Tanhis Posted April 26, 2019 Posted April 26, 2019 14 hours ago, Paadre said: On kyllä mut käyttämisen "helppous" on jotain ihan muuta kuin noissa viimesen päälle tehdyissä, tai ainakin itse miellän asian näin kun ei jatkuvasti tartte olla hinkkaamassa ja varomassa maalipintaa. Miksi sitä kiilloitettua kunnolla vahattua pintaa pitäisi varoa jotenkin eritavalla kuin pesunaarmuista. Ja edelleenkin puhutaan samasta autosta. Quote
Paadre Posted April 27, 2019 Posted April 27, 2019 23 hours ago, Tanhis said: Miksi sitä kiilloitettua kunnolla vahattua pintaa pitäisi varoa jotenkin eritavalla kuin pesunaarmuista. Ja edelleenkin puhutaan samasta autosta. No mua ainakin ärsyttää jos siistiin autoon tulee naarmuja tai lommoja ni siks tarttee varoo. Tai no, ei tohon patinaankaan lommoja tartte tulla mut siinä ne vituttaa paljon vähemmän. Kiiltävä auto olis kyllä kivempi toisaalta katsella... Quote
Mäki Posted April 27, 2019 Posted April 27, 2019 6 minutes ago, Paadre said: No mua ainakin ärsyttää jos siistiin autoon tulee naarmuja tai lommoja ni siks tarttee varoo. Tai no, ei tohon patinaankaan lommoja tartte tulla mut siinä ne vituttaa paljon vähemmän. Kiiltävä auto olis kyllä kivempi toisaalta katsella... Kiiltävä auto on aina in. Naapuritkin tykkää 1 Quote
non-hippy Posted April 27, 2019 Posted April 27, 2019 21 minutes ago, Mäki said: Kiiltävä auto on aina in. Naapuritkin tykkää Sehän tässä elämässä on tärkeintä mitä muut ajattelee 1 Quote
Mäki Posted April 27, 2019 Posted April 27, 2019 12 hours ago, non-hippy said: Sehän tässä elämässä on tärkeintä mitä muut ajattelee Onneksi on 11 harrasteautoa, niin on varaa mistä valita aina just sellainen, mikä tuntuu itselle hyvältä Quote
Hanuri Posted April 28, 2019 Posted April 28, 2019 Sen verran tallissa on tapahtunut että auto saatu leimattua ja ensiajot konttorin kautta suoraan näyttelyyn. 17 Quote
Mäki Posted April 29, 2019 Posted April 29, 2019 7 hours ago, Hanuri said: Sen verran tallissa on tapahtunut että auto saatu leimattua ja ensiajot konttorin kautta suoraan näyttelyyn. Harvoin kehun mitään ja ketään, mutta nyt on hieno peli ja asiallista työn jälkeä. 1 Quote
Lasse Posted April 29, 2019 Posted April 29, 2019 On 4/27/2019 at 8:48 PM, Mäki said: Onneksi on 11 harrasteautoa, niin on varaa mistä valita aina just sellainen, mikä tuntuu itselle hyvältä Onneksi on vain yksi harrasteauto ja sekin palasina tallissa, niin ei tarvi päätään vaivata ajaako sillä vai ei. 😫 Quote
jarkki86 Posted April 29, 2019 Posted April 29, 2019 Nykiminen lopetettu uusilla nelikärkitulpilla ja pikaisen pesun jälkeen ollaan valmiina ajokauteen. 5 Quote
kari kittilä Posted April 30, 2019 Posted April 30, 2019 Vappua vietetty maalaten osia, jarrusatulat ja penkin alustat maalattu. 2 Quote
Art_Zi Posted April 30, 2019 Posted April 30, 2019 Ei tapahu mittään. Nyt ajellaan ja fiilistellään. Katellaaha taas vapun jälkeen, ku luvannu pakkasia ja lunta tänne porojen sekkaan. 6 Quote
mmm5mMattiH Posted April 30, 2019 Posted April 30, 2019 Oma, ja velipojan kalusto puunattu vappuajeluihin. 4 Quote
