68teevee Posted April 10, 2020 Share Posted April 10, 2020 (edited) Päätös irroitettavista lokasuojista/astinlaudoista kumottu pitkän harkinnan jälkeen . Hitsaan koriin kiinni ja muotoilen tinalla. Onneksi on alkuperäiset hyväkuntoiset etulokasuojat. Tulee ihan pirun jäykkä paketti , loksut+ astinlaudat(virtanen) + lisätukia loksujen alareunaan..🙂 Edited April 10, 2020 by 68teevee 7 Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted April 12, 2020 Share Posted April 12, 2020 Ennen-jälkeen. Meinaako perhana pääsiäisen aikaan peltihommat notchbackissa viimeinkin valmistua. 4 Quote Link to comment
kari kittilä Posted April 12, 2020 Share Posted April 12, 2020 Öljynjäähdyttimen kiinnikkeiden tekoa ja sopivan paikan mallailua. Vielä kiinnikkeiden maalaus ja jäähdyttimen saa asentaa paikoilleen. 3 Quote Link to comment
Roope Posted April 13, 2020 Share Posted April 13, 2020 Aika rauhallista on tallissa ollu viimekuukaudet kun pitäis testaamaan päästä talvella tehtyjä muutoksia, harmittavasti korona taitaa kevään/kesän tapahtumat perua. 12 Quote Link to comment
68teevee Posted April 14, 2020 Share Posted April 14, 2020 Antennien upotusta. (Tsirp tsirp... ruokaa ..😁 ) 3 Quote Link to comment
kari kittilä Posted April 15, 2020 Share Posted April 15, 2020 (edited) Öljynjäähdytin löysi paikkansa. Puhallin toimii termostaatin ohjaamana. Ilmaa tuo laitos saa sivulasien skuuppien kautta. Teflon letkujen pituuden ja suodattimen paikan näkee sitten kun käyttää tuon koneen paikoillaan. Edited April 15, 2020 by kari kittilä 2 Quote Link to comment
Perttipee Posted April 19, 2020 Share Posted April 19, 2020 (edited) Jarrut herkistelty, auto saatu rattailleen ja vihdoin pääsi kokeilemaan liikkuuko ja pysähtyykö. Seuraavaksi korin kimppuun💪 Edited April 19, 2020 by Perttipee Quote Link to comment
ARTO Posted April 19, 2020 Share Posted April 19, 2020 Toivottavasti asennat jollain tapaa takapoikittaistuen moottorille, ilman sitä tulee ongelmia monellakin tapaa. Quote Link to comment
Perttipee Posted April 19, 2020 Share Posted April 19, 2020 Juu, se on työn alla, moottorin puolen kannake on jo modattu sopimaan putken kanssa, pitää vielä puskurin kannakkeiden verran leventää tukea... 👍 Quote Link to comment
x-pj Posted April 20, 2020 Share Posted April 20, 2020 Korjasin scatin ylipaineventtiilillä varustetun suodatinjalan suunnitteluvirheen. En saanut tuon kanssa öljynpaineita kontrolliin. Kun pani koneen käyntiin, niin vähän aikaa kaikki näytti hyvältä, mutta aika pian hyppäsi painemittarin neula tappiin. Oli pakko tutkia, mistä se voisi johtua. Paineventtiilistä puuttui männän taakse päätyvän öljyn poistoreikä. Männän sivuitse pääsee väistämättä öljyä sen takapuolelle. Kun siellä on riittävästi öljyä, männän molemmilla puolilla on sama paine. Jolloin jousen voima sulkee poistokanavan. Porasin männän takaa reiän poistokanavaan. Ainakin ekoissa testeissä öljynpaine pysyi nyt sillä tasolla mihin sen säädin. 1 Quote Link to comment
Mäki Posted April 20, 2020 Share Posted April 20, 2020 Juhannuksena viimeistään ajellaan 4 Quote Link to comment
68teevee Posted April 21, 2020 Share Posted April 21, 2020 Astinlaudan ja loksujen alapäiden muotoilua viimepäivinä. hitsiurakkamaali näkyvissä 🙂 7 Quote Link to comment
Ramska Posted April 22, 2020 Share Posted April 22, 2020 Nyt kiiltää!Sent from my iPhone using Tapatalk 9 Quote Link to comment
