Jump to content
Untzikks

Palstalaisten muut projektit?

Recommended Posts

Ai saakeli! Onkohan tää mun vanha pelini?

Sama vuosimalli ja noin 11v sitten myin tännepäin...

Olisikin ollut noin hyvä lähtökohta! Oma BMW tuli punnerrettua trailerille samasta tallista kuin ovaali vuosia myöhemmin, eli molemmat viettäneet rapsakkaa rauhaiseloa ladossa edeltävät 30+ vuotta. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Enää yks VW, kupla 1200L -76 MR

2 hengen perheessä 3 saappia, lisäks uusin tulokas Alpina B10 V8 -97 ja tallessa kadett city 2,2, se on myös myytävänä.

Ja Suzuki GSX 1100 -81 sekä

Crescent 2000 vuodelta 1959, ollu mulla eli toisella omistajalla jo 40 vuotta. Sai just tuliterän sähköstarttisen nelitahtimoottorin, siis pelastettu mobilismilta.

Edited by spege

Share this post


Link to post

Ahdetun Suzuki Hayabusan painekotelon päivitys. Kotelon aihio AMW:ltä, lyhennetty sopivaksi.

Torvet 80mm billet- jöötistä, manuaalisorvi...

 

 

 

DSCN4175.jpg

 

 

DSCN4177.jpg

 

DSCN4188.jpg

 

 

 

Edited by wp
  • Like 6

Share this post


Link to post

Ducati Monsterista laitellaan kuppila kilpuria tänä keväänä.Mukavaa vaihtelua autoharrastukselle noi prätkä projektit.

Share this post


Link to post

Ahdetun Suzuki Hayabusan painekotelon päivitys. Kotelon aihio AMW:ltä, lyhennetty sopivaksi.

Torvet 80mm billet- jöötistä, manuaalisorvi...

 

 

 

DSCN4175.jpg

 

 

DSCN4177.jpg

 

DSCN4188.jpg

 

Lisää palasia projektiin saatu aikaiseksi...

  • Like 1

Share this post


Link to post

(EDIT: Hmph. Pöljä editori hukkasi vaivalla oikeaan kokoon muokatut kuvat: Nyt saatte tyytyä pelkkiin linkkeihin.)

 

Kaikkea muuta on kun on mallia sulo vilen: Pakko ostaa kun tarjotaan halvalla eikä voi koskaan myydä mitään pois ennenkuin ei vain mahdu mihinkään.

 

Siitä ei ole tingitty vielä että vain oma ja mutsin käyttöauto ovat pihalla, lopuille pitää löytyä katto päälle talveksi ja se onkin nyt se pullonkaula: enempää ei voi ostaa kun ei vain mahdu.

 

Tuosta vanhin (minulla) muu kalusto eli BMW 750iL, -89 ja sen kaveri, melkein 10v myöhemmin ostettu 750i, -87. Lang on jo sen verran rapea jo että se vietti juuri pari viikkoa peltisepällä paikattavana, muuten toimii kohtuullisesti. Lyhyt onkin ajossa vain kesällä ja on siis hyvässä maalissakin vielä.

 

http://kharon.suomiforum.com/www/bmw2/IMG_0454.jpg

 

Sitten on parit moottoripyörät, Kawasakin GPX:ää molemmat, -87 ja -89. Ensinmainittu (musta) on koneremontissa jo neljättä vuotta, toisella siis ajellaan.

 

http://kharon.suomiforum.com/www/gpx2/kawa1.jpg

http://kharon.suomiforum.com/www/gpx3/IMG_1527.jpg

 

Kun toveri kollega peri isoisänsä talon, mukana tuli mm. -78 Tunturi ja kun minä sitten kävin hakemassa sen (plus pakettiautollisen muuta roinaa) pois niin mopon hinnaksi jäi niin vähän että se oli pakko ostaa. Se on vieläkin vaiheessa, kohta on 10. vuosi menossa. Todennäköisesti ei tarvitsisi kuin putsata pensalinja ja kaasutin ja koittaa että tuleeko kipinää. Viimeksi kun koitin niin kone pyöri että aivan jumissa se ei ole.

