Jump to content

Talleissa tapahtuu?


Recommended Posts

Posted

Luotettavuutensa ja vähäruokaisuutensa viimekesänä osoittanut 1200 voimanpesä ansaitsi itselleen jäähdytyspeltien hiekkapuhalluksen ja tuoreet (liian) kiiltävät värit. Yhden illan nopeaksi pikkujutuksi arveltu moottorin ja konehuoneen kumien asentelu osoittautui painajaiseksi kumien hangoitellessa vastaan. Noh, menipähän lopulta, onneksi oli irtohelma.

post-3326-0-11942000-1499186255_thumb.jpg

post-3326-0-00353800-1499186267_thumb.jpg

post-3326-0-62405100-1499186289_thumb.jpg

  • Like 1
Posted

Aku sai kaasuiskarit joka kulmaan. Korkeutta riittää, joten seuraavana droppiolkien asennus. Onnistuukohan itse?

Apuakin saa tarjota ;)

Posted

Onnistuu, jos osaa irroittaa pallonivet kartioistaan, suojakumeja rikkomatta. Youtubesta löytynee ohje miten saa irti, ei tarvitse olla volkkari esimerkkinä, samanlailla ovat lähes kaikissa autoissa kiinni.

Jos dropit muuttavat raidelevyttä taitaa olla parempi käydä säädättämässä aurauskulmat operaation jälkeen kuntoon. Kotikonstein onnistusi muutoin, kun merkkaisi etukäteen renkaisiin ja mittaisi samaan kohtaan takaisin. Leveyden muutos vesittää tämän metodin.

Posted

Aku sai kaasuiskarit joka kulmaan. Korkeutta riittää, joten seuraavana droppiolkien asennus. Onnistuukohan itse?

Apuakin saa tarjota ;)

Helpoin remppa on laittaa mehuiskarit niinkuin tuohon kuuluukin. Kaasuiskarit ja kevyt auto on huono yhdistelmä iskarien tunkkamisominaisuuden vuoksi.
Posted

...droppiolkien asennus. Onnistuukohan itse?

Ei onnistu itse, tai ei ainakaan helposti. Olkatapin holkin reikä on alikokoinen ja pitää kalvaa oikeankokoiseksi asennuksen jälkeen.

Posted (edited)

Jaa, tämä oli olkatappimalli. Ei ikinä tarvinnut pelata sellaisen kanssa, mutta täältä näitä juttuja lukeneena tekisi mieli joskus tutustua. Kuulostavat tautisen hankalilta ja vähintäänkin aina väljiltä.

Edited by peruskallio
Posted (edited)

Ei onnistu itse, tai ei ainakaan helposti. Olkatapin holkin reikä on alikokoinen ja pitää kalvaa oikeankokoiseksi asennuksen jälkeen.

Tätä juuri uumoilin. Olin juuri aikeissa kommentoida, mutta Åke ehti taas ennen :)

 

Onko kenelläkään tietoa missä tuon voisi teettää näin loma-aikaan?

Edited by Aku
Posted

Tätä juuri uumoilin. Olin juuri aikeissa kommentoida, mutta Åke ehti taas ennen :)

 

Onko kenelläkään tietoa missä tuon voisi teettää näin loma-aikaan?

Kysyisin Kottenilta 0405501603. Hän on ainakin noita tehnyt.

Guest Kinde
Posted (edited)

Sain hieman reilumman kokoisen puhalluskaapin tallille.

post-3614-0-70406000-1499446390_thumb.jpg

Edited by Kinde
Posted (edited)

Kilpuriin johdotuksia moottorille. Todettu että on se ida miehillä helppoa...

post-358-0-97731400-1499451646_thumb.jpg

Edited by Roope
  • Like 4
Posted (edited)

Kilpuriin johdotuksia moottorille. Todettu että on se ida miehillä helppoa...

