Essi Posted July 2, 2017 Posted July 2, 2017 Pitkästä aikaa kaksi Kuplaa yhtä aikaa pajalla. Isompaa ja toivottavasti vähän pienempää remonttia. Quote
jarkki86 Posted July 4, 2017 Posted July 4, 2017 Luotettavuutensa ja vähäruokaisuutensa viimekesänä osoittanut 1200 voimanpesä ansaitsi itselleen jäähdytyspeltien hiekkapuhalluksen ja tuoreet (liian) kiiltävät värit. Yhden illan nopeaksi pikkujutuksi arveltu moottorin ja konehuoneen kumien asentelu osoittautui painajaiseksi kumien hangoitellessa vastaan. Noh, menipähän lopulta, onneksi oli irtohelma. 1 Quote
Aku Posted July 6, 2017 Posted July 6, 2017 Aku sai kaasuiskarit joka kulmaan. Korkeutta riittää, joten seuraavana droppiolkien asennus. Onnistuukohan itse? Apuakin saa tarjota ;) Quote
peruskallio Posted July 6, 2017 Posted July 6, 2017 Onnistuu, jos osaa irroittaa pallonivet kartioistaan, suojakumeja rikkomatta. Youtubesta löytynee ohje miten saa irti, ei tarvitse olla volkkari esimerkkinä, samanlailla ovat lähes kaikissa autoissa kiinni. Jos dropit muuttavat raidelevyttä taitaa olla parempi käydä säädättämässä aurauskulmat operaation jälkeen kuntoon. Kotikonstein onnistusi muutoin, kun merkkaisi etukäteen renkaisiin ja mittaisi samaan kohtaan takaisin. Leveyden muutos vesittää tämän metodin. Quote
tolvana Posted July 6, 2017 Posted July 6, 2017 Aku sai kaasuiskarit joka kulmaan. Korkeutta riittää, joten seuraavana droppiolkien asennus. Onnistuukohan itse? Apuakin saa tarjota ;) Helpoin remppa on laittaa mehuiskarit niinkuin tuohon kuuluukin. Kaasuiskarit ja kevyt auto on huono yhdistelmä iskarien tunkkamisominaisuuden vuoksi. Quote
metake Posted July 6, 2017 Posted July 6, 2017 ...droppiolkien asennus. Onnistuukohan itse? Ei onnistu itse, tai ei ainakaan helposti. Olkatapin holkin reikä on alikokoinen ja pitää kalvaa oikeankokoiseksi asennuksen jälkeen. Quote
peruskallio Posted July 6, 2017 Posted July 6, 2017 (edited) Jaa, tämä oli olkatappimalli. Ei ikinä tarvinnut pelata sellaisen kanssa, mutta täältä näitä juttuja lukeneena tekisi mieli joskus tutustua. Kuulostavat tautisen hankalilta ja vähintäänkin aina väljiltä. Edited July 6, 2017 by peruskallio Quote
Aku Posted July 6, 2017 Posted July 6, 2017 (edited) Ei onnistu itse, tai ei ainakaan helposti. Olkatapin holkin reikä on alikokoinen ja pitää kalvaa oikeankokoiseksi asennuksen jälkeen.Tätä juuri uumoilin. Olin juuri aikeissa kommentoida, mutta Åke ehti taas ennen :) Onko kenelläkään tietoa missä tuon voisi teettää näin loma-aikaan? Edited July 6, 2017 by Aku Quote
x-pj Posted July 6, 2017 Posted July 6, 2017 Tätä juuri uumoilin. Olin juuri aikeissa kommentoida, mutta Åke ehti taas ennen :) Onko kenelläkään tietoa missä tuon voisi teettää näin loma-aikaan? Kysyisin Kottenilta 0405501603. Hän on ainakin noita tehnyt. Quote
Guest Kinde Posted July 7, 2017 Posted July 7, 2017 (edited) Sain hieman reilumman kokoisen puhalluskaapin tallille. Edited July 7, 2017 by Kinde Quote
Roope Posted July 7, 2017 Posted July 7, 2017 (edited) Kilpuriin johdotuksia moottorille. Todettu että on se ida miehillä helppoa... Edited July 7, 2017 by Roope 4 Quote
Anpu Posted July 7, 2017 Posted July 7, 2017 (edited) Kilpuriin johdotuksia moottorille. Todettu että on se ida miehillä helppoa... Juu mulle riitti 1 johto :) Edited July 7, 2017 by Anpu 1 Quote