 

http://kharon.suomiforum.com/www/tunturi/IMG_0984.jpg

 

Vielä on joskus teininä ostettu Suzukin A95, -72 (kokolailla samanlainen kuin kuvassa) ja kun siihen saa vähän nihkeästi osia niin ostin toisen samanlaisen varaosapyöräksi (kuvassa). Tämä on ikuisuusprojekti, sitä on puuhasteltu kohta 30 vuotta eikä edistystä juurikaan ole tapahtunut, muuta kiireellisempää on aina ollut tiellä. Toki kumpaankaan ei ole papereitakaan ja Trafi välillä oli niuhona paperittomien rekisteröinnin kanssa, nykyisin taas vähän järjellisempää.

 

http://kharon.suomiforum.com/www/suzuki3/IMG_1375.jpg

 

Tälläisiä nämä: Ei ole vapaa-ajan ongelmia ollut kohta 20 vuoteen kun kalustoa on aina enemmän kuin ehtii korjata ja/tai edes pitää kunnossa. Ainakin osa tulee aikanaan museokuntoon, sitä ei vain kukaan tiedä että milloin.

 

Sokerina pohjalla mutsin -90 Passat jota minä ropaan talvella ja mutsi tai siskonpoika ajelee kesällä:

http://kharon.suomiforum.com/www/passat/IMG_2493.jpg

 

Edited by Kharon
  • Like 2

Share this post


Link to post

Enää yks VW, kupla 1200L -76 MR

2 hengen perheessä 3 saappia, lisäks uusin tulokas Alpina B10 V8 -97 ja tallessa kadett city 2,2, se on myös myytävänä.

Ojj. Alpina on hieno laite. Noin uusi vain on ei mahdu budjettiin, joutuu ajelemaan vanhemmilla.

Share this post


Link to post

Polkupyöriä on kertyny melkoinen liuta, fixiä, 80-lukuista maantiepyörää jne. Ja eilen tuli kotiutettua tämmönen.

post-34-0-61568600-1428401109_thumb.jpg

  • Like 8

Share this post


Link to post

Ojj. Alpina on hieno laite. Noin uusi vain on ei mahdu budjettiin, joutuu ajelemaan vanhemmilla.

 Alpinat on hienoja juu, jostain löytäis järkevään hintaan  V8 S koneisen touringin... sitten vois jo harrastaa, nyt pitää tyytyä tavalliseen M62B44tu pikkulohkoon:)

  • Like 1

Share this post


Link to post

-82 PV.tä rassannu koko talven ja nyt rupee olemaan melkolailla valmista.

WP_20150415_004_zpseqxichz4.jpgWP_20150415_003_zpsqc05clcm.jpg

 

Myös tällästä matalampaa versiota on tulu duunattaua. Leveetä takavannetta ym..

erstrliubv_zps02b18a75.jpg

Edited by HSuomi
  • Like 8

Share this post


Link to post

Tämmöinen "projekti" rakenteilla,telakalla ollut työnseisaus jo 7 vuotta. Koskahan kupla ja taloprojekti hellittää,että pääsis jatkamaan. Pituutta n.125cm,korkeutta n.85cm,leveyttä alle 50cm. Malli on hms victory,kuosissa jossa se oli valmistuessaan vuonna 1765.Runkoon upposi noin 3500 pientä naulaa.

post-2953-0-65901700-1429166577_thumb.jpg

post-2953-0-62100400-1429166599_thumb.jpg

  • Like 15

Share this post


Link to post

Viime talven projekti alkaa olemaan valmis

 

IMG_4073s_zpsvxreah3k.jpg

Edited by Dennis
  • Like 9

Share this post


Link to post

Tämmöinen "projekti" rakenteilla,telakalla ollut työnseisaus jo 7 vuotta. Koskahan kupla ja taloprojekti hellittää,että pääsis jatkamaan. Pituutta n.125cm,korkeutta n.85cm,leveyttä alle 50cm. Malli on hms victory,kuosissa jossa se oli valmistuessaan vuonna 1765.Runkoon upposi noin 3500 pientä naulaa.

