KalleJ Posted March 15, 2015 Share Posted March 15, 2015 Ai saakeli! Onkohan tää mun vanha pelini? Sama vuosimalli ja noin 11v sitten myin tännepäin... Olisikin ollut noin hyvä lähtökohta! Oma BMW tuli punnerrettua trailerille samasta tallista kuin ovaali vuosia myöhemmin, eli molemmat viettäneet rapsakkaa rauhaiseloa ladossa edeltävät 30+ vuotta. 1 Quote Link to comment
hanski513 Posted March 15, 2015 Share Posted March 15, 2015 (edited) Kahdella pyörällä Z50 A Nelip Z 25 A-57 ja Lännen C-4 Edited September 6, 2017 by hanski513 1 Quote Link to comment
spege Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 (edited) Enää yks VW, kupla 1200L -76 MR 2 hengen perheessä 3 saappia, lisäks uusin tulokas Alpina B10 V8 -97 ja tallessa kadett city 2,2, se on myös myytävänä. Ja Suzuki GSX 1100 -81 sekä Crescent 2000 vuodelta 1959, ollu mulla eli toisella omistajalla jo 40 vuotta. Sai just tuliterän sähköstarttisen nelitahtimoottorin, siis pelastettu mobilismilta. Edited June 13, 2015 by spege Quote Link to comment
wp Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 (edited) Ahdetun Suzuki Hayabusan painekotelon päivitys. Kotelon aihio AMW:ltä, lyhennetty sopivaksi. Torvet 80mm billet- jöötistä, manuaalisorvi... Edited April 5, 2015 by wp 5 Quote Link to comment
Tero87 Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 Ducati Monsterista laitellaan kuppila kilpuria tänä keväänä.Mukavaa vaihtelua autoharrastukselle noi prätkä projektit. Quote Link to comment
eekoo Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 isoo perse harrastuskohteena. https://picasaweb.google.com/100165292843498342225/Fury02#6079017393782638930 Quote Link to comment
wp Posted April 5, 2015 Share Posted April 5, 2015 Ahdetun Suzuki Hayabusan painekotelon päivitys. Kotelon aihio AMW:ltä, lyhennetty sopivaksi. Torvet 80mm billet- jöötistä, manuaalisorvi... Lisää palasia projektiin saatu aikaiseksi... 1 Quote Link to comment
Kharon Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 (edited) (EDIT: Hmph. Pöljä editori hukkasi vaivalla oikeaan kokoon muokatut kuvat: Nyt saatte tyytyä pelkkiin linkkeihin.) Kaikkea muuta on kun on mallia sulo vilen: Pakko ostaa kun tarjotaan halvalla eikä voi koskaan myydä mitään pois ennenkuin ei vain mahdu mihinkään. Siitä ei ole tingitty vielä että vain oma ja mutsin käyttöauto ovat pihalla, lopuille pitää löytyä katto päälle talveksi ja se onkin nyt se pullonkaula: enempää ei voi ostaa kun ei vain mahdu. Tuosta vanhin (minulla) muu kalusto eli BMW 750iL, -89 ja sen kaveri, melkein 10v myöhemmin ostettu 750i, -87. Lang on jo sen verran rapea jo että se vietti juuri pari viikkoa peltisepällä paikattavana, muuten toimii kohtuullisesti. Lyhyt onkin ajossa vain kesällä ja on siis hyvässä maalissakin vielä. http://kharon.suomiforum.com/www/bmw2/IMG_0454.jpg Sitten on parit moottoripyörät, Kawasakin GPX:ää molemmat, -87 ja -89. Ensinmainittu (musta) on koneremontissa jo neljättä vuotta, toisella siis ajellaan. http://kharon.suomiforum.com/www/gpx2/kawa1.jpg http://kharon.suomiforum.com/www/gpx3/IMG_1527.jpg Kun toveri kollega peri isoisänsä talon, mukana tuli mm. -78 Tunturi ja kun minä sitten kävin hakemassa sen (plus pakettiautollisen muuta roinaa) pois niin mopon hinnaksi jäi niin vähän että