PZQ Posted June 16, 2018 Posted June 16, 2018 Tuon kuvan kärryn ex omistaja ihmettelee, että tulikohan myytyä liian halvalla kun meni heti :) Quote
PZQ Posted June 16, 2018 Posted June 16, 2018 2 hours ago, Kemin Karavaanari said: Eipä unohdeta niitä kärryjä tontin perälle. Laakereiden tarkistus ja väljyydet kohilleen. Samalla lisäsin edelliseltä omistajalta unohtuneet sokat kruunumuttereihin. Tämä vartin mittainen säätö suoritettiin kuolemaa uhmaten pelkän tunkin varassa. Löysin kuvan alku taipaleelta :) 2 Quote
wp Posted June 18, 2018 Posted June 18, 2018 En ole ikinä tykännyt Kuplan polkimien "ergonomiasta", kaasupoljinta on hieman jatkettu ja polkimien alle tein tuen merialumiinista. Pitää testata penkin kera liikeratoja ja tehdä uusiksi jos ei tunnu toimivalta. 3 Quote
Mäki Posted June 19, 2018 Posted June 19, 2018 8 hours ago, wp said: En ole ikinä tykännyt Kuplan polkimien "ergonomiasta", kaasupoljinta on hieman jatkettu ja polkimien alle tein tuen merialumiinista. Pitää testata penkin kera liikeratoja ja tehdä uusiksi jos ei tunnu toimivalta. On kyllä tulossa loppuun asti viimeistelty peli. Odotan innolla, että tulee savu piipusta ja näkee auton tositoimissa Quote
Kemin Karavaanari Posted June 20, 2018 Posted June 20, 2018 Kesälomareissuun valmistautuessa tuli mieleen aikoinaan lahjoituksena saamani retkipussi kuplan katolle. Näinhän se sujahti mukavasti Westynkin kattokaukaloon ja kiinnikkeetkin osui mukavasti. Värimaailma ei ihan natsaa mutta pysyy tavarat hieman kuivempana 3 Quote
Hebster52 Posted June 21, 2018 Posted June 21, 2018 Jotain Hebmuller aiheista peltiä tullu vaihteeks väännettyä... 1 Quote
Ketsa Posted June 22, 2018 Posted June 22, 2018 (edited) Vapaapäivästä nautiskelua autotallissa. Ammattimiehen käsittelyssä Scatin HD posken, cromoly pinionin mutterin, omegan lukon, palliksen 3 ja 4 rattaat, sekä uudet synkrot saanut laatikko pomppasi jo paikalleen ja nyt on kevyen tarkastelun kokeneen moottorin vuoro. Ehkä tänä kesänä pääsee sittenkin Haapasaareen kuplalla :) Edited June 22, 2018 by Ketsa 6 Quote
jrasi Posted June 23, 2018 Posted June 23, 2018 Uusimpaan hankintaan uutta kytkintä, tulipahan taas kiiteltyä ruostuneiden talttapääruuvien erinomaisuutta... Eiku Quote
kari kittilä Posted June 24, 2018 Posted June 24, 2018 Tuulilasin alareunan korjausta aloittelin. Molemmat puolet pitää korjata. 1 Quote
Stidi Posted June 24, 2018 Posted June 24, 2018 -65 Sisustan purkua uudelleen verhoiluun ja ihmettelyä, miten voi olla sähköt noin koskemattoman ja hyvät vielä. Tämä on melkein liian hyvä pilattavaksi. Quote
wp Posted June 24, 2018 Posted June 24, 2018 Vaihdekepin voiteluhuolto ja maalaus. Vanha mattamusta lähti rasvanpoistopesulla, tartuntapohjustus puuttui. 3 Quote
kari kittilä Posted June 25, 2018 Posted June 25, 2018 Tuulilasin alareunan korjausta jatkettu. 1 Quote
Hebster52 Posted June 26, 2018 Posted June 26, 2018 Nyt olis pellit valmiiks muovailtu. Pikkasen leikkaamista vielä niin olis valmiit sovitettaviks... 4 Quote
Ketsa Posted June 26, 2018 Posted June 26, 2018 Jokos tämä hepsteri replika nyt ottaa ja valmistuu? Salmiakkikossupullo vedonlyöntimme siitä kummanko splitti projekti valmistuu ensin taitaa olla jo rippikouluiässä :) 1 Quote
jarkki86 Posted June 27, 2018 Posted June 27, 2018 uutta kiiltävää soviteltu pölyiseen autoon. Pyöränpultit oli liian pitkät eteen mutta ei taakse...pakko kai se on lyhennellä. 5 Quote
kari kittilä Posted June 28, 2018 Posted June 28, 2018 Tuulilasin alareuna korjattu, odottaa tinausta. 2 Quote