Sama laiva makaa mullakin keskeneräisenä kaapissa :). Kylläkin revellin pienoismalli ja aekasta paljon pienemmässä koossa. Osat on niin pirun pieniä ettei taho hermot kestää.

  • Like 1

Share this post


Link to post

V.L. Churchill Co valmistama venttiilihiomakone käyttöentisöitynä.

Moottori 70-luvun Strömberg, alkuperäisen sähköturvallisuus huoletti.

Itse laite oletettavasti 40-luvulta, viimeiset valmistettu tiettävästi

50-luvun puolella. Käyttö lähinnä "tuotekehittelyyn", pyörintätarkkuuden

suhteen erittäin työläs keskitettävä istukan kulumisen johdosta.

post-676-0-02052500-1431166054_thumb.jpg

post-676-0-63354800-1431166101_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Lisää mopovärkkäilyä, vesikiertoisen ahtoilmanjäähdyttimen takia moottorin jäähdytin siirtyy takarunkoon.

Tämän piti olla "pieni" sivuprojekti omien harrastusten ohessa ;)

 

 

 

post-676-0-96227800-1432323430_thumb.jpg

post-676-0-29453400-1432323447_thumb.jpg

post-676-0-81652900-1432323459_thumb.jpg

post-676-0-57182800-1432323474_thumb.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post

No niin, Busan päivityksen vaihe 1 osaltani pian valmis, takarunko maalaria vaille valmis ja välijäähdytin tinattu.

Pyörä kootaan kertaalleen, koekäytetään ja ehkä ajetaan muutama testiveto radalla.

Vaihe 2 myöhemmin, moottorin ja vaihteiston huoltoaukaisu sekä päivitys ahtopaineen nostolle 1.4 -> 2.0 bar

 

post-676-0-89451700-1432669288_thumb.jpg

post-676-0-96385900-1432669323_thumb.jpg

post-676-0-57999700-1432669436_thumb.jpg

post-676-0-50858200-1432669563_thumb.jpg

post-676-0-20982500-1432669703_thumb.jpg

post-676-0-36452700-1432669846_thumb.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post

Kansi tuli päivitettyä imu- ja pakokanavien osalta, palotiloihin ei koskettu koska istukoita ei ollut tarkoitus jyrsiä.

Koneistin kanteen kierteet kannen vahvikkeita varten jotka asennettiin öljytilan puolelta läpi vesitilan tukemaan

kannen tasoa sylinterien välisten kannasten kohdalta. Nämä sen vuoksi että ko. paikka on lähes varma kansitiivisteen

vuotopaikka kun ahtopainetta kohotetaan yli 1,5bar lukemien. Pakokanavat saivat uuden paremmin virtaavan muodon,

nokka-akselit ajoitettiin uudelleen. Dynossakin käytiin, 500hv takapyörältä ylittyi erittäin maltillisella ahtopaineella,

tehonlisäys aiempaan, samalla paineella (ja samassa dynossa) ajettuun +84 hv.    

post-676-0-66288300-1434917183_thumb.jpg

post-676-0-09085900-1434917286_thumb.jpg

post-676-0-49861700-1434917341_thumb.jpg

post-676-0-16112900-1434917390_thumb.jpg

post-676-0-24437900-1434917462_thumb.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post

Varttimailia ajetaan, luokka Super street bike. Katettuna muistuttaa etäisesti katupyörää,

maksimi akseliväli määritelty säännöissä. Vain kuvioitua katurengasta saa käyttää takana

(vaikka on käytännössä "liimarengas"), wheeliebarsit ei sallittuja. Luokka on saanut tänä

vuonna FIM/UEM- arvon eli kiertää EM- sarjan mukana ns. pro- kierroksilla nitrojen ja alkoholi-

ryhmien mukana. Suomessa valmiita/valmistuvia pyöriä lienee sen verran että kun kaikki

saataisiin radalle niin täysi SM- sarja/ryhmä olisi mahdollinen. Vielä toistaiseksi Suomessa

ajetaan yhdistettynä luokkana FB:n (funny bike, sliksit+wheeliebars sallittu) kanssa.

