SePi Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Hieno toi Sepin kartti. Minä olisin lyhentänyt vielä pohjalevyä 25-35cm. Olisi mennyt samoilla luvilla. Teethän myös projekti topicin? Mm. Ariel Atom oli tosiaan innottajana, mutta monenlaista kompromissia joutuu Suomen lakien takia tekemään. Varmaan ihan viisastakin. Tuntui olevan aika lailla tarkkaa jo pitkällä pohjalevylläkin hyväksyntä ja tehdään tästä nyt prototyyppi, josta seuraavat rakentajat sitten pistävät paremmaksi. Laserleikkeiden tekijä varmaan löytyy pohjanmaalta, muutama loivien kaarien taivuttelija on myös ilmoittautunut ja hitsaustaitoa löytyy naapurikylästä. Sohvalla maaten homma on siis jo melkein tehty - mutta otetaan nyt vaikka kolme vuotta sellaiseksi tavoitteeksi. Peltitöitä ei juuri ole, mutta kun mitään ei saa piiloon, niin nyt täytyy pistää yksityiskohdat sitäkin paremmin esille. Miten järeää sorvaus - työstökalustoa pitää hommata, että alumiinisia billet osia voisi tehdä omassa tallissa? Ja mikä helpotus, luvan saannin ehtona on, että moottoria ei sitten viritetä ;-) 2 Quote Link to comment
Ketsa Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Leimaaminenn Nostan hattua! Quote Link to comment
Tonii73 Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Mm. Ariel Atom oli tosiaan innottajana, mutta monenlaista kompromissia joutuu Suomen lakien takia tekemään. Varmaan ihan viisastakin. Tuntui olevan aika lailla tarkkaa jo pitkällä pohjalevylläkin hyväksyntä ja tehdään tästä nyt prototyyppi, josta seuraavat rakentajat sitten pistävät paremmaksi. Juu, kyllä ne hanttiin pistää... Oliko nyt tarkoitus säilyttää keulan pellitys vai tuleeko putkirunko perssonien yläpäähän. Ps. Missähän se vuosituhannen vaihteessa tehty pukkikeula putkis(sevenquist) kulkee? Oli kilvissä ja omat rakentelu kotisivut silloin joskus. Olisko ollut joku slugeista tekijä? Quote Link to comment
SePi Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Juu, kyllä ne hanttiin pistää... Oliko nyt tarkoitus säilyttää keulan pellitys vai tuleeko putkirunko perssonien yläpäähän. Ps. Missähän se vuosituhannen vaihteessa tehty pukkikeula putkis(sevenquist) kulkee? Oli kilvissä ja omat rakentelu kotisivut silloin joskus. Olisko ollut joku slugeista tekijä? McPherssonin kanssa on pakko käyttää koko keulapalaa. Putkikehikko jatkuu kojelaudan päistä etupellin alla aukon reunoja seuraten alas ja kiinnittyy myös tolppien yläpäihin laipoilla. Pukkikeulalla olis voinu ottaa niin paljon peltiä pois kun prosentit vaan kestäis, mutta pukkikeulaisia IRS peräisiä ei olis ollu kun saxomaticit ja KG:t mun käsittääkseni. Joten ne jäi. Pukkikeulan vaihtaminen ja Superbeetleen tarkoitettu Mendeolakin olis voinu olla vaihtoehtoja muuten, paitsi prosenttien kriittisenä menetyksenä ja viimeinittu myös hinnaltaan. Mulla on jo visio, kuinka tuota massiivista keularakennetta feikataan keveämmäksi ja yhteensopivaksi peräosan himmelin kanssa. Matala kulkuasento ja leveät renkaat auttaa - myöskään maalauskikkoja unohtamatta. Odotelkaahan kun 3D skannaukset, Solidworksit ja PaintshopProt tekee mielikuviksesta tarkempia kuvia hankkeesta. Noh, tää meni jo projektiosastolle, mutta jatkan siellä kun on (ensi viikolla) jotain konkreettista kerrottavana... 2 Quote Link to comment
