Jump to content

Talleissa tapahtuu?


Recommended Posts

Posted

Hieno toi Sepin kartti. Minä olisin lyhentänyt vielä pohjalevyä 25-35cm. Olisi mennyt samoilla luvilla. Teethän myös projekti topicin?

Mm. Ariel Atom oli tosiaan innottajana, mutta monenlaista kompromissia joutuu Suomen lakien takia tekemään. Varmaan ihan viisastakin. Tuntui olevan aika lailla tarkkaa jo pitkällä pohjalevylläkin hyväksyntä ja tehdään tästä nyt prototyyppi, josta seuraavat rakentajat sitten pistävät paremmaksi. Laserleikkeiden tekijä varmaan löytyy pohjanmaalta, muutama loivien kaarien taivuttelija on myös ilmoittautunut ja hitsaustaitoa löytyy naapurikylästä. Sohvalla maaten homma on siis jo melkein tehty - mutta otetaan nyt vaikka kolme vuotta sellaiseksi tavoitteeksi. Peltitöitä ei juuri ole, mutta kun mitään ei saa piiloon, niin nyt täytyy pistää yksityiskohdat sitäkin paremmin esille.

Miten järeää sorvaus - työstökalustoa pitää hommata, että alumiinisia billet osia voisi tehdä omassa tallissa?

Ja mikä helpotus, luvan saannin ehtona on, että moottoria ei sitten viritetä ;-)

  • Like 2
Posted

Mm. Ariel Atom oli tosiaan innottajana, mutta monenlaista kompromissia joutuu Suomen lakien takia tekemään. Varmaan ihan viisastakin. Tuntui olevan aika lailla tarkkaa jo pitkällä pohjalevylläkin hyväksyntä ja tehdään tästä nyt prototyyppi, josta seuraavat rakentajat sitten pistävät paremmaksi.

Juu, kyllä ne hanttiin pistää...

 

Oliko nyt tarkoitus säilyttää keulan pellitys vai tuleeko putkirunko perssonien yläpäähän.

 

Ps. Missähän se vuosituhannen vaihteessa tehty pukkikeula putkis(sevenquist) kulkee? Oli kilvissä ja omat rakentelu kotisivut silloin joskus. Olisko ollut joku slugeista tekijä?

Posted

Juu, kyllä ne hanttiin pistää...

 

Oliko nyt tarkoitus säilyttää keulan pellitys vai tuleeko putkirunko perssonien yläpäähän.

 

Ps. Missähän se vuosituhannen vaihteessa tehty pukkikeula putkis(sevenquist) kulkee? Oli kilvissä ja omat rakentelu kotisivut silloin joskus. Olisko ollut joku slugeista tekijä?

McPherssonin kanssa on pakko käyttää koko keulapalaa. Putkikehikko jatkuu kojelaudan päistä etupellin alla aukon reunoja seuraten alas ja kiinnittyy myös tolppien yläpäihin laipoilla. Pukkikeulalla olis voinu ottaa niin paljon peltiä pois kun prosentit vaan kestäis, mutta pukkikeulaisia IRS peräisiä ei olis ollu kun saxomaticit ja KG:t mun käsittääkseni. Joten ne jäi. Pukkikeulan vaihtaminen ja Superbeetleen tarkoitettu Mendeolakin olis voinu olla vaihtoehtoja muuten, paitsi prosenttien kriittisenä menetyksenä ja viimeinittu myös hinnaltaan. Mulla on jo visio, kuinka tuota massiivista keularakennetta feikataan keveämmäksi ja yhteensopivaksi peräosan himmelin kanssa. Matala kulkuasento ja leveät renkaat auttaa - myöskään maalauskikkoja unohtamatta. Odotelkaahan kun 3D skannaukset, Solidworksit ja PaintshopProt tekee mielikuviksesta tarkempia kuvia hankkeesta.

Noh, tää meni jo projektiosastolle, mutta jatkan siellä kun on (ensi viikolla) jotain konkreettista kerrottavana...

  • Like 2
Posted

McPherssonin kanssa on pakko käyttää koko keulapalaa. Putkikehikko jatkuu kojelaudan päistä etupellin alla aukon reunoja seuraten alas ja kiinnittyy myös tolppien yläpäihin laipoilla. Pukkikeulalla olis voinu ottaa niin paljon peltiä pois kun prosentit vaan kestäis, mutta pukkikeulaisia IRS peräisiä ei olis ollu kun saxomaticit ja KG:t mun käsittääkseni. Joten ne jäi. Pukkikeulan vaihtaminen ja Superbeetleen tarkoitettu Mendeolakin olis voinu olla vaihtoehtoja muuten, paitsi prosenttien kriittisenä menetyksenä ja viimeinittu myös hinnaltaan. Mulla on jo visio, kuinka tuota massiivista keularakennetta feikataan keveämmäksi ja yhteensopivaksi peräosan himmelin kanssa. Matala kulkuasento ja leveät renkaat auttaa - myöskään maalauskikkoja unohtamatta. Odotelkaahan kun 3D skannaukset, Solidworksit ja PaintshopProt tekee mielikuviksesta tarkempia kuvia hankkeesta.