jarkki86 Posted July 8, 2017 Posted July 8, 2017 (edited) Kattoverhoilun naplausta, alkuperäisen totesin liian kalliiksi tähän rahatilanteeseen joten tilasin englannista 11mm paksua vaahtomuhvia ja perforoitua vinyyliä, hintaa taisi tulla kaikkineen alle viiskymppiä. Muhvin liimaus onnistui hyvin, kiitos 3m 77 sprayliiman. Pintaverhoilu taasen jäi ruttuiseksi tästä kiitos mastonin sprayliiman jota jouduin ostamaan 3m liiman loputtua. Täytyy hiustenkuivaajalla lämmitellä ja katsoa tasoittuuko...ja sitten jossain välissä tilata se orkkisverhoilu. Edited July 8, 2017 by jarkki86 Quote
68teevee Posted July 13, 2017 Posted July 13, 2017 (edited) Barnin orkis takaheijastimet kun on kohtuu arvokkaita , Kun samankokoisen ja mallisen halusin niin oli parempi tehdä itse . Fixuksesta talmu 55mm heijastin ja siihen löytyi täydellisesti sopiva rosterikaulus biltemasta ,euron piha/aurinkokennovalojen kauluksesta :) . Melko halpaa,yht 6 eur. Edited July 13, 2017 by 68teevee 13 Quote
wp Posted July 16, 2017 Posted July 16, 2017 Pientä fiilistelyä ja ovien sovittelua. Loppukesän ja syksyn mittaan tavoitteena rullaava koppa jarruilla, talvella keskitytään tekniikan ja turvavarusteiden kanssa touhuiluun. 5 Quote
jarkki86 Posted July 16, 2017 Posted July 16, 2017 (edited) Päivä taisteltu ikkunoiden kanssa, enpä muistakkaan milloin viimeksi olisin polttanut hermoni näin pahasti ja näin monesti yhden päivän aikana. Vanhat vääntyilleet ja urissaan pysymättömät alumiinilistat osasivat näköjään kutittaa aivojen raivokeskusta juuri oikealla tavalla. Menivät kuitenkin paikalleen. Bensalinjat vedelty, konetta käytetty ja jarrut ilmattu. Nyt vain odotellaan englannista verhoiluja. Edited July 16, 2017 by jarkki86 2 Quote
Mäki Posted July 17, 2017 Posted July 17, 2017 Tämmöstö tänään Kannattaisi melkein avata tälle projektille oma osio tuonne Varios projectos - osastolle 3 Quote
kari kittilä Posted July 17, 2017 Posted July 17, 2017 Kannattaisi melkein avata tälle projektille oma osio tuonne Varios projectos - osastolle Ei kiitos 1 Quote
PZQ Posted July 17, 2017 Posted July 17, 2017 Muutama kehitys poletti vaihteistoon & normi huolto Quote
jaraku Posted July 20, 2017 Posted July 20, 2017 toin tämän 6 v talviunien jälkeen pääkaupunki seudulle! ja näperrellyt sitä tässä koti pihassa kun TALLI ON NIIN TÄYS projekteja. pari hitsaus paikka on joutunet laittaa... löyty 1 reikä apparin koko jalka tila hee.. sitten on laitettu puuttuvii lisä varusteita kuten katto/ takaluukun päälle tuleva tavara teline ym ym ym. on tällä ajeltukkin lähi maisemissa. 3 Quote
68teevee Posted July 21, 2017 Posted July 21, 2017 Aamun teivon restaurantapäivän hankinta pääsi heti luukkuun kiinni. 3 Quote
kari kittilä Posted July 22, 2017 Posted July 22, 2017 Pohja/runko alkaa oleen valmis, vaihteiston keskituen kun vielä asentaa ja etuakseli kun saapuu tontille niin saa senkin sovitella rungonpäähän ja kaventaa, Seuraavaksi sitten kori päälle ja suunnitelemaan turvakaarien paikkoja. 2 Quote
MS940 Posted July 23, 2017 Posted July 23, 2017 Pilasin hienon peltisen kojelaudan asentamalla siihen liian uuden (1976) muovinaamaisen radion. Peitelevyn kiinnikkeissä oli vielä "muovailuvahat" tehtaan jäljiltä. Quote
JaniM Posted July 25, 2017 Posted July 25, 2017 Assessööriä lisätty Rustoon ja parempi ohjaustuntuma nyt. 4 Quote