EetuP Posted April 24, 2020 Share Posted April 24, 2020 Se meni kiinni ja pyöriikin vielä. Ekat maalattu, sai pois tieltä. 1 Quote Link to comment
wp Posted April 24, 2020 Share Posted April 24, 2020 Mittojen tarkastelua, kaikki kaulat oli kuten pitääkin. Seuraavaksi kanget laakereineen niin nähdään millaiset välykset saadaan... 1 Quote Link to comment
Lasse Posted April 24, 2020 Share Posted April 24, 2020 Jaaha, se olisi sattumia öljyn seassa 😱. Onneksi ei ole volkkarista, mutta siihen ne ilot taitaa loppua. Tunteeko joku aprilia sx:n laatikon sielunelämää....? Quote Link to comment
Perttipee Posted April 24, 2020 Share Posted April 24, 2020 (edited) Sisältä purettu ja lasit irrotettu. Aiheena muutaman ylimääräisen reiän umpeen hitsaus, takahelman modaus, moottorin takakannakkeen uudelleen rakennus ja pohjien tekoon, jos vaikka ainakin pohjavärin sais tälle kesälle. Niin ja vanteitakin pitäisi alle sovitella😊 Edited April 24, 2020 by Perttipee 2 Quote Link to comment
arvuuttaja Posted April 25, 2020 Share Posted April 25, 2020 (edited) Kevät siivous olisi paikallaan.. Tekeminen seis, romut kuuran puolelle ja osa romulavalle ja sitten perusteellinen siivous, sekä perään loppusiivous.. Edited April 26, 2020 by arvuuttaja Quote Link to comment
Perttipee Posted April 26, 2020 Share Posted April 26, 2020 Ässät on mätiä, tässäkin valtavat ruostehommat😂 Takakannake askarreltu, luukuista reiät tukittu ja takahelman kopisteltu toinen putkenkolo Quote Link to comment
REMI Posted April 26, 2020 Share Posted April 26, 2020 Tallissa tapahtui sen verran että käänsin virta-avainta ja aloitin kauden. Syksyllä ennen lepoa vaihtui haperoituneet ikkunoiden tiivisteet uusiin. Uudet rasvat koneessa, ja venttiilitkin säädettynä. Mittarissa tänään (5)07643 km. 5 Quote Link to comment
mikko k Posted April 27, 2020 Share Posted April 27, 2020 Kesäauto tuli leimattua perjantaina 10 vuoden tauon jälkeen. 11 Quote Link to comment
mikko k Posted April 27, 2020 Share Posted April 27, 2020 Ja nyt lienee sitten aika laittaa ahtopainetta kadulle.. 6 Quote Link to comment
XTeme Posted April 27, 2020 Share Posted April 27, 2020 1 hour ago, mikko k said: Kesäauto tuli leimattua perjantaina 10 vuoden tauon jälkeen. Erilainen rotta-lookki 😄 1 Quote Link to comment
hpa Posted April 27, 2020 Share Posted April 27, 2020 Eilen vaiheistin Blaupunkt Frankfurtin kaiuttimen. Hyvin kuuluu etupellin alla. Quote Link to comment
wp Posted April 28, 2020 Share Posted April 28, 2020 Vertigate- shifterille jalkaa runkotunnelin päälle. Kevensin alkuperäisen painosta puolet pois, lopuista kiinnitysosista vielä huomenna llisää. Quote Link to comment
JTG Posted April 29, 2020 Share Posted April 29, 2020 Tuli laitettua rekisterikilpi puskuriin ja hitsattua reijät umpeen takaluukusta. Alkoi kuitenkin häiritsemään tuo rekkarivalonenän yläpuolella oleva prässäys pellissä, kun se ei enää oikein kuulunut siihen. Peltihommia ja "liian kiiltävän" maalipinnan vanhennusta se vaati, että sai hyvän. 2 2 Quote Link to comment
wp Posted April 29, 2020 Share Posted April 29, 2020 Kuljettajan työpiste alkaisi olla valmis, jalkatuki meni uusiksi myöhemmin lisätyn kytkimen hallintajärjestelmän takia. Koeistuttu ja todettu että kaikki hallintalaitteet ovat helposti ja luontevasti käytettävissä. Vaihdehässäkän kokonaisuus tuntuisi vaativan lisätuen, runkotunneli antaa myöden. 6 Quote Link to comment