se oli pakko ostaa. Se on vieläkin vaiheessa, kohta on 10. vuosi menossa. Todennäköisesti ei tarvitsisi kuin putsata pensalinja ja kaasutin ja koittaa että tuleeko kipinää. Viimeksi kun koitin niin kone pyöri että aivan jumissa se ei ole. http://kharon.suomiforum.com/www/tunturi/IMG_0984.jpg Vielä on joskus teininä ostettu Suzukin A95, -72 (kokolailla samanlainen kuin kuvassa) ja kun siihen saa vähän nihkeästi osia niin ostin toisen samanlaisen varaosapyöräksi (kuvassa). Tämä on ikuisuusprojekti, sitä on puuhasteltu kohta 30 vuotta eikä edistystä juurikaan ole tapahtunut, muuta kiireellisempää on aina ollut tiellä. Toki kumpaankaan ei ole papereitakaan ja Trafi välillä oli niuhona paperittomien rekisteröinnin kanssa, nykyisin taas vähän järjellisempää. http://kharon.suomiforum.com/www/suzuki3/IMG_1375.jpg Tälläisiä nämä: Ei ole vapaa-ajan ongelmia ollut kohta 20 vuoteen kun kalustoa on aina enemmän kuin ehtii korjata ja/tai edes pitää kunnossa. Ainakin osa tulee aikanaan museokuntoon, sitä ei vain kukaan tiedä että milloin. Sokerina pohjalla mutsin -90 Passat jota minä ropaan talvella ja mutsi tai siskonpoika ajelee kesällä: http://kharon.suomiforum.com/www/passat/IMG_2493.jpg Edited April 7, 2015 by Kharon 2 Quote Link to comment
Kharon Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 Enää yks VW, kupla 1200L -76 MR 2 hengen perheessä 3 saappia, lisäks uusin tulokas Alpina B10 V8 -97 ja tallessa kadett city 2,2, se on myös myytävänä. Ojj. Alpina on hieno laite. Noin uusi vain on ei mahdu budjettiin, joutuu ajelemaan vanhemmilla. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 Polkupyöriä on kertyny melkoinen liuta, fixiä, 80-lukuista maantiepyörää jne. Ja eilen tuli kotiutettua tämmönen. 7 Quote Link to comment
ARTO Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 Ojj. Alpina on hieno laite. Noin uusi vain on ei mahdu budjettiin, joutuu ajelemaan vanhemmilla. Alpinat on hienoja juu, jostain löytäis järkevään hintaan V8 S koneisen touringin... sitten vois jo harrastaa, nyt pitää tyytyä tavalliseen M62B44tu pikkulohkoon:) Quote Link to comment
HSuomi Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 (edited) -82 PV.tä rassannu koko talven ja nyt rupee olemaan melkolailla valmista. Myös tällästä matalampaa versiota on tulu duunattaua. Leveetä takavannetta ym.. Edited April 16, 2015 by HSuomi 7 Quote Link to comment
68teevee Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 Tämmöinen "projekti" rakenteilla,telakalla ollut työnseisaus jo 7 vuotta. Koskahan kupla ja taloprojekti hellittää,että pääsis jatkamaan. Pituutta n.125cm,korkeutta n.85cm,leveyttä alle 50cm. Malli on hms victory,kuosissa jossa se oli valmistuessaan vuonna 1765.Runkoon upposi noin 3500 pientä naulaa. 12 Quote Link to comment
Broidi Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 Piti ostaa ku halvalla sai... :) 7 Quote Link to comment
Dennis Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 (edited) Viime talven projekti alkaa olemaan valmis Edited April 17, 2015 by Dennis 8 Quote Link to comment