Ketsa Posted June 30, 2018 Posted June 30, 2018 Tämä kuuluisi oikeammin ”talleissa ei tapahdu” otsikon alle... Keräilin nurkista rautaromua kiertoon lähtevään kasaan ja totesin, että huomioiden suomalaisen miehen elinikäodotuksen ja projektien etenemisen hidastumisen kulmakertoimen, olen haalinut tekemistä yli oman tarpeen. No, eihän sitä mitä on vaivalla haalittu voi poiskaan heittää, vaan pitää tehdä yksinkertaisempia ja nopeampi tempoisia projekteja. Tämän päivän yliviivattu suunnitelma oli New Beetle Cabrion perään suunniteltu peräkärry ja siihen varatusta aihiosta syntyi kolmessa tunnissa ihku maalaisromanttinen latolöytö :) Linkatkaa nää kuvat sitten mulle, kun olen unohtanut tämän touhuilun ja postaan latolöytöjä topikkiin löytäneen triplewhite avon mailta ladon päädyltä :) 1 3 Quote
APO Posted July 8, 2018 Posted July 8, 2018 Välillä puusepän hommia. Indyyn halkeamien korjaus, hionta ja lakkaus. 2 Quote
kari kittilä Posted July 10, 2018 Posted July 10, 2018 Tuulilasin alareuna ja takakyljet tinattu sekä osittain hiottu. 6 Quote
Paadre Posted July 12, 2018 Posted July 12, 2018 Tapahtui eilen ehtoolla: Palloon vaihdon pa-anturin ja sähkösen bensapumpun. Paksun käyntihäiriön selvitin ja korjasin. Quote
68teevee Posted July 12, 2018 Posted July 12, 2018 (edited) On 30.6.2018 at 11:49 PM, Ketsa said: Tämä kuuluisi oikeammin ”talleissa ei tapahdu” otsikon alle... Keräilin nurkista rautaromua kiertoon lähtevään kasaan ja totesin, että huomioiden suomalaisen miehen elinikäodotuksen ja projektien etenemisen hidastumisen kulmakertoimen, olen haalinut tekemistä yli oman tarpeen. No, eihän sitä mitä on vaivalla haalittu voi poiskaan heittää, vaan pitää tehdä yksinkertaisempia ja nopeampi tempoisia projekteja. Tämän päivän yliviivattu suunnitelma oli New Beetle Cabrion perään suunniteltu peräkärry ja siihen varatusta aihiosta syntyi kolmessa tunnissa ihku maalaisromanttinen latolöytö :) Linkatkaa nää kuvat sitten mulle, kun olen unohtanut tämän touhuilun ja postaan latolöytöjä topikkiin löytäneen triplewhite avon mailta ladon päädyltä :) Tuo avon korin pätkä kun haettiin sieltä romikselta, oli jokseenkin hankalaan paikkaan varastoitu😂 Saatiin kuitenkin alas, muutamaa päivää myöhemmin koko romis oli konkurssipesän omaisuutta. Kovin oli hepuilla kova kiire tyhjentää koko alue sulattoon, eikä rahallakaan saanut enää ostettua mitään vaikka kuinka yritin. Äkkiseltään laskin että varasto missä oli pelkkiä 40-70luvun autojen hyväkuntoisia ovia, oli vähintäänkin useiden tuhansien arvoinen. Puhumattakaan muista pikku aarteista. 😬🙄 Edited July 12, 2018 by 68teevee 1 Quote
Mäki Posted July 13, 2018 Posted July 13, 2018 On 30.6.2018 at 11:49 PM, Ketsa said: Tämä kuuluisi oikeammin ”talleissa ei tapahdu” otsikon alle... Keräilin nurkista rautaromua kiertoon lähtevään kasaan ja totesin, että huomioiden suomalaisen miehen elinikäodotuksen ja projektien etenemisen hidastumisen kulmakertoimen, olen haalinut tekemistä yli oman tarpeen. No, eihän sitä mitä on vaivalla haalittu voi poiskaan heittää, vaan pitää tehdä yksinkertaisempia ja nopeampi tempoisia projekteja. Tämän päivän yliviivattu suunnitelma oli New Beetle Cabrion perään suunniteltu peräkärry ja siihen varatusta aihiosta syntyi kolmessa tunnissa ihku maalaisromanttinen latolöytö :) Linkatkaa nää kuvat sitten mulle, kun olen unohtanut tämän touhuilun ja postaan latolöytöjä topikkiin löytäneen triplewhite avon mailta ladon päädyltä :) Tämä taisi tulla kolmen muun avon kanssa Saksasta vuonna 1989? Ainakin joku pirkanmaalainen kävi hakemassa tällaisen joskus 90-luvulla meidän takavarastolta. Quote