NO H2O Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 McPherssonin kanssa on pakko käyttää koko keulapalaa. Putkikehikko jatkuu kojelaudan päistä etupellin alla aukon reunoja seuraten alas ja kiinnittyy myös tolppien yläpäihin laipoilla. Pukkikeulalla olis voinu ottaa niin paljon peltiä pois kun prosentit vaan kestäis, mutta pukkikeulaisia IRS peräisiä ei olis ollu kun saxomaticit ja KG:t mun käsittääkseni. Joten ne jäi. Pukkikeulan vaihtaminen ja Superbeetleen tarkoitettu Mendeolakin olis voinu olla vaihtoehtoja muuten, paitsi prosenttien kriittisenä menetyksenä ja viimeinittu myös hinnaltaan. Mulla on jo visio, kuinka tuota massiivista keularakennetta feikataan keveämmäksi ja yhteensopivaksi peräosan himmelin kanssa. Matala kulkuasento ja leveät renkaat auttaa - myöskään maalauskikkoja unohtamatta. Odotelkaahan kun 3D skannaukset, Solidworksit ja PaintshopProt tekee mielikuviksesta tarkempia kuvia hankkeesta. Noh, tää meni jo projektiosastolle, mutta jatkan siellä kun on (ensi viikolla) jotain konkreettista kerrottavana... Jaahas... Taitaa olla talven -17/-18 teema omalta osalta selvillä.... Tämä SePin myönteinen lupapäätös tuonee positiivista virtaa myös omiin kintaisiin :-) 2 Quote Link to comment
Tonii73 Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Oliko lupa haettu FHRA avustuksella vai omatoimisesti? Quote Link to comment
SePi Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Oliko lupa haettu FHRA avustuksella vai omatoimisesti? Aivan omatoimisesti. Varmaan Solidworksillä tehdyt piirustukset ja määrätietoinen kuvaus, ikäänkuin "näitä on tehty ennenkin" -asenne saattoivat auttaa. Mutta kanta-autotarkastuksen kautta kuljettiin ja prosentit tarkkaan laskettiin 2 Quote Link to comment
Ketsa Posted September 18, 2016 Share Posted September 18, 2016 Kesälomalla tuli tehtyä traileriin jarru ja laakeriremontti ja eilen aamusta tuli noudettua tuore leima. 7 (seitsemän!) vuotta oli leima pitkänä... Jessus, että aika rientää nykyään, mutta nyt on taassa helpo täydentää varastoa mielenjohdeostokuppeleilla :-) Quote Link to comment
NordBling Posted September 20, 2016 Share Posted September 20, 2016 Kesälomalla tuli tehtyä traileriin jarru ja laakeriremontti ja eilen aamusta tuli noudettua tuore leima. 7 (seitsemän!) vuotta oli leima pitkänä... Jessus, että aika rientää nykyään, mutta nyt on taassa helpo täydentää varastoa mielenjohdeostokuppeleilla :-) Oma kärry on leimaa vailla, tuossa onkin hyvät perustelut miksi ei leimata kannatakaan :) Quote Link to comment
MU Posted September 20, 2016 Share Posted September 20, 2016 Parikymmentä vuotta tuli haettua motivaatiota ja suuntaa tämän ovaalin suhteen. Olisko se jo aika palata sorvin ääreen. Aloitetaan korjaamalla aikaisempia turailujani. 7 Quote Link to comment
JaniM Posted September 21, 2016 Share Posted September 21, 2016 Jaa, no sit mulla edes vielä kiire oman Notsin kanssa. 13 vuotta taitaa olla projektivaiheessa ja viimeset seitsemän vuotta tyhjäkäynnillä odottamassa vapaa-aikaa.. No on tässä onneksi jotain tehty muutakin välissä. Talvella varmaan jatkuu Wiiman ehostus eteenpäin hieman. Quote Link to comment
AVe Posted September 25, 2016 Share Posted September 25, 2016 Loota asennusvalmiina. Konehuonetta siistitty ennen laatikon paikoilleen laittoa. Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Quote Link to comment
mapping Posted September 25, 2016 Share Posted September 25, 2016 Pohjat vedetty Sent from my iPhone using Tapatalk 2 Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 Hiljasta tallissa mutta kotitallia siivonnu ja vihdoin saanu letkukelakin asennettu... 8,5x15 vanteelle mahtuu hyvin.. 4 Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 1, 2016 Share Posted November 1, 2016 (edited) Sarjatyönä lohkoihin öljykanava putsuuta Edit.. ja kuvat könöllään taas, sorry.... Edited November 1, 2016 by P_Valtonen 1 Quote Link to comment
