KimmoH Posted May 11, 2020 Posted May 11, 2020 Alkoi alutite/technoweld epäilyttämään joten otin rälläkän ja viilan kauniiseen käteen ja paskartelin listoihin lovet. Istuivatkin yllättävän nätisti näin joten ei niitä tarvitsekkaan liimailla millään toisiinsa. Nyt vain lämpöä ja aurinkoa jotta tarkenee ulkona vesihioa ja lumputtaa listat kiiltäviksi ennen lopullista kiinnitysta 😄 2 Quote
kari kittilä Posted May 13, 2020 Posted May 13, 2020 (edited) Porschen sisustn kasausta. Edited May 13, 2020 by kari kittilä Quote
68teevee Posted May 14, 2020 Posted May 14, 2020 (edited) Ulkoilupäivä/tallinsiivousta. Tein uudet pukit, ainakin tässä projektissa hyvät. Ja pohjalevyn voi työntää suoraan alle sitten joskus..Saa oikealle korkeudelle veivaten.Takapään pukit on hassun näköiset mutta jatkojalostin edellistä pukkia ja ei kannattanut tehdä turhaa uusia vinoreivoja kun noinkin toimii. Edited May 14, 2020 by 68teevee 21 Quote
P_Valtonen Posted May 14, 2020 Posted May 14, 2020 (edited) Talli-ihmettelyä.... Kumma homma kun en osaa tehdä mitään normaalisti. Oli tarve yhteen koneeseen öljynpaineen säätö kalikat. No tuli sitten "samalla vaivalla" useampi..... l 😶 Edited May 14, 2020 by P_Valtonen Quote
KimmoH Posted May 14, 2020 Posted May 14, 2020 Seuraavat pari iltaa tallissa vierähtää trailerin listojen kiillotuksessa 😄 Pikkuisen kokeeksi yhtä pätkää jo hinkutin ja kyllä se nassu sieltä alkaa näkymään. 4 Quote
Tanhis Posted May 15, 2020 Posted May 15, 2020 10 hours ago, KimmoH said: Seuraavat pari iltaa tallissa vierähtää trailerin listojen kiillotuksessa 😄 Pikkuisen kokeeksi yhtä pätkää jo hinkutin ja kyllä se nassu sieltä alkaa näkymään. Kiiloittelin tuossa kesärenkaiden vaihdon aikaan yksien alujen naamat ja en tiedä mikä meni vikaan porakoneeseen kiinnitettävän lumppulaikan ja kiilloitustangon kanssa joilla aikaisemmin tullut kiilloiteltua niitä näitä, mutta nyt ei tullut kuin pölyä ja kangasta maailma täyteen ja tanko suli kiilloitettavaan pintaan kiinni. Tästä vittuuntuneena kaivoin rotary kiilloituskoneen laatikosta ja kiilloittelin villalaikalla vanteet kuntoon autosolin aineella. Mutta tulipa tästä mieleen että vaikka kombo toimi kohtalaisesti niin miten mahtaisi kiilloitus toimia leikkaavan vaahtomuovilaikan kanssa. Quote
kari kittilä Posted May 15, 2020 Posted May 15, 2020 (edited) Kuplaan tein turvakaaren poikkitangon ja siihen tuet alumiinilevyille jotka tulee peittämään akun ja moottorinohjausyksikön Edited May 15, 2020 by kari kittilä Quote
kari kittilä Posted May 16, 2020 Posted May 16, 2020 Turvakaaren poikkitangon loppuhitsaus ja maalaus sekä vinkkareiden maalaus autonvärillä. Quote
Urbantoy Posted May 17, 2020 Posted May 17, 2020 Talviuni ohi, MaitoValas vapautettu talvirysästä vapaille vesille.. https://youtu.be/Wm_Pv5j26Xg 5 1 Quote
wp Posted May 18, 2020 Posted May 18, 2020 Pinnapulttijaon muutos kansiin ja imusarjoihin, ei sovi mutteri eikä ruuvi alkuperäiselle paikalle 2 Quote
wp Posted May 18, 2020 Posted May 18, 2020 (edited) Hihnapyörän käpistelyä, Scatin pyörä teuraaksi ja wasserin keskiön sovitus... Edited May 18, 2020 by wp 5 Quote
VW-63 Posted May 18, 2020 Posted May 18, 2020 Onko noissa kansissa tulpat eri asennossa kuin vakioissa vai kuinka tulpan irroitus onnistuu imusarjat paikallaa? Meinasin siirtää imarien pulttijakoa vakio pulttijaolla oleviin kansiin isompia putkia+hitsisaumavaraa varten, mutta imarit olisi tulleet tulpan eteen. Nyt tulpat 14mm kannalla ja ohueksi sorvatulla hylsyllä saa tulpat pois. Quote