Ketsa Posted July 13, 2018 Posted July 13, 2018 7 hours ago, Mäki said: Tämä taisi tulla kolmen muun avon kanssa Saksasta vuonna 1989? Ainakin joku pirkanmaalainen kävi hakemassa tällaisen joskus 90-luvulla meidän takavarastolta. Ei mitään tietoa tämän kopan historiasta, eikä entinen romarin pitäjäkään mitään osannut sanoa. Joku oli selvästi alkanut tuota tekemään, koska leikkauslinjat täsmäsi siihen, että tarkoitus on ollut jättää vain avospesiaalit pellit jäljelle. Meitsi haki Vihervaaran mökiltä teidän tummansinisen avon joskus vuosituhannen vaihteen jälkeen. Ja se peli odottaa sitä herkeä kun innostun ryhtymään maalariksi. Oliko teidän kolmesta avosta toinen se Vihervaaran mökillä ollut 1302 ja kolmas sinun punainen? Quote
Jyrki Toivanen Posted July 13, 2018 Posted July 13, 2018 (edited) Vähän on harmittanut noiden vanteiden satiinihopea, joten testasin, miltä näyttää mustana. Saapahan tuon kumimaalin pois kun kyllästyttää. Tuohan tuo musta vanne jotain racing- ja työkonemeininkiä, joista varsinkin eka sopii tuohon toosaan 😆 Edited July 13, 2018 by Jyrki Toivanen 4 Quote
Mäki Posted July 14, 2018 Posted July 14, 2018 15 hours ago, Ketsa said: Meitsi haki Vihervaaran mökiltä teidän tummansinisen avon joskus vuosituhannen vaihteen jälkeen. Ja se peli odottaa sitä herkeä kun innostun ryhtymään maalariksi. Oliko teidän kolmesta avosta toinen se Vihervaaran mökillä ollut 1302 ja kolmas sinun punainen? Yksi on sinulla, 1302 oli myynnissä pari vuotta sitten Tuusulassa, jonka jälkeen se pilkottiin ja myytiin palstalla osina, yksi oli minun punainen, joka löytyy nyt Hollannista ja yksi koppa myytiin jonnekin. Jonon jatkona oli vielä yksi 1303 avo, jonka myin pari viikkoa sitten pk-seudulle. Quote
jarkki86 Posted July 20, 2018 Posted July 20, 2018 Kahteen vuoteen ei ole auto ulkona käynyt niin piti ulkoiluttaa. Vinkkinä muillekkin rakentajille, puuttuvat tyhjäkäynnit, madallukset, jarrut yms. Korjautuvat kuin itsekseen kun autolla käy vähän ajamassa. On muutenkin yllättävän piristävää nähdä auto hieman kauempaa kuin se 70cm mitä tallin reunoilla on tilaa. 5 Quote
kari kittilä Posted July 28, 2018 Posted July 28, 2018 Pyöränkaaret alkaa muodostumaan taakse. 1 Quote
Guest josi Posted July 29, 2018 Posted July 29, 2018 Tällä viikolla saisi takuta yksiosaiset lasit paikalle! Quote
kari kittilä Posted July 30, 2018 Posted July 30, 2018 Jatkoin tänään tuota pyöränkaaren/väliseinän heppailua. Oli tallissa hiukkasen lämmin ja asentajakin kuin uitettu koira:) 3 1 Quote
Jyrki Toivanen Posted July 30, 2018 Posted July 30, 2018 Jatketaas edellisen postini Pimp my ride -teemalla. Muutama lisämittari, joista vain kaksi toimii - kiekkamittari ja pensamittari. Öljynlämpömittari napsauttaa tappiin, jos sen pistää virtaan ja ampeerimittaria en vaivautunut edes virroittamaan. Mutta onpahan mittaria siinä. 3 Quote
DWL_Puavo Posted August 4, 2018 Posted August 4, 2018 Muistakeeha katsoa öljyjä kesken reissuakin - ei siksi että niitä olisi liian vähän vaan että ei olis reilun 1000km ajon jälkeen kahta senttiä ylämerkin yli... Noo hyvä hetki virittää ens kevääks. 1 Quote
Finbay Posted August 6, 2018 Posted August 6, 2018 Pallokeulan kaksoislattian kiinnihitsaus. Runkopalkeissa ja kaksoislattiassa epoksi piiloon jäävissä paikoissa. Hitsikohdissa vielä läpihitsattavaa sinkkimaalia. Pitänee vielä jollain letkulla sisäkautta suihkuttaa maalia saumojen sisäpuolelle Quote
Finbay Posted August 6, 2018 Posted August 6, 2018 12 minutes ago, mikko k said: Ööööh, miksi kaksoislattia? Tehtaan kattoluukun aukon takia, lisätty jo tehtaalla jäykistämään koria. Tosin tässä on westfalia nostokatto kattoluukun tilalla. 2 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.