Juu mulle riitti 1 johto :)

Edited by Anpu
  • Like 1
Posted (edited)

Kattoverhoilun naplausta, alkuperäisen totesin liian kalliiksi tähän rahatilanteeseen joten tilasin englannista 11mm paksua vaahtomuhvia ja perforoitua vinyyliä, hintaa taisi tulla kaikkineen alle viiskymppiä. Muhvin liimaus onnistui hyvin, kiitos 3m 77 sprayliiman. Pintaverhoilu taasen jäi ruttuiseksi tästä kiitos mastonin sprayliiman jota jouduin ostamaan 3m liiman loputtua. Täytyy hiustenkuivaajalla lämmitellä ja katsoa tasoittuuko...ja sitten jossain välissä tilata se orkkisverhoilu.

post-3326-0-13711100-1499536818_thumb.jpg

post-3326-0-57927300-1499536832_thumb.jpg

Edited by jarkki86
Posted (edited)

Barnin orkis takaheijastimet kun on kohtuu arvokkaita , Kun samankokoisen ja mallisen halusin niin oli parempi tehdä itse . Fixuksesta talmu 55mm heijastin ja siihen löytyi täydellisesti sopiva rosterikaulus biltemasta ,euron piha/aurinkokennovalojen kauluksesta :) . Melko halpaa,yht 6 eur.

post-2953-0-44255100-1499963805_thumb.jpg

Edited by 68teevee
  • Like 13
Posted

Pientä fiilistelyä ja ovien sovittelua. Loppukesän ja syksyn mittaan tavoitteena rullaava koppa jarruilla, talvella keskitytään tekniikan ja turvavarusteiden kanssa touhuiluun.

post-676-0-93609300-1500203506_thumb.jpg

post-676-0-72884400-1500203570_thumb.jpg

  • Like 5
Posted (edited)

Päivä taisteltu ikkunoiden kanssa, enpä muistakkaan milloin viimeksi olisin polttanut hermoni näin pahasti ja näin monesti yhden päivän aikana. Vanhat vääntyilleet ja urissaan pysymättömät alumiinilistat osasivat näköjään kutittaa aivojen raivokeskusta juuri oikealla tavalla. Menivät kuitenkin paikalleen. Bensalinjat vedelty, konetta käytetty ja jarrut ilmattu. Nyt vain odotellaan englannista verhoiluja.

post-3326-0-77351700-1500221926_thumb.jpg

Edited by jarkki86
  • Like 2
Posted

toin tämän 6 v talviunien jälkeen pääkaupunki seudulle! ja näperrellyt sitä tässä koti pihassa kun TALLI ON NIIN TÄYS projekteja. pari hitsaus paikka on joutunet laittaa... löyty 1 reikä apparin koko jalka tila hee..  sitten on laitettu puuttuvii lisä varusteita kuten katto/ takaluukun päälle tuleva tavara teline ym ym ym. on tällä ajeltukkin lähi maisemissa.

post-606-0-32792000-1500533068_thumb.jpg

post-606-0-69489800-1500533077_thumb.jpg

post-606-0-77298600-1500533091_thumb.jpg

post-606-0-42259900-1500533124_thumb.jpg

post-606-0-93459700-1500533138_thumb.jpg

  • Like 3
Posted

Pohja/runko alkaa oleen valmis, vaihteiston keskituen kun vielä asentaa ja etuakseli kun saapuu tontille niin saa senkin sovitella rungonpäähän ja kaventaa,

Seuraavaksi sitten kori päälle ja suunnitelemaan turvakaarien paikkoja.

post-635-0-55251200-1500745571_thumb.jpg

post-635-0-85897700-1500745592_thumb.jpg

post-635-0-02886800-1500745621_thumb.jpg

post-635-0-55488200-1500745639_thumb.jpg

  • Like 2
Posted

Pilasin hienon peltisen kojelaudan asentamalla siihen liian uuden (1976) muovinaamaisen radion. Peitelevyn kiinnikkeissä oli vielä "muovailuvahat" tehtaan jäljiltä.