wp Posted May 18, 2020 Posted May 18, 2020 52 minutes ago, VW-63 said: Onko noissa kansissa tulpat eri asennossa kuin vakioissa vai kuinka tulpan irroitus onnistuu imusarjat paikallaa? Meinasin siirtää imarien pulttijakoa vakio pulttijaolla oleviin kansiin isompia putkia+hitsisaumavaraa varten, mutta imarit olisi tulleet tulpan eteen. Nyt tulpat 14mm kannalla ja ohueksi sorvatulla hylsyllä saa tulpat pois. On siirretty ja vaihdettu erilaiseen. Hayabusan 10mm kierteellä oleva tulppa ja siirretty kohti pakoventtiiliä joitain millejä. Itse en ole ajatellut koko tulpan vaihtoa sen enempää, huoltoa varten koko moottorin saa irti muutamassa minuutissa. Alakuvan perusteella näyttäisi sopivan kohtuudella??? 3 Quote
wp Posted May 19, 2020 Posted May 19, 2020 Hitsausharjoituksia, iltapäivän tuotos kollektori 2" pakosarjalle. V- pantaa varten pitää sorvata vielä laipat 70mm lähdölle. 3 Quote
Urbantoy Posted May 19, 2020 Posted May 19, 2020 3 hours ago, wp said: Hitsausharjoituksia, iltapäivän tuotos kollektori 2" pakosarjalle. V- pantaa varten pitää sorvata vielä laipat 70mm lähdölle. On se peekele seppä, hienoa kattoa ku hommat onnistuu.. eikä jää haaveiluksi Quote
mikan Posted May 20, 2020 Posted May 20, 2020 wp, eikö sulla ole päivätöitä vai onko autojen / moottorien rakentelu sun päivätyö? Kivasti kuitenkin syntyy hyvää jälkeä jatkuvalla syötöllä. t. Mika Quote
wp Posted May 20, 2020 Posted May 20, 2020 1 hour ago, mikan said: wp, eikö sulla ole päivätöitä vai onko autojen / moottorien rakentelu sun päivätyö? Kivasti kuitenkin syntyy hyvää jälkeä jatkuvalla syötöllä. t. Mika Pakostakin oltava päivätyö, nyt on vain päässyt purkamaan leipätyöstä kertyneitä työajantasausvapaita. Talliin on vain viiden metrin siirtymä ulko-ovelta, auttaa asiaa huomattavasti kun voi tehdä lyhyessäkin ajassa näkyvää jälkeä. Olen huomannut että usein täysi vapaa tallipäivä ei ole lähellekkään niin "tuottoisa" kun suuri osa ajasta menee ihmetellessä että mitä tekisi... parin kolmen tunnin intensiiviset pätkät tuntuvat sopivan itselle paremmin. 4 Quote
NO H2O Posted May 20, 2020 Posted May 20, 2020 3 hours ago, wp said: Pakostakin oltava päivätyö, nyt on vain päässyt purkamaan leipätyöstä kertyneitä työajantasausvapaita. Talliin on vain viiden metrin siirtymä ulko-ovelta, auttaa asiaa huomattavasti kun voi tehdä lyhyessäkin ajassa näkyvää jälkeä. Olen huomannut että usein täysi vapaa tallipäivä ei ole lähellekkään niin "tuottoisa" kun suuri osa ajasta menee ihmetellessä että mitä tekisi... parin kolmen tunnin intensiiviset pätkät tuntuvat sopivan itselle paremmin. Itselläkin talli muutaman metrin päässä ulko-ovelta ja saman huomannut itsekin mitä enemmän talliaikaa on sitä huonommin sen osaa käyttää... Noissa tunnin parin jutuissa mitä tulee tehtyä kun lähtee viemään vaikka roskapussia saa enemmän aikaiseksi. 1 Quote
wp Posted May 20, 2020 Posted May 20, 2020 Nyt olisi sitten V-panta laippoineen valmis ja hitsailtuna paikoilleen. Materiaali laippaan olisi saanut olla leveämpää (80x6 latta) niin olisi jäänyt enemmän hitsausvaroja. Kaulus piti hitsata sisäpuolelta ja sisäreiästä joutui tinkimään 3mm halkaisijasta. 2 Quote
Mäki Posted May 20, 2020 Posted May 20, 2020 Rouva käski vaihtaa omaan kesäautoonsa kromit. Tulihan ne viimeksi vaihdettua -83. 1 Quote
Urbantoy Posted May 20, 2020 Posted May 20, 2020 15 minutes ago, Mäki said: Rouva käski vaihtaa omaan kesäautoonsa kromit. Tulihan ne viimeksi vaihdettua -83. Kait sait hyvää pastaa palkkioks ku Rouva nauttii italialaisesta.. Quote
Pepe Posted May 21, 2020 Posted May 21, 2020 Tallin rakennushommia, ei taida yksi elämä tähän projektiin riittää Quote
KimmoH Posted May 21, 2020 Posted May 21, 2020 Nyt ois listat lumputettu kiiltäviksi, tumput ja naama oli aika mustana 😄 Vielä muutamia pikku detaljeja ja sitten vain mopoa kyytiin. 3 Quote
