mennyt, tyttären pyörä ny ei kuvassa ole, mutta kolme meitä pöristelee pitkin metsäteitä ja metsiä. Parempaa puuhaa en kyllä keksi kuntoilumielessä ku tämä ja kamppailulajit yhdistettynä. Jos jotakuta harmittaa että pikkusen polulla pyörän jälkiä, niin voin sanoo että ei oo pakko kulkea mun mailla :) Toki tässä lähistöllä on useampia isompiakin enskareittejä, luvallisia ja niistä pidetään huolta. Sinne ei taasen oo asiaa jalkaisin... 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted November 8, 2022 Share Posted November 8, 2022 3 hours ago, ovaaliheppu said: Näiden kanssa tämä kesä mennyt, tyttären pyörä ny ei kuvassa ole, mutta kolme meitä pöristelee pitkin metsäteitä ja metsiä. Parempaa puuhaa en kyllä keksi kuntoilumielessä ku tämä ja kamppailulajit yhdistettynä. Jos jotakuta harmittaa että pikkusen polulla pyörän jälkiä, niin voin sanoo että ei oo pakko kulkea mun mailla :) Toki tässä lähistöllä on useampia isompiakin enskareittejä, luvallisia ja niistä pidetään huolta. Sinne ei taasen oo asiaa jalkaisin... Mikäs siinä jos omassa metsässä ajelee, itse pärisyttenen traktorilla ja on siellä metsäkonekkin pariin otteeseen pyörinyt lähivuosina. Ja luvalliset reitit on just niitä missä kuuluukin mennä ja mihin kävelijöillä ei ole mitään asiaa varsinkin jos on ajot käynnissä. 20 hours ago, peruskallio said: Itse ajelen polttomoottorilla luvallisilla enskareiteillä. Aina sillointällöin ollaan väännössä yhden aatesuunnan kanssa joka on sitä mieltä että metsä ja eläimet tuhoutuvat tämän seurauksena. Metsässä menee polku ja sateen jälkeen kun renkaanjäljet huuhtoutuneet ei tiedä onko siellä kävelty vai ajettu. katsellut sitten ohimemmen metsään tehtyä fresbeegolf- rataa. Siinäpä vasta metsäpohjaa kuluttava laji. 50m leveydeltä radoilla kaikki aluslasvillisuus hävinnyt ja juuret paljaana. Älkää nyt ymmärtäkö väärin, minulla ei mitään fresbeegolffia vastaan, mutta pointtina että saa sen metsän jalkaisinkin täysin v*tuiksi. Ja tässä toiminnassa ei ole mitään nokankoputtamista että luvallisilla reiteillä ajaa. Olen myös samaa mieltä että kiekkobaanat kyllä kuluttaa metsää hitokseen ja tuohoaa puustoa, mutta yleensä jos tälläiselle baanalle menet niin tiedät mitä odottaa. Ja jos nyt vertaat jalkaisin kulkemista enskalla ajamiseen niin vähän kyllä hakoteillä olet. Voidaan nyt vaikka näin syksykeleillä tehdä diili että sä tulet mun nurmikolle kääntymään jalkaisin ja mä tulen sun nurmikolle kääntymään enskalla ;) Quote Link to comment
peruskallio Posted November 8, 2022 Share Posted November 8, 2022 (edited) 19 hours ago, preA356 said: Muistakaa tämän aikakauden teema, suvaitsevaisuus Esimerkkinä vesijäähdytys ja tämä palsta😄 3 hours ago, Tanhis said: Ja jos nyt vertaat jalkaisin kulkemista enskalla ajamiseen niin vähän kyllä hakoteillä olet. en verrannut, niinkuin viestini lopussa lukee oli esimerkki siitä, että sen metsän saa pahaan kuntoon ihan jalkaisin, kunhan vaan kulkijoita on tarpeeksi. se miksi yleensäkään osallistuin vääntöön jossa ei ole lopputulosta on että olen harkinnyt myydä kotarin ja siirtyä sähköfillariin helppouden takia. Jos tuolla asenteet vaan on tätä luokkaa niin ei jaksaisi joka kolmas kerta toisen ihmisen ajellessa nähtyään jäädä huutamaan pää punaisena siitä saako siellä polulla ajaa vai ei. Edited November 8, 2022 by peruskallio Quote Link to comment