Noh, tää meni jo projektiosastolle, mutta jatkan siellä kun on (ensi viikolla) jotain konkreettista kerrottavana...

 

Jaahas... Taitaa olla talven -17/-18 teema omalta osalta selvillä.... Tämä SePin myönteinen lupapäätös tuonee positiivista virtaa myös omiin kintaisiin :-)

  • Like 2
Posted

Oliko lupa haettu FHRA avustuksella vai omatoimisesti?

Aivan omatoimisesti. Varmaan Solidworksillä tehdyt piirustukset ja määrätietoinen kuvaus, ikäänkuin "näitä on tehty ennenkin" -asenne saattoivat auttaa. Mutta kanta-autotarkastuksen kautta kuljettiin ja prosentit tarkkaan laskettiin

  • Like 2
Posted

Kesälomalla tuli tehtyä traileriin jarru ja laakeriremontti ja eilen aamusta tuli noudettua tuore leima. 7 (seitsemän!) vuotta oli leima pitkänä... Jessus, että aika rientää nykyään, mutta nyt on taassa helpo täydentää varastoa mielenjohdeostokuppeleilla :-)

Posted

Kesälomalla tuli tehtyä traileriin jarru ja laakeriremontti ja eilen aamusta tuli noudettua tuore leima. 7 (seitsemän!) vuotta oli leima pitkänä... Jessus, että aika rientää nykyään, mutta nyt on taassa helpo täydentää varastoa mielenjohdeostokuppeleilla :-)

Oma kärry on leimaa vailla, tuossa onkin hyvät perustelut miksi ei leimata kannatakaan :)

Posted

Parikymmentä vuotta tuli haettua motivaatiota ja suuntaa tämän ovaalin suhteen. Olisko se jo aika palata sorvin ääreen. Aloitetaan korjaamalla aikaisempia turailujani.

post-720-0-11860400-1474384310_thumb.jpg

  • Like 7
Posted

Jaa, no sit mulla edes vielä kiire oman Notsin kanssa. 13 vuotta taitaa olla projektivaiheessa ja viimeset seitsemän vuotta tyhjäkäynnillä odottamassa vapaa-aikaa.. No on tässä onneksi jotain tehty muutakin välissä. Talvella varmaan jatkuu Wiiman ehostus eteenpäin hieman.

Posted

Loota asennusvalmiina.

 

0afecb03691fc47bce986363cfbd5f1f.jpg

 

Konehuonetta siistitty ennen laatikon paikoilleen laittoa.

 

68144cfa0749d59a5be98f5b3a81cc81.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
  • 1 month later...
Posted (edited)

Sarjatyönä lohkoihin öljykanava putsuuta

 

Edit.. ja kuvat könöllään taas, sorry....

post-37-0-17958000-1478002320_thumb.jpg

post-37-0-83799500-1478002354_thumb.jpg

Edited by P_Valtonen
  • Like 1
Posted (edited)

tämäkin auto etenee jne jne. kuvien oton jäälkeen kylki on paistettu kii ja kaveritten  tallista löyty säätö latat/ etu akseli.  kiitti tapsalle ja jykälle..oli iso kiusaus

kokeilla makaavaa lokkarii autoon. ja eiköhän mä myös vaihda ne.. jatketaan. 

post-606-0-72843100-1478269781_thumb.jpg

post-606-0-60871300-1478269794_thumb.jpg

post-606-0-45762400-1478269835_thumb.jpg

post-606-0-39381400-1478269852_thumb.jpg

post-606-0-57946700-1478269865_thumb.jpg

Edited by jaraku
  • Like 5
Posted

rekvisiitta hommii. ovaali  splitti kojelaudat seinälle kuhan kerkeen vaan tekeen loppuun.

post-606-0-15780800-1478691794_thumb.jpg

post-606-0-47328600-1478691894_thumb.jpg

  • Like 1
Posted (edited)

tänään oli kilpurin vuoro pyrstö tuli laitettua valmiiksi! nyt on hyvä ottaa lasikuitu muotti siitä, takalokkariin tuli uus lovi D-bars sille, ja levyt tuli porattuu reikii täyteen. ai että tulee kivoja visioita kun ottaa pari kaljaa työn tiimellyksessä. huomenna on päivä uuuuuuus.

post-606-0-60738700-1478718460_thumb.jpg

post-606-0-26902000-1478718477_thumb.jpg

post-606-0-35935200-1478719161_thumb.jpg

Edited by jaraku
  • Like 2
Posted

Juhannuksen kunniaksi epoksia sisäpintoihin

Ja jouluksi ulkopintoihin...