 

post-3558-0-14828500-1500840109_thumb.jpg

Posted

Taas kylläkin tallin ulkopuolella, mutta ehkä sopii tähän..

 

Eli pari ensimmäistä testi/tutustumisvetoa eilen Porin lentokentällä. Jälkimmäinen 11,137s/191,9kmh.

 

post-115-0-04324100-1501415381_thumb.jpg

  • Like 20
Posted

Vaaleita lattiaverhoiluja ei järkevällä toimitusajalla järkevään hintaan löytynyt mistään niin tein kompromissin. Vaaleanharmaata terassimattoa 7 neliötä reiluun kuudenkympin hintaan ja sakset käteen. Välttää käyttöautoon.

post-3326-0-32047100-1501424627_thumb.jpg

  • Like 3
Posted

Piti keksiä jotain järkevää tehtävää mökillä joten päätin nikkaroida laatikonasennuspukin... Tällä pitäs olla helpompi asentaa heiluriakseli laatikko kuplaan yksin....

 

20170729_121339.jpg

  • Like 1
Posted

Vaaleita lattiaverhoiluja ei järkevällä toimitusajalla järkevään hintaan löytynyt mistään niin tein kompromissin. Vaaleanharmaata terassimattoa 7 neliötä reiluun kuudenkympin hintaan ja sakset käteen. Välttää käyttöautoon.

Taitoitko nuo etujalkatilan pystymatot reunoilta, vai miten toteutit, kun on niin siistit reunat?

Posted

Sopivan huonolaatuinen kuva huijaa aika paljon mutta ihmeen hyvät tuli reunoista, maton pinta on sen verran pörheää että reunat, ruuvit yms. Häviävät aika hyvin kun käsillä hankaa pikkuisen. Ei se läheltä katsoen mikään huippu kuitenkaan ole.

Posted

Pallonivel-keulaisen kuplan pallonivelen vaihto. Kuten perinteistä, se lähti irti vasta kun pääsi hitsaamaan isolla virralla sisäpuolelle. Onhan tää joka kerta aina yhtä kehno remontti, vaikkei ilmeisesti olkatappikeulan remontti sen mukavampi ole. Lisäksi samaan kuplaan uutta kaasuvaijeria ja vaijerikuoren kunnostusta vanhaan keski-tuplaan, suutinten puhdistusta, etuvalojen ruostuneiden alakiinnikkeiden niittimutterointia jne. Aivan ahkera päivä!

post-35-0-51264400-1502221568_thumb.jpg

post-35-0-66309700-1502221580_thumb.jpg

Posted

Eilen oli vihdoin kaikki valmiina ja oli tarkoitus pudottaa auto pukeilta ja läheä koeajolle. Kone oli jo ollut moneen kertaan käynnissä ja kaikki esisäädöt ja vuodon varmistukset tehty. Sitten päätin vielä tarkistaan kytkimen toiminnan, kun helpompi tehdä säätö pukeilla. Kone käyntii ja testaamaan. Kytkin tuntui olevan ihan OK, mutta sitten muului moukaisu ja kone sammui.  Heti muistu mieleen, että tais jäädä öljysumpulta tulevan letkun hana aukasematta. Jarruvalosta kyhätty öljynpaineen varoitusvalo valaisi kyllä ohjaamon punaiseksi, mutta se ei tuntunut häiriitsevän toimitusta. Onneksi kone oli siinä vaiheessa jo tyhjäkäynnillä, eIkä ole jumissa. Muuta en tutkinut vaan lähdin kotiin.

Suunitemissä oli laittaa kytkin, joka estää käynnistyksen hana kiinni, mutta ei tuntunut olevan siihen aikaa. Nyt on aikaa...

post-773-0-04408600-1502543377_thumb.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...