Tanhis Posted November 8, 2022 Share Posted November 8, 2022 51 minutes ago, peruskallio said: Esimerkkinä vesijäähdytys ja tämä palsta😄 en verrannut, niinkuin viestini lopussa lukee oli esimerkki siitä, että sen metsän saa pahaan kuntoon ihan jalkaisin, kunhan vaan kulkijoita on tarpeeksi. se miksi yleensäkään osallistuin vääntöön jossa ei ole lopputulosta on että olen harkinnyt myydä kotarin ja siirtyä sähköfillariin helppouden takia. Jos tuolla asenteet vaan on tätä luokkaa niin ei jaksaisi joka kolmas kerta toisen ihmisen ajellessa nähtyään jäädä huutamaan pää punaisena siitä saako siellä polulla ajaa vai ei. Noni riita poikki ja ajellaan ja kävellään lain pykälien mukaan kukin tavallaan. Ettei nyt kovin kauas aiheesta niin tälläinen pikku rojekti tuli tehtyä pakon sanelemana. Päälisin puolin ok näköinen nurkka meni alimmaista hirttä lukuunottamatta täysin uusiksi kun oli vähän päässyt muhimaan. Quote Link to comment
Lasse Posted November 8, 2022 Share Posted November 8, 2022 Jos kura vituttaa metsässä niin parempi pysyä sieltä pois. On tää saatana kans eräs keskustelu taas kerran. Quote Link to comment
mikko k Posted November 8, 2022 Share Posted November 8, 2022 Varsinainen vääntöpalsta! 😁 Quote Link to comment
peruskallio Posted November 8, 2022 Share Posted November 8, 2022 Palataan aiheeseen Mulla tälläinen rakenteilla, kun ei talliin tälläerää kerkiä. kyosho optima on malli. 2 Quote Link to comment
non-hippy Posted November 8, 2022 Share Posted November 8, 2022 8 hours ago, Tanhis said: Noni riita poikki ja ajellaan ja kävellään lain pykälien mukaan kukin tavallaan. Ettei nyt kovin kauas aiheesta niin tälläinen pikku rojekti tuli tehtyä pakon sanelemana. Päälisin puolin ok näköinen nurkka meni alimmaista hirttä lukuunottamatta täysin uusiksi kun oli vähän päässyt muhimaan. Onko tuossa hulppean näköisessä puuceessä vesivessa? Quote Link to comment
mikan Posted November 9, 2022 Share Posted November 9, 2022 Jos metsään haluat mennä nyt, niin takuulla yllätyt... Quote Link to comment
PZQ Posted November 10, 2022 Share Posted November 10, 2022 Ei olis enään kun vesipumpun vaihto ja Cosworth on valmis museoleimalle 😎 On kyllä ollu aika työmaa ! Mutta mukavaa !! 7 Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted November 10, 2022 Share Posted November 10, 2022 Honda QR näyttää hienolta. Mulla oli tuommonen noin 36 vuotta sitten... 1 Quote Link to comment
PZQ Posted November 10, 2022 Share Posted November 10, 2022 15 minutes ago, Tuomo Lehmikangas said: Honda QR näyttää hienolta. Mulla oli tuommonen noin 36 vuotta sitten... Joo ostin 5v sitten kun pojanpoika synty ja on hienossa orkkis kunnossa, jopa renkaat alkuperäiset vm-91 Tänä kesänä aloitettiin treenaamaan, ja jos hänellä innostusta riittää niin riittää kyllä Hondiakin 50cc-500cc Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted November 10, 2022 Share Posted November 10, 2022 Oma poika ajellut Honda CRF 50, hyvin pystyi 6-vuotias aloittamaan. Vaihtoehto oli silloin hankkia Yamaha PW, mutta kyllä Honda vei voiton. Mitään Kiinan kamppeita en edes harkinnut. Quote Link to comment
PZQ Posted November 12, 2022 Share Posted November 12, 2022 Vanteiden väri oli aika kellastunut vuosien saatossa, mutta duunin lasikuula kaappiin sujahti ns heittämällä 10 vannetta. Lähti aika kivuttomasti puhtaaksi ja seuraavaksi pulveria 3 Quote Link to comment
Lasse Posted November 23, 2022 Share Posted November 23, 2022 On 11/7/2022 at 10:31 AM, Pedalpusher said: Kyllä aika väärillä jäljillä ollaan jos sitä pitää moittia, että ihmiset harrastaa liikuntaa. Eikö se tuhoa kaikkea ja kaikkia kaikista eniten, kun kansa lihoaa ja mätänee sohvaan. Täytyy tähän kyllä todeta että pisimmät ja oikeastaan ainoat kunnon sairauslomat mulle on aiheuttanut nimenomaan liikunta. Sohvalla makoilu ei ole aiheuttanut tarvetta saikulle. Quote Link to comment