jaraku Posted November 2, 2016 Share Posted November 2, 2016 välillä muutakin kun autoja! jos maalais loppuviikosta!! Quote Link to comment
Meto Posted November 4, 2016 Share Posted November 4, 2016 Varamoottorin kaasusta pikkuhiljaa.. Löytyi hyllystä 1500 km ajetut mäntä/sylinteriputket 1 Quote Link to comment
jaraku Posted November 4, 2016 Share Posted November 4, 2016 (edited) tämäkin auto etenee jne jne. kuvien oton jäälkeen kylki on paistettu kii ja kaveritten tallista löyty säätö latat/ etu akseli. kiitti tapsalle ja jykälle..oli iso kiusaus kokeilla makaavaa lokkarii autoon. ja eiköhän mä myös vaihda ne.. jatketaan. Edited November 4, 2016 by jaraku 5 Quote Link to comment
jaraku Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 rekvisiitta hommii. ovaali splitti kojelaudat seinälle kuhan kerkeen vaan tekeen loppuun. 1 Quote Link to comment
kari kittilä Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 rekvisiitta hommii. ovaali splitti kojelaudat seinälle kuhan kerkeen vaan tekeen loppuun. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/26294-ostetaan-splitin-kojetaulu/ Quote Link to comment
jaraku Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 (edited) tänään oli kilpurin vuoro pyrstö tuli laitettua valmiiksi! nyt on hyvä ottaa lasikuitu muotti siitä, takalokkariin tuli uus lovi D-bars sille, ja levyt tuli porattuu reikii täyteen. ai että tulee kivoja visioita kun ottaa pari kaljaa työn tiimellyksessä. huomenna on päivä uuuuuuus. Edited November 9, 2016 by jaraku 2 Quote Link to comment
wp Posted November 11, 2016 Share Posted November 11, 2016 Juhannuksen kunniaksi epoksia sisäpintoihin Ja jouluksi ulkopintoihin... Loputtomilta tuntuvat korityöt alkavat pikku hiljaa olla loppusuoralla, korikehikko ja ovet vailla epoksia ja hiomaväriä. Kuituosien kanssa riittää puuhaa vielä hetkeksi, keulan osalta kesken käänteinen facelift pystäristä makaavalamppuiseksi 4 Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 12, 2016 Share Posted November 12, 2016 Vihdoin taas tapahtuu jotain tallissa... Vuosi sit jotain tein ekan 6,5x15 vanteen. Tänä iltana vasta sain kolme muuta tehtyä... Yhden 6,5x15 lisää ja kaksi 6x15.. 3 Quote Link to comment
arvuuttaja Posted November 12, 2016 Share Posted November 12, 2016 Vaihdevuodet tai oikeastaan viikot.. Tallissa levällään 3kpl irs, 2kpl swing, 4kpl pallis, 1kpl ilmatölkki ja diesel tölkki vaihteistoja. Näistä olisi tarkoitus risteyttää ehjiä ja muulla tavoin muunnella käyttötarkoitukseen mieluisaksi.. 3 Quote Link to comment
Ketsa Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 Mitä hyödynnät diisseli tölkin laatikosta ja mihin? Quote Link to comment
arvuuttaja Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 Diesel tölkin (5 spede) 1,2 akselin lyhentämällä/ koneistamalla vois tulla pallis loovaan pidempi alapää.. 2.4 ykkönen, 1.47 kakkonen ja pitää myös vastaparin rattaat istuttaa kuplan/ palliksen keskiöille.. Nuo vois toimia 5.4 tai tiuhemman perän kanssa ja riippuen käyttö tarkoituksesta. 1 Quote Link to comment
Aku Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 Ovaalin kojelaudan takaa löytyi tällainen nätti msd-viritys. Minulle kuitenkin tarpeeton, joten purkuun .... Quote Link to comment