Etelän Hetelmä Posted May 4, 2019 Posted May 4, 2019 Sivulla 41 selitetty Variantin koneremontti testattiin pääsiäisenä Helsinki - Ivalo - Helsinki reissulla. Meni muutoin hyvin paitsi että sytytysajankohta hieman huojui tasaisella nopeudella ajettaessa. Aircooled lähetti ystävällisesti vanhan palautusta vastaan akseli välyksettömän kärjettömän 009 jakajan. Nyt menee paremmin. Kiitokset Aircooledin Mikolle. Variantilla on kesällä tarkoitus ajella ainakin Joensuuhun Open Airiin ja Gardermoeniin SCC:een. 10 Quote
kari kittilä Posted May 8, 2019 Posted May 8, 2019 Takajarrut asennettu, nyt vois teettää letkut ja putket. Quote
metake Posted May 8, 2019 Posted May 8, 2019 1 hour ago, kari kittilä said: Takajarrut asennettu, nyt vois teettää letkut ja putket. Onko nuo kuvassa olevat jarruputket muuten vaan tuossa kuvassa? Quote
kari kittilä Posted May 8, 2019 Posted May 8, 2019 Jep, nuo oli Ghiassa Porschen jarrujen kanssa ja ovat vähän liian lyhyet tähän kun noissa satuloissa on toi putken paikka vähän oudossa kohtaa. Quote
metake Posted May 9, 2019 Posted May 9, 2019 Kiinnitti huomiota noi putket kun näyttäis olevan uiva satula niin siihenhän ei voi mennä putkella vaan pitää olla letku. Just saman asian kanssa itse painin ja pitäis teettää myös uudet pidemmät letkut just tuon takia.Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
kari kittilä Posted May 9, 2019 Posted May 9, 2019 Juu, teetän teflon letkun tuohon ja pitää rekennella jonkinlainen korikiinnike putkelle. Quote
Hebster52 Posted May 14, 2019 Posted May 14, 2019 Kuivemmat kelit niin rullasin saippuakupin pihalle jotta sain puhaltaa kuitupölyt siitä. Samalla asensin toisen oven jotta sain hiottua rakoa. 9 Quote
previa Posted May 15, 2019 Posted May 15, 2019 (edited) Maanantaina käytiin leimaamaan kupla 15 vuoden tauon jälkeen, samalla tilattiin mustat kilvet. Jarrut uusittiin kauttaaltaan, pohjaan hitsattiin 10x10cm paikka polkimien kohdalle. Bentsiini letkut ja suodatin uusittiin ja samalla kaasari putsattiin, vaihdettiin öljyt ja tulpat. Edited May 15, 2019 by previa 4 Quote
mikko k Posted May 16, 2019 Posted May 16, 2019 Ei kilpa-autos tarvita äänieristettä, vain tulpat korviin ja kypärä päähän.. 😊 1 Quote
kari kittilä Posted May 16, 2019 Posted May 16, 2019 1 hour ago, mikko k said: Ei kilpa-autos tarvita äänieristettä, vain tulpat korviin ja kypärä päähän.. 😊 Tämä onkin vain Pro Street look alike ja ei se paino mitään haittaa jos on voemaa:):) 3 Quote
metake Posted May 18, 2019 Posted May 18, 2019 Sormet kipeinä "hand made myllytyksestä" 🙂 Ja kyllä se tallissa tapahtui vaikka kuvan otinkin ulkona 😄 9 Quote
arvuuttaja Posted May 18, 2019 Posted May 18, 2019 Tallin ulkopuolella tapahtuu 091 vaihteiston pesua 95E pesuaineella isommassa avokado lekkerissä ja tiiviste pintojen harjausta porakoneella.. Mikäli tää ei kaverille kelpaa, niin tulee myyntiin vaihtoehtoisesti 0,89 0,86 0,82 nelos vaihteella. Quote
MU Posted May 19, 2019 Posted May 19, 2019 Ovaalin upgreidattu alusta koekasauksessa. Ei suurempia yllätyksiä, no se oli tiedossa että takavakaaja ja lootan etukannake (lisätuki) osuvat samaan linjaan. Tähänkin taitaa löytyä ratkaisu. 2 Quote
wp Posted May 25, 2019 Posted May 25, 2019 Nyt uppoaa putket wasserin kampikammioon, dekkikorkeus pitäisi tulla 1.3-1.4mm jos mittaukset ja laskelmat osuivat kohdalleen. 5 Quote