mikko k Posted July 30, 2017 Posted July 30, 2017 Taas kylläkin tallin ulkopuolella, mutta ehkä sopii tähän.. Eli pari ensimmäistä testi/tutustumisvetoa eilen Porin lentokentällä. Jälkimmäinen 11,137s/191,9kmh. 20 Quote
jarkki86 Posted July 30, 2017 Posted July 30, 2017 Vaaleita lattiaverhoiluja ei järkevällä toimitusajalla järkevään hintaan löytynyt mistään niin tein kompromissin. Vaaleanharmaata terassimattoa 7 neliötä reiluun kuudenkympin hintaan ja sakset käteen. Välttää käyttöautoon. 3 Quote
Hebster52 Posted July 30, 2017 Posted July 30, 2017 Piti keksiä jotain järkevää tehtävää mökillä joten päätin nikkaroida laatikonasennuspukin... Tällä pitäs olla helpompi asentaa heiluriakseli laatikko kuplaan yksin.... 1 Quote
APO Posted July 30, 2017 Posted July 30, 2017 Vaaleita lattiaverhoiluja ei järkevällä toimitusajalla järkevään hintaan löytynyt mistään niin tein kompromissin. Vaaleanharmaata terassimattoa 7 neliötä reiluun kuudenkympin hintaan ja sakset käteen. Välttää käyttöautoon. Taitoitko nuo etujalkatilan pystymatot reunoilta, vai miten toteutit, kun on niin siistit reunat? Quote
jarkki86 Posted July 31, 2017 Posted July 31, 2017 Sopivan huonolaatuinen kuva huijaa aika paljon mutta ihmeen hyvät tuli reunoista, maton pinta on sen verran pörheää että reunat, ruuvit yms. Häviävät aika hyvin kun käsillä hankaa pikkuisen. Ei se läheltä katsoen mikään huippu kuitenkaan ole. Quote
jarkki86 Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 Pikaista penkkien sovittelua, ovipahvitkin vasta heittämällä paikallaan. Kohtalaisen hyvin istuvat ovat nuo päälliset ja ennenkaikkea helpot laittaa. Quote
DWL_Puavo Posted August 8, 2017 Posted August 8, 2017 Pallonivel-keulaisen kuplan pallonivelen vaihto. Kuten perinteistä, se lähti irti vasta kun pääsi hitsaamaan isolla virralla sisäpuolelle. Onhan tää joka kerta aina yhtä kehno remontti, vaikkei ilmeisesti olkatappikeulan remontti sen mukavampi ole. Lisäksi samaan kuplaan uutta kaasuvaijeria ja vaijerikuoren kunnostusta vanhaan keski-tuplaan, suutinten puhdistusta, etuvalojen ruostuneiden alakiinnikkeiden niittimutterointia jne. Aivan ahkera päivä! Quote
pahanapuhallin Posted August 11, 2017 Posted August 11, 2017 Tuli modifoitua "paksupoika" notsin perään. 1 Quote
x-pj Posted August 12, 2017 Posted August 12, 2017 Eilen oli vihdoin kaikki valmiina ja oli tarkoitus pudottaa auto pukeilta ja läheä koeajolle. Kone oli jo ollut moneen kertaan käynnissä ja kaikki esisäädöt ja vuodon varmistukset tehty. Sitten päätin vielä tarkistaan kytkimen toiminnan, kun helpompi tehdä säätö pukeilla. Kone käyntii ja testaamaan. Kytkin tuntui olevan ihan OK, mutta sitten muului moukaisu ja kone sammui. Heti muistu mieleen, että tais jäädä öljysumpulta tulevan letkun hana aukasematta. Jarruvalosta kyhätty öljynpaineen varoitusvalo valaisi kyllä ohjaamon punaiseksi, mutta se ei tuntunut häiriitsevän toimitusta. Onneksi kone oli siinä vaiheessa jo tyhjäkäynnillä, eIkä ole jumissa. Muuta en tutkinut vaan lähdin kotiin. Suunitemissä oli laittaa kytkin, joka estää käynnistyksen hana kiinni, mutta ei tuntunut olevan siihen aikaa. Nyt on aikaa... Quote
mikko k Posted August 12, 2017 Posted August 12, 2017 Surkea juttu, otan osaa! :-( Vahva epäilykseni on että laakerivaurio on varma asia. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.