Loputtomilta tuntuvat korityöt alkavat pikku hiljaa olla loppusuoralla, korikehikko ja ovet vailla epoksia ja hiomaväriä.

Kuituosien kanssa riittää puuhaa vielä hetkeksi, keulan osalta kesken käänteinen facelift pystäristä makaavalamppuiseksi

post-676-0-14891200-1478900414_thumb.jpg

  • Like 4
Posted

Vihdoin taas tapahtuu jotain tallissa...

Vuosi sit jotain tein ekan 6,5x15 vanteen. Tänä iltana vasta sain kolme muuta tehtyä...

Yhden 6,5x15 lisää ja kaksi 6x15..

 

20161112_154938.jpg

20161112_185446.jpg

20161112_185901.jpg

  • Like 3
Posted

Vaihdevuodet tai oikeastaan viikot..

Tallissa levällään 3kpl irs, 2kpl swing, 4kpl pallis, 1kpl ilmatölkki ja diesel tölkki vaihteistoja.

Näistä olisi tarkoitus risteyttää ehjiä ja muulla tavoin muunnella käyttötarkoitukseen mieluisaksi.. 

  • Like 3
Posted

Diesel tölkin (5 spede) 1,2 akselin lyhentämällä/ koneistamalla vois tulla pallis loovaan pidempi alapää.. 2.4 ykkönen, 1.47 kakkonen ja

pitää myös vastaparin rattaat istuttaa kuplan/ palliksen keskiöille.. Nuo vois toimia 5.4 tai tiuhemman perän kanssa ja riippuen käyttö tarkoituksesta.

  • Like 1
Posted

Ovaalin kojelaudan takaa löytyi tällainen nätti msd-viritys. Minulle kuitenkin tarpeeton, joten purkuun ....

Jos purat sähköt kokonaisena, olen kiinnostunut ostamaan ne

Posted

Ja jouluksi ulkopintoihin...

Loputtomilta tuntuvat korityöt alkavat pikku hiljaa olla loppusuoralla, korikehikko ja ovet vailla epoksia ja hiomaväriä.

Kuituosien kanssa riittää puuhaa vielä hetkeksi, keulan osalta kesken käänteinen facelift pystäristä makaavalamppuiseksi

 

Ohut eristyskerros epoksilla ja paksumpi hioma/akryylifillerillä. Maalatut osat jäävät nyt vähäksi aikaa "hautumaan" niin hiomaväri saa rauhassa kutistua ennen välihiontaa ja viimeistelykittausta. Hiontaa helpottamaan pintaan tulee ohut harso mustaa kontrolliväriä niin mahdolliset kolot ja naarmut on helpompi huomata. Tarpeen mukaan ruiskutetaan vielä kerros hiomaväriä ennen pintamaalia joka tulee todennäköisesti olemaan jotain VW:n 60- luvun väripaletista.

post-676-0-63228700-1479155672_thumb.jpg

post-676-0-54763500-1479155772_thumb.jpg

post-676-0-69595100-1479155854_thumb.jpg

  • Like 3
Posted

nyt nää D-barsit rupee oleen sellaset kun haluun! vielä viimenen hionta reikien kohdalta ennen lehti kultausta/tai siirtometallin! laittoa.

post-606-0-33149300-1479291529_thumb.jpg

  • Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

jotain pietä saatu aikaiseksi taas.. lokkarit hepattu paikoilleen ja meinasin poistaa tuon posti laatikon siitä vielä! kyllä vähän sylettää hitsata hyvät lokkarit kii! mutta-ajan hengen mukainen. pikku soirot astinlaudan ja loksun väliin niin pääsee loppu viikosta tinaileen. tarkotus oli että pääsisin tekeen pohjii joulukuun alusta... mutta  ajattelin että korjataan tuo niin sanottu rärttikatto!! ei siinä varisaisesti ollut vikaa mutta se ei oikeen istunut paikoileen. on mennyt kahteen suuntaan pastilliksi. purin kankaat varovasti ja kun kehikko on oikastu laitan kankaat takasin.

post-606-0-09572400-1480321016_thumb.jpg

post-606-0-27394300-1480321035_thumb.jpg

post-606-0-31201300-1480321079_thumb.jpg

post-606-0-26557600-1480321092_thumb.jpg

post-606-0-76006800-1480321108_thumb.jpg

  • Like 3
Posted

Fingerporiläppä ei välttämättä uppoa kaikkiin.

Paljon mahdollista mutta eipä se eroa muutenkaan mun kuivasta ja sekavasta huumorista,

joten jos tuosta joku kiskoo porot kolviin ni mua ei voi syyttää, olen täysin edesvastuuton.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...