KimmoH Posted May 22, 2020 Posted May 22, 2020 (edited) 3 hours ago, mikan said: Eikö loksuja enää tarvi olla?? t. Mika Kai ne tarttee olla mutta tähän tulevat lokarit on vielä jossain kuriirin kyydissä etelän suunnalla 😄 Ne laitan pikakiinnityksillä joten saa napattua pois tai vaihdettua jos alle tyrkkää isompaa rengastusta. Mulla on eri vetoautoja varten tähän useampi kierros rengas/vanne kombinaatioita. Edited May 22, 2020 by KimmoH Quote
x-pj Posted May 22, 2020 Posted May 22, 2020 Taisi tulla taas joku vika, kun startatessa vauhtipyörä pyörii, mutta kampiakseli ei. Säätöpenkissä hyppäsi laturin hihna pois paikaltaan ja jäi trikkerin ja öljypumpun väliin niin tiukasti, että meno loppu siihen. Trikkeri irtosi hihnapyörästä, mutta sekään ei näköjään pelastanut pahemmalta. Oisko vahtipyörän tapit poikki tai sitten jotain pahempaa. En jaksanut vielä tutkia, lähdin pelaamaan golfia. Edellisessä moottoriversiossa oli pieni lisäpyörä estämässä remmin hyppimistä. Tähän en ollut sitä vielä ehtinyt asentaa. Öljypumppuun pintaan täytyy myös jyrsiä sen verran, että remmi mahtuu välistä. 20200522_101114.mp4 4 Quote
mikko k Posted May 22, 2020 Posted May 22, 2020 Mietin jo että mistäs tiedät että vauhtis pyörii. Mutta sitte muistin että vauhtis näkyykin lohkon yläpuolelta. Surkea juttu. Quote
PZQ Posted May 22, 2020 Posted May 22, 2020 Kyllä nyt on yhdelle harrastajalle osumia hieman liikaa ! x-pj.lle tsemiä Jos motti stoppaa täydestä laulusta kerrasta jumiin, niin mitenkähän mahtaa veivinpultit venähtää? Quote
x-pj Posted May 22, 2020 Posted May 22, 2020 43 minutes ago, mikko k said: Mietin jo että mistäs tiedät että vauhtis pyörii. Mutta sitte muistin että vauhtis näkyykin lohkon yläpuolelta. Surkea juttu. Auto myös liikkuu startin avulla. Pikkasen siellä on myös pitoa. Kampuran päästä pyörittämäällä auto myös liikkui, mutta moottori ei pyöri autoa työntämällä. Päättelisin, että vauhtiksen pultti pitää vauhtiksen paikoillaan, mutta se pyörii kovemmassa vastuksessa tyhjää. Quote
x-pj Posted May 22, 2020 Posted May 22, 2020 48 minutes ago, PZQ said: Kyllä nyt on yhdelle harrastajalle osumia hieman liikaa ! x-pj.lle tsemiä Jos motti stoppaa täydestä laulusta kerrasta jumiin, niin mitenkähän mahtaa veivinpultit venähtää? Täytyy toivoa, että vauhtiksen tapit on toiminut sulakkeena. Rullilla pyörivien pyörin kautta välityy kyllä aikamoinen voima. Quote
x-pj Posted May 22, 2020 Posted May 22, 2020 1 hour ago, Ketsa said: Voimia volkkariharrastukseen x-pj! Jos sieltä tulee se koronan toinen aalto, niin on ainakin jotain ajankulua taas tiedossa. 1 Quote
kari kittilä Posted May 23, 2020 Posted May 23, 2020 Peitepaneelit tehty takajalkatilaan ja takapenkin paikalle. Tein myös alustan moottorinohjaimelle. Quote
Racing Posted May 23, 2020 Posted May 23, 2020 Onko sulla Kari Kittilä kuvaa tuosta tuesta jonka oot hitsannu vaihteiston aisoista ilmeisesti iskarien yläpäihin? Quote
kari kittilä Posted May 23, 2020 Posted May 23, 2020 14 minutes ago, Racing said: Onko sulla Kari Kittilä kuvaa tuosta tuesta jonka oot hitsannu vaihteiston aisoista ilmeisesti iskarien yläpäihin? Tässä topicissa sivuilla 26, 27 ja 28 Quote
kari kittilä Posted May 25, 2020 Posted May 25, 2020 (edited) Pientä sovittelua ja koeasennusta konehuoneessa. Imusarjojen laipat joutuu kääntämään tai sitten jollain kikalla pitää saada läppiksiä sisemmäksi että suutintukit mahtuu. Pythonille jouduin tekemään tilaa sisäläkasuojiin kun tuo on Ghian mallin Python niin on ilmeisesti leveämpi?? Moottorinohjaimen johtosarjalle pitää myös keksiä läpivientipaikka konehuoneeseen. Edited May 26, 2020 by kari kittilä 2 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.