PZQ Posted November 27, 2022 Share Posted November 27, 2022 Olikin noi kotelot niin hirveen näköiset että purin kaikki ja putsia, jouset meni samalla vaihtoon. Seuraavaksi jatkuu prokkistelu putkiston kimpussa 3 Quote Link to comment
abbe Posted November 29, 2022 Share Posted November 29, 2022 Viritelty Home Assistant pyörimään sähkökaapin nurkkaan. Alustana vanha Raspberry Pi 3B joka lojunut puolenkymmentä vuotta lipastonlaatikossa toimettomana. Ajatuksena vähän optimoida sähkönkäyttöä ja valaistuksen ohjausta. 2 Quote Link to comment
Tanhis Posted November 29, 2022 Share Posted November 29, 2022 4 hours ago, abbe said: Viritelty Home Assistant pyörimään sähkökaapin nurkkaan. Alustana vanha Raspberry Pi 3B joka lojunut puolenkymmentä vuotta lipastonlaatikossa toimettomana. Ajatuksena vähän optimoida sähkönkäyttöä ja valaistuksen ohjausta. Kummasti löytyy halukkuutta nykyään ohjailuun. https://www.proshop.fi/Smart-Home-Aelykoti/Shelly-Pro-4PM/3027899 Kaveri rakensi tälläisen pohjalle oman systeeminsä itse taasen en ole vielä vaivautunut kun ei ole mitään energiavaraajaa tms. minkä kanssa ohjauksesta saisi selkeän hyödyn. Kaverilla hommaa ohjaa oma koneensa mikä haistelee pörssisähkön hintaa ja sitten katkoo asetettujen arvojen mukaan tiettyjä piirejä pois kuten lämminvesivaraajaa ja osaa lämmityksestä. Jos tuo tietokoneosuus arvelluttaa niin pörssisähköohjausta myydään myös ulkoisena palveluna wlan ohjattuna olisko ollut ~5€/kk 2 Quote Link to comment
multanen Posted November 29, 2022 Share Posted November 29, 2022 4 hours ago, abbe said: Viritelty Home Assistant pyörimään sähkökaapin nurkkaan. Alustana vanha Raspberry Pi 3B joka lojunut puolenkymmentä vuotta lipastonlaatikossa toimettomana. Ajatuksena vähän optimoida sähkönkäyttöä ja valaistuksen ohjausta. Mulla on nyt koekäytössä itserakennettu ohjaus lämpimän veden tuotantoon. Lämmitintä ohjaa "tyhmä" esp3266 joka käy muutaman minuutin välein hakemassa nettipalvelimelta tiedon pitääkö nyt olla päällä vai ei. Nettipalvelimessa on itse tekemäni php-ohjelma joka laskee päälläolon pörssisähkön hinnan perusteella. Kotona ei siis ole mitään varsinaista atk-konetta päällä. 2 Quote Link to comment
abbe Posted November 29, 2022 Share Posted November 29, 2022 8 minutes ago, Tanhis said: Kummasti löytyy halukkuutta nykyään ohjailuun. https://www.proshop.fi/Smart-Home-Aelykoti/Shelly-Pro-4PM/3027899 Kaveri rakensi tälläisen pohjalle oman systeeminsä itse taasen en ole vielä vaivautunut kun ei ole mitään energiavaraajaa tms. minkä kanssa ohjauksesta saisi selkeän hyödyn. Kaverilla hommaa ohjaa oma koneensa mikä haistelee pörssisähkön hintaa ja sitten katkoo asetettujen arvojen mukaan tiettyjä piirejä pois kuten lämminvesivaraajaa ja osaa lämmityksestä. Jos tuo tietokoneosuus arvelluttaa niin pörssisähköohjausta myydään myös ulkoisena palveluna wlan ohjattuna olisko ollut ~5€/kk Shellyn Wifi -liitäntäisiä antureita ja releitä minullakin käytössä. Tuohon Home Assistanttiin saa tarvittaessa ilmaiseksi luettua pörssisähkön hinnan Nordpoolilta jos tulevaisuudessa joutuu siirtymään pörssisähköön ja haluaa ohjailla lämmityksiä aktiivisesti. (Joutuu toki vähän koodia kirjoittamaan.) Quote Link to comment
jupsu Posted December 5, 2022 Share Posted December 5, 2022 Talvikäyttiksen virkaa toimittavaa teiniräpellys rollaa pääsi jälleen tinaamaan. Vielä olisi sama savotta apparin puolelle sekä pohja vaatisi pari pikkupaikkaa. Niin ja tuulilasin karmikin pitäisi jostain taikoa että saa lasin liimattua paikoillensa kun entinen on päässyt vähän hapantumaan. Eihän tässäkään varmaan mitään järkeä ole mutta voisi sitä huonompaakin tekemistä keksiä. 2 Quote Link to comment