Mäki Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 Ovaalin kojelaudan takaa löytyi tällainen nätti msd-viritys. Minulle kuitenkin tarpeeton, joten purkuun .... Jos purat sähköt kokonaisena, olen kiinnostunut ostamaan ne Quote Link to comment
wp Posted November 14, 2016 Share Posted November 14, 2016 Ja jouluksi ulkopintoihin... Loputtomilta tuntuvat korityöt alkavat pikku hiljaa olla loppusuoralla, korikehikko ja ovet vailla epoksia ja hiomaväriä. Kuituosien kanssa riittää puuhaa vielä hetkeksi, keulan osalta kesken käänteinen facelift pystäristä makaavalamppuiseksi Ohut eristyskerros epoksilla ja paksumpi hioma/akryylifillerillä. Maalatut osat jäävät nyt vähäksi aikaa "hautumaan" niin hiomaväri saa rauhassa kutistua ennen välihiontaa ja viimeistelykittausta. Hiontaa helpottamaan pintaan tulee ohut harso mustaa kontrolliväriä niin mahdolliset kolot ja naarmut on helpompi huomata. Tarpeen mukaan ruiskutetaan vielä kerros hiomaväriä ennen pintamaalia joka tulee todennäköisesti olemaan jotain VW:n 60- luvun väripaletista. 3 Quote Link to comment
jaraku Posted November 16, 2016 Share Posted November 16, 2016 nyt nää D-barsit rupee oleen sellaset kun haluun! vielä viimenen hionta reikien kohdalta ennen lehti kultausta/tai siirtometallin! laittoa. 1 Quote Link to comment
Ketsa Posted November 16, 2016 Share Posted November 16, 2016 Kai tuohon pyörötankoon pitää vielä päistä kartioreiät porata? :) Quote Link to comment
jaraku Posted November 17, 2016 Share Posted November 17, 2016 kyllä pysty osiin tulee juttuja kun ehitään!!:)- Quote Link to comment
jaraku Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 jotain pietä saatu aikaiseksi taas.. lokkarit hepattu paikoilleen ja meinasin poistaa tuon posti laatikon siitä vielä! kyllä vähän sylettää hitsata hyvät lokkarit kii! mutta-ajan hengen mukainen. pikku soirot astinlaudan ja loksun väliin niin pääsee loppu viikosta tinaileen. tarkotus oli että pääsisin tekeen pohjii joulukuun alusta... mutta ajattelin että korjataan tuo niin sanottu rärttikatto!! ei siinä varisaisesti ollut vikaa mutta se ei oikeen istunut paikoileen. on mennyt kahteen suuntaan pastilliksi. purin kankaat varovasti ja kun kehikko on oikastu laitan kankaat takasin. 3 Quote Link to comment
hpa Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 Nyt on ostettu tallin oveen lukko. Alapallonivelen vaihto kehitteillä .Nyt K-Kauppaa. Quote Link to comment
PZQ Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Pulveri uunista putkahti setti aitoja 6x14 fuchs vanteita. 1 Quote Link to comment
Roope Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 hö tullu kummallinen ryppy maaliin tuohon keskelle palauta... 4 Quote Link to comment
mikko k Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Väärä foorumi, siis pakkopaitaan vaan... ;-) Quote Link to comment
Paadre Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 hö tullu kummallinen ryppy maaliin tuohon keskelle palauta... Merkkikorjaamossa käyny? 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Merkkikorjaamossa käyny? Fingerporiläppä ei välttämättä uppoa kaikkiin. 1 Quote Link to comment
Paadre Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Fingerporiläppä ei välttämättä uppoa kaikkiin. Paljon mahdollista mutta eipä se eroa muutenkaan mun kuivasta ja sekavasta huumorista, joten jos tuosta joku kiskoo porot kolviin ni mua ei voi syyttää, olen täysin edesvastuuton. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.