Jump to content

Talleissa tapahtuu?


Recommended Posts

14 hours ago, Paadre said:

On kyllä mut käyttämisen "helppous" on jotain ihan muuta kuin noissa viimesen päälle tehdyissä, tai ainakin itse miellän asian näin kun ei jatkuvasti tartte olla hinkkaamassa ja varomassa maalipintaa.  

Miksi sitä kiilloitettua kunnolla vahattua pintaa pitäisi varoa jotenkin eritavalla kuin pesunaarmuista. Ja edelleenkin puhutaan samasta autosta.

Link to comment
23 hours ago, Tanhis said:

Miksi sitä kiilloitettua kunnolla vahattua pintaa pitäisi varoa jotenkin eritavalla kuin pesunaarmuista. Ja edelleenkin puhutaan samasta autosta.

No mua ainakin ärsyttää jos siistiin autoon tulee naarmuja tai lommoja ni siks tarttee varoo. Tai no, ei tohon patinaankaan lommoja tartte tulla mut siinä ne vituttaa paljon vähemmän. Kiiltävä auto olis kyllä kivempi toisaalta katsella... 

Link to comment
6 minutes ago, Paadre said:

No mua ainakin ärsyttää jos siistiin autoon tulee naarmuja tai lommoja ni siks tarttee varoo. Tai no, ei tohon patinaankaan lommoja tartte tulla mut siinä ne vituttaa paljon vähemmän. Kiiltävä auto olis kyllä kivempi toisaalta katsella... 

Kiiltävä auto on aina in. Naapuritkin tykkää

C1F324DD-C5E9-46AD-A0E2-A6843C9E5206.jpeg

  • Like 1
Link to comment
On 4/27/2019 at 8:48 PM, Mäki said:

Onneksi on 11 harrasteautoa, niin on varaa mistä valita aina just sellainen, mikä tuntuu itselle hyvältä

 

Onneksi on vain yksi harrasteauto ja sekin palasina tallissa, niin ei tarvi päätään vaivata ajaako sillä vai ei. 😫

Link to comment

Sivulla 41 selitetty Variantin koneremontti testattiin pääsiäisenä Helsinki - Ivalo - Helsinki reissulla. Meni muutoin hyvin paitsi että sytytysajankohta hieman huojui tasaisella nopeudella ajettaessa. Aircooled lähetti ystävällisesti vanhan palautusta vastaan akseli välyksettömän kärjettömän 009 jakajan. Nyt menee paremmin. Kiitokset Aircooledin Mikolle.

 

Variantilla on kesällä tarkoitus ajella ainakin Joensuuhun Open Airiin ja Gardermoeniin SCC:een.

 

 

IMG_0130.JPG

  • Like 10
Link to comment

Kiinnitti huomiota noi putket kun näyttäis olevan uiva satula niin siihenhän ei voi mennä putkella vaan pitää olla letku. Just saman asian kanssa itse painin ja pitäis teettää myös uudet pidemmät letkut just tuon takia.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment

Maanantaina käytiin leimaamaan kupla 15 vuoden tauon jälkeen, samalla tilattiin mustat kilvet. Jarrut uusittiin kauttaaltaan, pohjaan hitsattiin 10x10cm paikka polkimien kohdalle.

Bentsiini letkut ja suodatin uusittiin ja samalla kaasari putsattiin, vaihdettiin öljyt ja tulpat.

misen kupla 2.jpg

misen kupla.jpg

Edited by previa
  • Like 4
Link to comment

Ovaalin upgreidattu alusta koekasauksessa. Ei suurempia yllätyksiä, no se oli tiedossa että takavakaaja ja lootan etukannake (lisätuki) osuvat samaan linjaan. Tähänkin taitaa löytyä ratkaisu.

IMG_20190519_103454.jpg

IMG_20190519_104621.jpg

  • Like 2
Link to comment

Ei suoranaisesti talleissa tapahdu mutta eilen käytiin ulkoiluttamassa kilpuria ja kattomassa vesivehmaalla vesisadetta.  3kpl ilmajäähyjä olisi ajanut jos sää olisi ollut kohdillaan

20190525_160914.jpg

Edited by Roope
  • Like 9
Link to comment
3 hours ago, Matti-Pekka said:

Terve

 

 

mistä nuo sylinterit on peräisin? poraus?

 

Ymmärtääkseni 2- sylinterinen Deutz- diesel, poraus 95.00 mm. Sain aikanaan hankittua niitä 8kpl, myöhemmät ostoyritykset olleet turhia. Turun? nurkilla joku konepurkaamo josta vielä saattaisi neljän setti löytyä mutta yhteystiedot katosivat. Lähelle samanlaisia pitäisi oleman uutenakin, kannattaa googlata Lombardini, Lister ym pienet dieselit joita mm aggregaateissa ja minitraktoreissa

Link to comment

 

Pakokanavan testausta virtauspenkissä, samalla tuli tarkistettua kalibrointi. Maksimitestipaineella virtaus putosi hieman ja pientä ei- toivottua melua ilmeni, jossain on vielä korjattavaa. Ero oli noin 3hv/sylinteri mutta numeroita tärkeämpää on saada kanava mahdollisimman hiljaiseksi. Numeroiden pohjalta näyttää kuitenkin hyvältä, ollaan lähes tavoitteessa vrt imupuoleen.

 

IMG_20190526_201319.jpg

  • Like 1
Link to comment

Lupailee säämies sen verran hyviä ilmoja ens viikolle jotta piti saada avo ajokuntoiseksi. Vaihteisto vaihdettiin jo talvella (kiitos Paadre) mutta niiltä jäljiltä oli (väliaikainen) kone vielä pukissa kun vuoti niin paljon öljyä ettei kehdannut ajella. Työntötangon suojaputket ja tiivisteet uusiksi ja kampiakselin stefa samaa vauhtia, ja venakopan tiivisteetkin. Tosin tuli laitettua uudet kannet kun vanhoista oli pinnapultit niin heikossa hapessa. Nyt sitten paiskottiin taas Paadren kanssa pannu konehuoneeseen kaikenlaisten pikkumurheiden sävyttämänä ja bonuksena ei kone pyörinyt kun paineasetelma osui kytkinakselin pattiin, mutta siitäkin selvittiin. Koeajoa vailla, nyt saa kesä virallisesti  alkaa 🙂

 

 

IMG_3418.thumb.JPG.1779675b99fc27916364611d8ac8eb80.JPG

 

IMG_3422.thumb.JPG.3f28554030d7d676463c8d3dd09b088d.JPG

 

 

  • Like 12
  • Haha 1
Link to comment
On 5/15/2019 at 12:09 PM, previa said:

Maanantaina käytiin leimaamaan kupla 15 vuoden tauon jälkeen, samalla tilattiin mustat kilvet. Jarrut uusittiin kauttaaltaan, pohjaan hitsattiin 10x10cm paikka polkimien kohdalle.

Bentsiini letkut ja suodatin uusittiin ja samalla kaasari putsattiin, vaihdettiin öljyt ja tulpat.

misen kupla 2.jpg

misen kupla.jpg

Hienoja nämä aikoja sitten rakennetut laitteet älä muuta mitään :)

  • Like 2
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...