peruskallio Posted December 9, 2022 Share Posted December 9, 2022 (edited) Ajankuluprojekti alkaa olemaan valmis. Nopeudensäädintä vielä odottelen että pääsee ajamaan, vaikka se ei oikeastaan pahemmin kiinnostakaan. Näpertely on pointti. ekassa kuvassa koppa maalissa, toisessa tarrojen kanssa. On 11/8/2022 at 11:06 PM, peruskallio said: Palataan aiheeseen Mulla tälläinen rakenteilla, kun ei talliin tälläerää kerkiä. kyosho optima on malli. Edited December 9, 2022 by peruskallio 3 Quote Link to comment
DOODAH Posted December 9, 2022 Share Posted December 9, 2022 Kyllä se aika rajusti on tunturihommiksi mennyt siinä sivussa. Piti oikein perinteinen blogi värkätä aiheesta: pyh-paappis-trial Quote Link to comment
Tanhis Posted December 10, 2022 Share Posted December 10, 2022 On 12/9/2022 at 8:46 AM, peruskallio said: Ajankuluprojekti alkaa olemaan valmis. Nopeudensäädintä vielä odottelen että pääsee ajamaan, vaikka se ei oikeastaan pahemmin kiinnostakaan. Näpertely on pointti. ekassa kuvassa koppa maalissa, toisessa tarrojen kanssa. On 11/8/2022 at 11:06 PM, peruskallio said: Palataan aiheeseen Mulla tälläinen rakenteilla, kun ei talliin tälläerää kerkiä. kyosho optima on malli. On kyllä uskomatonta että näitä 80-luvun kyoshoja tulee vieläkin tuotantolinjalta ulos. Quote Link to comment
WESTY Posted December 15, 2022 Share Posted December 15, 2022 Talvi harrastus, spååri. Onneksi on mahdollista ite tehdä renkaita. 2 Quote Link to comment
wp Posted December 20, 2022 Share Posted December 20, 2022 Viha-rakkaussuhde Volvon punakylkisiin... Kansihuolto ja päivitys, uusi nokka-akseli ja paininkupit sovitettavana. Tähän tuli mittaan koneistettavat lash capit jotka öljykarkaisin välysten säädön jälkeen. Imukanava päivittyi samalla hieman isommaksi. 2 Quote Link to comment
hapa Posted January 4, 2023 Share Posted January 4, 2023 On se kumma ku mopoilu hommat vaan iskee päälle. Ehkä si taas seuraava olis fläkä. 4 Quote Link to comment
tobbe` Posted January 13, 2023 Share Posted January 13, 2023 Nopee pit stoppi ja taas mennää luisussa! Kesälomalla alotin maalausprojektin joka venähti lähemmäs talvea, mut siinä se nyt ois. oranssi siitä piti tulla mut päädyin sit kuitenkin tuohon alkuperäiseen vauvan kakkaan. 10 Quote Link to comment
mikan Posted January 13, 2023 Share Posted January 13, 2023 Carina, celica tai corolla se oli kortin saatua toiveena, mutta 100A:lla mentiin. :-) 2 Quote Link to comment
Marko Posted January 13, 2023 Share Posted January 13, 2023 2 minutes ago, mikan said: Carina, celica tai corolla se oli kortin saatua toiveena, mutta 100A:lla mentiin. :-) Juuri näin :) Quote Link to comment
Janne Välilä Posted January 13, 2023 Share Posted January 13, 2023 12 hours ago, tobbe` said: Nopee pit stoppi ja taas mennää luisussa! Kesälomalla alotin maalausprojektin joka venähti lähemmäs talvea, mut siinä se nyt ois. oranssi siitä piti tulla mut päädyin sit kuitenkin tuohon alkuperäiseen vauvan kakkaan. Joka miehellä kuuluu pari rollaa olla✌️ 4 Quote Link to comment
Jiibee Posted January 14, 2023 Share Posted January 14, 2023 (edited) Lumentyönnin mökkitielle ja eiköhän tälle muutakin tekemistä löydy. Ennallistetaan ja korjaillaan aiempien seppien askarteluja. Vähän jo terva haisee ja hihat on vaseliinissa, mutta yritetään välttää entisöintiä että raaskii käyttää eikä ole taas yksi tekemistä vaille valmis projekti. 😉 Edited January 14, 2023 by Jiibee 3 Quote Link to comment
Lasse Posted January 17, 2023 Share Posted January 17, 2023 Kaikenlaista sitä 4 Quote Link to comment
wp Posted February 7, 2023 Share Posted February 7, 2023 Pari Weber DCO 50 SP:tä sai huoltosarjat ultraäänipesurin kautta. Quote Link to comment
Recommended Posts