Roope Posted May 26, 2019 Posted May 26, 2019 (edited) Ei suoranaisesti talleissa tapahdu mutta eilen käytiin ulkoiluttamassa kilpuria ja kattomassa vesivehmaalla vesisadetta. 3kpl ilmajäähyjä olisi ajanut jos sää olisi ollut kohdillaan Edited May 26, 2019 by Roope 9 Quote
Matti-Pekka Posted May 26, 2019 Posted May 26, 2019 17 hours ago, wp said: Nyt uppoaa putket wasserin kampikammioon, dekkikorkeus pitäisi tulla 1.3-1.4mm jos mittaukset ja laskelmat osuivat kohdalleen. Terve mistä nuo sylinterit on peräisin? poraus? Quote
wp Posted May 26, 2019 Posted May 26, 2019 3 hours ago, Matti-Pekka said: Terve mistä nuo sylinterit on peräisin? poraus? Ymmärtääkseni 2- sylinterinen Deutz- diesel, poraus 95.00 mm. Sain aikanaan hankittua niitä 8kpl, myöhemmät ostoyritykset olleet turhia. Turun? nurkilla joku konepurkaamo josta vielä saattaisi neljän setti löytyä mutta yhteystiedot katosivat. Lähelle samanlaisia pitäisi oleman uutenakin, kannattaa googlata Lombardini, Lister ym pienet dieselit joita mm aggregaateissa ja minitraktoreissa Quote
wp Posted May 26, 2019 Posted May 26, 2019 Pakokanavan testausta virtauspenkissä, samalla tuli tarkistettua kalibrointi. Maksimitestipaineella virtaus putosi hieman ja pientä ei- toivottua melua ilmeni, jossain on vielä korjattavaa. Ero oli noin 3hv/sylinteri mutta numeroita tärkeämpää on saada kanava mahdollisimman hiljaiseksi. Numeroiden pohjalta näyttää kuitenkin hyvältä, ollaan lähes tavoitteessa vrt imupuoleen. 1 Quote
metake Posted May 31, 2019 Posted May 31, 2019 Lupailee säämies sen verran hyviä ilmoja ens viikolle jotta piti saada avo ajokuntoiseksi. Vaihteisto vaihdettiin jo talvella (kiitos Paadre) mutta niiltä jäljiltä oli (väliaikainen) kone vielä pukissa kun vuoti niin paljon öljyä ettei kehdannut ajella. Työntötangon suojaputket ja tiivisteet uusiksi ja kampiakselin stefa samaa vauhtia, ja venakopan tiivisteetkin. Tosin tuli laitettua uudet kannet kun vanhoista oli pinnapultit niin heikossa hapessa. Nyt sitten paiskottiin taas Paadren kanssa pannu konehuoneeseen kaikenlaisten pikkumurheiden sävyttämänä ja bonuksena ei kone pyörinyt kun paineasetelma osui kytkinakselin pattiin, mutta siitäkin selvittiin. Koeajoa vailla, nyt saa kesä virallisesti alkaa 🙂 12 1 Quote
kari kittilä Posted June 1, 2019 Posted June 1, 2019 Kattoverhoilu asennettu ja lattiaverhoiluja tekemässä, Brotherin ompelukone kovilla kun ompelee kanttinahkaa mattomateriaaliin. 4 Quote
Racing Posted June 1, 2019 Posted June 1, 2019 On 5/15/2019 at 12:09 PM, previa said: Maanantaina käytiin leimaamaan kupla 15 vuoden tauon jälkeen, samalla tilattiin mustat kilvet. Jarrut uusittiin kauttaaltaan, pohjaan hitsattiin 10x10cm paikka polkimien kohdalle. Bentsiini letkut ja suodatin uusittiin ja samalla kaasari putsattiin, vaihdettiin öljyt ja tulpat. Hienoja nämä aikoja sitten rakennetut laitteet älä muuta mitään :) 2 Quote
Paadre Posted June 2, 2019 Posted June 2, 2019 Metakelle suuri kiitos ku tuli kasaan pallon loppuun! Ei onnistunu yhellä kädellä. Huomenna leimalle ja sit voi alkaa miettiin DWL:ään lähtöö. 3 Quote
Hebster52 Posted June 3, 2019 Posted June 3, 2019 (edited) Moottori koeasennettuna. Edited June 4, 2019 by Hebster52 2 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.