APO Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Tämmöinen "projekti" rakenteilla,telakalla ollut työnseisaus jo 7 vuotta. Koskahan kupla ja taloprojekti hellittää,että pääsis jatkamaan. Pituutta n.125cm,korkeutta n.85cm,leveyttä alle 50cm. Malli on hms victory,kuosissa jossa se oli valmistuessaan vuonna 1765.Runkoon upposi noin 3500 pientä naulaa. Sama laiva makaa mullakin keskeneräisenä kaapissa :). Kylläkin revellin pienoismalli ja aekasta paljon pienemmässä koossa. Osat on niin pirun pieniä ettei taho hermot kestää. 1 Quote Link to comment
wp Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 V.L. Churchill Co valmistama venttiilihiomakone käyttöentisöitynä. Moottori 70-luvun Strömberg, alkuperäisen sähköturvallisuus huoletti. Itse laite oletettavasti 40-luvulta, viimeiset valmistettu tiettävästi 50-luvun puolella. Käyttö lähinnä "tuotekehittelyyn", pyörintätarkkuuden suhteen erittäin työläs keskitettävä istukan kulumisen johdosta. 1 Quote Link to comment
wp Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Lisää mopovärkkäilyä, vesikiertoisen ahtoilmanjäähdyttimen takia moottorin jäähdytin siirtyy takarunkoon. Tämän piti olla "pieni" sivuprojekti omien harrastusten ohessa ;) 5 Quote Link to comment
wp Posted May 26, 2015 Share Posted May 26, 2015 No niin, Busan päivityksen vaihe 1 osaltani pian valmis, takarunko maalaria vaille valmis ja välijäähdytin tinattu. Pyörä kootaan kertaalleen, koekäytetään ja ehkä ajetaan muutama testiveto radalla. Vaihe 2 myöhemmin, moottorin ja vaihteiston huoltoaukaisu sekä päivitys ahtopaineen nostolle 1.4 -> 2.0 bar 2 Quote Link to comment
wp Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 Kansi tuli päivitettyä imu- ja pakokanavien osalta, palotiloihin ei koskettu koska istukoita ei ollut tarkoitus jyrsiä. Koneistin kanteen kierteet kannen vahvikkeita varten jotka asennettiin öljytilan puolelta läpi vesitilan tukemaan kannen tasoa sylinterien välisten kannasten kohdalta. Nämä sen vuoksi että ko. paikka on lähes varma kansitiivisteen vuotopaikka kun ahtopainetta kohotetaan yli 1,5bar lukemien. Pakokanavat saivat uuden paremmin virtaavan muodon, nokka-akselit ajoitettiin uudelleen. Dynossakin käytiin, 500hv takapyörältä ylittyi erittäin maltillisella ahtopaineella, tehonlisäys aiempaan, samalla paineella (ja samassa dynossa) ajettuun +84 hv. 4 Quote Link to comment
HSuomi Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 Mitäs lajia tällä pyörällä ajetaan? Komeita lukuja. Quote Link to comment
wp Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 Varttimailia ajetaan, luokka Super street bike. Katettuna muistuttaa etäisesti katupyörää, maksimi akseliväli määritelty säännöissä. Vain kuvioitua katurengasta saa käyttää takana (vaikka on käytännössä "liimarengas"), wheeliebarsit ei sallittuja. Luokka on saanut tänä vuonna FIM/UEM- arvon eli kiertää EM- sarjan mukana ns. pro- kierroksilla nitrojen ja alkoholi- ryhmien mukana. Suomessa valmiita/valmistuvia pyöriä lienee sen verran että kun kaikki saataisiin radalle niin täysi SM- sarja/ryhmä olisi mahdollinen. Vielä toistaiseksi Suomessa ajetaan yhdistettynä luokkana FB:n (funny bike, sliksit+wheeliebars sallittu) kanssa. Euroopan kärki hätyyttelee 7 sekunnin alitusta vartilla, loppunopeudet 320+ Teknisesti erittäin haastava luokka pidon asettamien haasteiden vuoksi, voima rataan pitää saada välitettyä kämmenen kokoisen "kumiläntin" kautta Quote Link to comment