Euroopan kärki hätyyttelee 7 sekunnin alitusta vartilla, loppunopeudet 320+

Teknisesti erittäin haastava luokka pidon asettamien haasteiden vuoksi, voima rataan

pitää saada välitettyä kämmenen kokoisen "kumiläntin" kautta

 

post-676-0-42333900-1434974762_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Varttimailia ajetaan, luokka Super street bike. Katettuna muistuttaa etäisesti katupyörää,

maksimi akseliväli määritelty säännöissä. Vain kuvioitua katurengasta saa käyttää takana

(vaikka on käytännössä "liimarengas"), wheeliebarsit ei sallittuja. Luokka on saanut tänä

vuonna FIM/UEM- arvon eli kiertää EM- sarjan mukana ns. pro- kierroksilla nitrojen ja alkoholi-

ryhmien mukana. Suomessa valmiita/valmistuvia pyöriä lienee sen verran että kun kaikki

saataisiin radalle niin täysi SM- sarja/ryhmä olisi mahdollinen. Vielä toistaiseksi Suomessa

ajetaan yhdistettynä luokkana FB:n (funny bike, sliksit+wheeliebars sallittu) kanssa.

Euroopan kärki hätyyttelee 7 sekunnin alitusta vartilla, loppunopeudet 320+

Teknisesti erittäin haastava luokka pidon asettamien haasteiden vuoksi, voima rataan

pitää saada välitettyä kämmenen kokoisen "kumiläntin" kautta

Pöh mun mielestä mielenkiintoisempi vastaus olisi ollut valoista valoihin pillurallia kaupungilla :)

  • Like 1

Share this post


Link to post

Vaimo keksi tänä keväänä tämmöisen projektin mökille... Puoltoista kuukautta sitten valettiin antura ja siitä se sit lähti...

Varastanu paljon arvokasta talliaikaa... :)

 

20150516_231846.jpg

 

Takaseinäksi ja toiseen päätyn tuli käytettyä Volkkariukolta hommattu purkutalosta vähän seinää... Nostettiin talon purkauksen yhteydessä yhtenä palana sivuun ettei hirret vahingoittuis.

 

20150508_191354.jpg

 

Hirret purettin jotta sain ne siirrettyä perävaunulla mökille sopivasti äitienpäiväks... "Sit vaan kasaamaan"...

 

20150517_194146.jpg

 

Onneks oon sen verran kaksmielinen että pystyn olla kahdessa paikassa yhtaikaa... :)

 

IMG_20150519_195144.jpg

 

Etupuolen ikkunat ovat vaimo isovanhempien kasvimaalla käytetyt kasvilavan lasikehikkoja joihin lisäsin poikittais rimoja. Pääty merelle päin rakensin vanhoista ikkunapokista.

 

20150607_200710.jpg

20150531_184604.jpg

 

Nyt olis enää vaan lasit oveen ja kittiä kaikkiin laseihin sekä asentaa lasikatto joka ei ole vielä tullut. Osa kattoa on kesämökistä purettua konesaumattua peltiä..

 

20150617_210154.jpg

20150617_2102260.jpg

  • Like 15

Share this post


Link to post

Mielenkiintosia projekteja on porukalla, eiku lisää vaan tähän ketjuun :)

Share this post


Link to post

Meikäläinen hääräilee ja korjailee tuollaisia menopelejä. Volkkarien ja Audien korjausta niin töissä kuin vapaa aikanakin joskus ja vanhoja mopoja on kans muutamana vuotena laitettu kuntoon viimeisen päälle. Mopo rivistöstä on toi Tunturi sport -72 juuri myyty ja tilalle tuli Solifer Export. Siinähän toi vapaa aika tahtoo mennä ja sit vielä lisäksi lukuisia kesätapahtumia tulee kierrettyä niin 2-pyöräisillä kuin 4-pyöräisilläkin ja kaikenlaista muutakin tulee väsäiltyä joten eihän sitä koko aikaa jaksa kotonakaan istua!! =D

post-487-0-02000400-1435955704_thumb.jpg

post-487-0-12450800-1435955722_thumb.jpg

post-487-0-39279000-1435955742_thumb.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post

Tuollainen laittiin viime syksynä veljen kanssa. Talven aikana vähän pelti hommia ja muuta sipistelyä ja nyt vaan kovaa ajoa. Kuplan kanssa ollut vähän motivaatio ongelmaa niin se saa huilata toistaiseksi tallissa. 