mikan Posted April 29, 2020 Share Posted April 29, 2020 Onko pedalbox omavalmiste? t. Mika Quote Link to comment
wp Posted April 29, 2020 Share Posted April 29, 2020 (edited) 17 minutes ago, mikan said: Onko pedalbox omavalmiste? t. Mika Ei ole pedalboxia. Vakio polkimet, optio hydraulikytkimelle ja kaasupoljinta jatkettu hieman. Oletan että tarkoitat tuota näkyvää säädintä, liittyy kytkimeen. Kytkimen "hit" ja "delay" säädettävissä eli kuinka terävästi kytkin ottaa kiinni kun poljin löysätään sekä luistokierroluku ennen kuin kytkin lukittuu kokonaan. Edited April 29, 2020 by wp Quote Link to comment
Kaaleppi Posted April 29, 2020 Share Posted April 29, 2020 2 hours ago, JTG said: Tuli laitettua rekisterikilpi puskuriin ja hitsattua reijät umpeen takaluukusta. Alkoi kuitenkin häiritsemään tuo rekkarivalonenän yläpuolella oleva prässäys pellissä, kun se ei enää oikein kuulunut siihen. Peltihommia ja "liian kiiltävän" maalipinnan vanhennusta se vaati, että sai hyvän. Pakko kysyä kyllä että miksi? 🤔 4 Quote Link to comment
ARTO Posted April 29, 2020 Share Posted April 29, 2020 Muutoshan on onnistunut kun herättää kysymyksiä ja huomiota. Kupla jo itsessään ruma auto, saahan näitä välillä meikata ja kattoa onnistuiko tämä puuterointi🤓 Quote Link to comment
ARTO Posted April 29, 2020 Share Posted April 29, 2020 On 4/27/2020 at 7:12 AM, mikko k said: Kesäauto tuli leimattua perjantaina 10 vuoden tauon jälkeen. Ihania möhköjä Mikolla, tykkään näistä aina ja on se vähiten rumin Kuplamalli. 2 Quote Link to comment
JTG Posted April 29, 2020 Share Posted April 29, 2020 1 hour ago, Kaaleppi said: Pakko kysyä kyllä että miksi? 🤔 Olen aina tykännyt "sheivatuista" takaluukuista (Ja tarkoitan nyt autoja! 😐). Ja kilpi ja nenä on helppo palauttaa paikalleen, jos tuohon kyllästyy. Nythän luukku ilmeisesti vastaa -67 mallin luukkua. 1 Quote Link to comment
metake Posted April 29, 2020 Share Posted April 29, 2020 Nythän luukku ilmeisesti vastaa -67 mallin luukkua.Ei vastaa, muoto on ihan eri, sekä luukun pulleuden että alareunan osalta.Olikos tämä auto -64:n? -64 luukkua ei ehkä ensimmäisenä kannata silpoa koska se on one year only luukku eikä ihan helpoimpia löydettäviä hyväkuntoisena.. mutta turha sitä on enää surra Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
JTG Posted April 29, 2020 Share Posted April 29, 2020 5 minutes ago, metake said: Ei vastaa, muoto on ihan eri, sekä luukun pulleuden että alareunan osalta. Olikos tämä auto -64:n? -64 luukkua ei ehkä ensimmäisenä kannata silpoa koska se on one year only luukku eikä ihan helpoimpia löydettäviä hyväkuntoisena.. mutta turha sitä on enää surra Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla No nythän tuo onkin todellinen "one year only"-luukku, vm. 2020, tehty vain 1 kpl! 👍 No joo, ehkä tulee välillä silvottua osia hetken mielijohteesta... Quote Link to comment
-tipi- Posted April 29, 2020 Share Posted April 29, 2020 (edited) 4 hours ago, JTG said: Iso homma ollu harrastaa. Peukut siitä. Mulle tuli heti assosiaatio tähän, vaikken ole yhtään Harry Potter leffaa nähnyt, tahi kirjaa lukenut: Edited April 29, 2020 by -tipi- Quote Link to comment
JTG Posted April 29, 2020 Share Posted April 29, 2020 No ei kyl tullut mieleen, mut toisaalta onhan ne kuin kaks marjaa... 😂 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.