Tanhis Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 Varttimailia ajetaan, luokka Super street bike. Katettuna muistuttaa etäisesti katupyörää, maksimi akseliväli määritelty säännöissä. Vain kuvioitua katurengasta saa käyttää takana (vaikka on käytännössä "liimarengas"), wheeliebarsit ei sallittuja. Luokka on saanut tänä vuonna FIM/UEM- arvon eli kiertää EM- sarjan mukana ns. pro- kierroksilla nitrojen ja alkoholi- ryhmien mukana. Suomessa valmiita/valmistuvia pyöriä lienee sen verran että kun kaikki saataisiin radalle niin täysi SM- sarja/ryhmä olisi mahdollinen. Vielä toistaiseksi Suomessa ajetaan yhdistettynä luokkana FB:n (funny bike, sliksit+wheeliebars sallittu) kanssa. Euroopan kärki hätyyttelee 7 sekunnin alitusta vartilla, loppunopeudet 320+ Teknisesti erittäin haastava luokka pidon asettamien haasteiden vuoksi, voima rataan pitää saada välitettyä kämmenen kokoisen "kumiläntin" kautta Pöh mun mielestä mielenkiintoisempi vastaus olisi ollut valoista valoihin pillurallia kaupungilla :) 1 Quote Link to comment
Hebster52 Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Vaimo keksi tänä keväänä tämmöisen projektin mökille... Puoltoista kuukautta sitten valettiin antura ja siitä se sit lähti... Varastanu paljon arvokasta talliaikaa... :) Takaseinäksi ja toiseen päätyn tuli käytettyä Volkkariukolta hommattu purkutalosta vähän seinää... Nostettiin talon purkauksen yhteydessä yhtenä palana sivuun ettei hirret vahingoittuis. Hirret purettin jotta sain ne siirrettyä perävaunulla mökille sopivasti äitienpäiväks... "Sit vaan kasaamaan"... Onneks oon sen verran kaksmielinen että pystyn olla kahdessa paikassa yhtaikaa... :) Etupuolen ikkunat ovat vaimo isovanhempien kasvimaalla käytetyt kasvilavan lasikehikkoja joihin lisäsin poikittais rimoja. Pääty merelle päin rakensin vanhoista ikkunapokista. Nyt olis enää vaan lasit oveen ja kittiä kaikkiin laseihin sekä asentaa lasikatto joka ei ole vielä tullut. Osa kattoa on kesämökistä purettua konesaumattua peltiä.. 13 Quote Link to comment
jonte Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Piti ostaa ku halvalla sai... :) Fiat 2300S? Quote Link to comment
Untzikks Posted July 3, 2015 Author Share Posted July 3, 2015 Mielenkiintosia projekteja on porukalla, eiku lisää vaan tähän ketjuun :) Quote Link to comment
jake1986 Posted July 3, 2015 Share Posted July 3, 2015 Meikäläinen hääräilee ja korjailee tuollaisia menopelejä. Volkkarien ja Audien korjausta niin töissä kuin vapaa aikanakin joskus ja vanhoja mopoja on kans muutamana vuotena laitettu kuntoon viimeisen päälle. Mopo rivistöstä on toi Tunturi sport -72 juuri myyty ja tilalle tuli Solifer Export. Siinähän toi vapaa aika tahtoo mennä ja sit vielä lisäksi lukuisia kesätapahtumia tulee kierrettyä niin 2-pyöräisillä kuin 4-pyöräisilläkin ja kaikenlaista muutakin tulee väsäiltyä joten eihän sitä koko aikaa jaksa kotonakaan istua!! =D 3 Quote Link to comment
pastem Posted July 8, 2015 Share Posted July 8, 2015 Tuollainen laittiin viime syksynä veljen kanssa. Talven aikana vähän pelti hommia ja muuta sipistelyä ja nyt vaan kovaa ajoa. Kuplan kanssa ollut vähän motivaatio ongelmaa niin se saa huilata toistaiseksi tallissa. 1 Quote Link to comment