 

 

DSC_0779.jpg

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

post-3035-0-67560000-1437620931_thumb.jpgpost-3035-0-80235800-1437620940_thumb.jpgpost-3035-0-28685900-1437620949_thumb.jpgTällaiset menopelit menneiltä ajoilta tallessa.

Jos ei joku tunne(?)niin specsit olkaa hyvä:

Isuzu Bellett 15oo, vm.-65.

Kupla 1,3,-vm 73

MB E300D,vm-91.Jatkuvassa ajossa,mittarissa vasta 390ooo.

Share this post


Link to post

Trek 29"

 

- Surlyn jäykkä keula

- 1x10 voimalinja (Shimano SLX)

- Runko maalattu matta mustaks ja uudet teipit

 

Lähtökohta

post-2991-14376366706119_thumb.jpg

 

Ja sitten...

post-2991-14376367241309_thumb.jpg

post-2991-14376367559093_thumb.jpg

post-2991-14376367881082_thumb.jpg

post-2991-14376368926563_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Möröstä tuli väsättyä kahvila kilpuri, eilen suoritettu koeajo.

Just hieno! Ite kans aina halunnut cafe raaseri ducatia mut pitää olla punainen ja samat putket mut lyhyemmät ja niin että on vaakatasossa ylhäällä. Edited by Soukka

Share this post


Link to post

32 vuotta meni, ennenku tämä poika sai elämänsä ekan mopon. Ei isäntä aikanaan alkanu ostaan mopoa, joten pyörälä sai polkea pirruuksia tekemään...

 

Takavanne on tällä hetkellä rihtauksessa ja kytkin ja takajarrut pitäs talven aikana uusia. Ajopeli kuiten ja kilvissä vaikkakin on hieman ratlook.

 

Ja ilmajäähy sakemanni tottakai...Zundapp M50 434 Bergsteiger vm. 1969

post-322-0-55208200-1439032249_thumb.jpg

Edited by Art_Zi
  • Like 3

Share this post


Link to post

Solifer Export Thermomat vm. 64.

 

Hieman rotta mutta ajokuntoisena ostettu ja pari viikkoa sitten saatettu kilpiin.

 

Hieno! Faijalla on tollanne -65:nen jonka osti aikoinaan uutena. Saanut vähän hittiä vuosien saatossa mut ihan tehtävissä

näyttää olevan sekin. Muutamat osat vaan pitää metsästää niin pääsee aloittamaan hiomisen.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Terassi projektia pukkaa, vanhan purku ja uutta tilalle ja sitä rataa....kansilaudoitus lehtikuusta.....runko kyllästettyä..

 

post-2419-0-68938400-1466251833_thumb.jpg vanha terassi

 

post-2419-0-43020400-1466252150_thumb.jpg ja uutta valmistuu

 

post-2419-0-25569800-1466252199_thumb.jpg ja kaidetta

 

post-2419-0-28492100-1466252247_thumb.jpg ja listat piti tehdä itse kun kaupast ei löydy sopivaa

Edited by sleepercooler
  • Like 3

Share this post


Link to post

Taas yksi venttiilihiomakone kulkeutui käsiin, tämä on kai pakko pitää itsellä. Purkamisen ja puhdistuksesn jälkeen laite osoittautui lähes uutta vastaavaksi, vain jäähdytysnestepumppu oli rikki mutta se on helposti korvattavissa sähköisellä versiolla. Johteissa ei lainkaan kulumaa kuten ei laakereissakaan, kunhan saan uudet käyttöhihnat tilattua niin pitää tarkistaa istukan pyörintätarkkuus.

post-676-0-63747700-1466964385_thumb.jpg

Edited by wp
  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...