Guest arapaho Posted July 23, 2015 Share Posted July 23, 2015 Tällaiset menopelit menneiltä ajoilta tallessa. Jos ei joku tunne(?)niin specsit olkaa hyvä: Isuzu Bellett 15oo, vm.-65. Kupla 1,3,-vm 73 MB E300D,vm-91.Jatkuvassa ajossa,mittarissa vasta 390ooo. Quote Link to comment
LegacyR Posted July 23, 2015 Share Posted July 23, 2015 Trek 29" - Surlyn jäykkä keula - 1x10 voimalinja (Shimano SLX) - Runko maalattu matta mustaks ja uudet teipit Lähtökohta Ja sitten... Quote Link to comment
Tero87 Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 Möröstä tuli väsättyä kahvila kilpuri, eilen suoritettu koeajo. 5 Quote Link to comment
Soukka Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 (edited) Möröstä tuli väsättyä kahvila kilpuri, eilen suoritettu koeajo.Just hieno! Ite kans aina halunnut cafe raaseri ducatia mut pitää olla punainen ja samat putket mut lyhyemmät ja niin että on vaakatasossa ylhäällä. Edited August 7, 2015 by Soukka Quote Link to comment
Art_Zi Posted August 8, 2015 Share Posted August 8, 2015 (edited) 32 vuotta meni, ennenku tämä poika sai elämänsä ekan mopon. Ei isäntä aikanaan alkanu ostaan mopoa, joten pyörälä sai polkea pirruuksia tekemään... Takavanne on tällä hetkellä rihtauksessa ja kytkin ja takajarrut pitäs talven aikana uusia. Ajopeli kuiten ja kilvissä vaikkakin on hieman ratlook. Ja ilmajäähy sakemanni tottakai...Zundapp M50 434 Bergsteiger vm. 1969 Edited August 8, 2015 by Art_Zi 3 Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 Solifer Export Thermomat vm. 64. Hieman rotta mutta ajokuntoisena ostettu ja pari viikkoa sitten saatettu kilpiin. 1 Quote Link to comment
mmm5mMattiH Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 Tämmöinen bokserihäksätin on isäukon kans yhteisprojektina. 3 Quote Link to comment
Paadre Posted August 25, 2015 Share Posted August 25, 2015 Solifer Export Thermomat vm. 64. Hieman rotta mutta ajokuntoisena ostettu ja pari viikkoa sitten saatettu kilpiin. Hieno! Faijalla on tollanne -65:nen jonka osti aikoinaan uutena. Saanut vähän hittiä vuosien saatossa mut ihan tehtävissä näyttää olevan sekin. Muutamat osat vaan pitää metsästää niin pääsee aloittamaan hiomisen. 1 Quote Link to comment
sleepercooler Posted June 18, 2016 Share Posted June 18, 2016 (edited) Terassi projektia pukkaa, vanhan purku ja uutta tilalle ja sitä rataa....kansilaudoitus lehtikuusta.....runko kyllästettyä.. vanha terassi ja uutta valmistuu ja kaidetta ja listat piti tehdä itse kun kaupast ei löydy sopivaa Edited June 18, 2016 by sleepercooler 3 Quote Link to comment
wp Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 (edited) Taas yksi venttiilihiomakone kulkeutui käsiin, tämä on kai pakko pitää itsellä. Purkamisen ja puhdistuksesn jälkeen laite osoittautui lähes uutta vastaavaksi, vain jäähdytysnestepumppu oli rikki mutta se on helposti korvattavissa sähköisellä versiolla. Johteissa ei lainkaan kulumaa kuten ei laakereissakaan, kunhan saan uudet käyttöhihnat tilattua niin pitää tarkistaa istukan pyörintätarkkuus. Edited June 26, 2016 by wp 1 Quote Link to comment
jarkki86 Posted July 8, 2016 Share Posted July 8, 2016 Tämmönen pitäisi valmiiksi saatella ennenkuin kuplan aloittaa... http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10689&sid=1bfc084cf8f7410071bcbe8765efd3f4 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.