Tanhis Posted March 17, 2020 Posted March 17, 2020 Pienet kuraläpät etuloksuihin voisivat myös auttaa Quote
Turpaani Posted March 17, 2020 Posted March 17, 2020 22 hours ago, wp said: 3M paksukalvo kivisuojateippi- samaa tavaraa löytyy myös uusista autoista. Kaikilla autoteippareilla suoraan hyllystä, arkkina tai rullatavarana. Tattis, pitääpä käydä tuota ostamassa. Tässä on palkkihelmat ja astinlaudaksi tulee kiilloitettu rst putki joten se ei suojaa kovin hyvin, joten teippilinjalla mennään. Roiskeläppiä voisi myös mallailla kun kerkiäis harrastelemaan Quote
Maasturi Posted March 18, 2020 Posted March 18, 2020 Todennäköisesti on turha ostos, kaarevalla pinnalla ei pysy kiinni ? mutta voithan kokeilla. Quote
jrasi Posted March 18, 2020 Posted March 18, 2020 5 hours ago, Maasturi said: Todennäköisesti on turha ostos, kaarevalla pinnalla ei pysy kiinni ? mutta voithan kokeilla. Löytyy kiveniskukalvoja myös sellaisia, jotka taipuvat ja pysyvät kaarevilla pinnoilla. Polymeerikalvot on yleensä paksuja ja jäykkiä, kestävät osumaa, mutteivät taivu. Eivätkä myöskään maksa paljoa. Sitten on eri paksuisia polyuretaanikalvoja, jotka sitten taipuvat ja pysyvät kaarevilla pinnoilla, näillä on hintaa hieman enempi. Oracal 285F Stone Guard Filmillä teippasin yhden ralliauton takakyljet juurikin samasta syystä, ettei kivet hakkaa heti pintaa rikki. Kesti kunnes tuli se kivi, joka löi sen pellinkin rikki 😁 Quote
Simon Templar Posted March 24, 2020 Posted March 24, 2020 Kuplan takalokasuojista kyssäri. Kuinka suuri rengas mahtuu halkaisijan puolesta kaaren sisälle? Eli lokasuojan kaaren pituus hukassa. Quote
metake Posted March 24, 2020 Posted March 24, 2020 En ole varman että ymmärsinkö kysymystä ihan täysin, mutta riippuu aika vahvasti kuplasta, että onko lyhyet vai pitkät vetarit, sekä käytetyn vanteen ET:stä. Mulla on nyt takana 205/75-15 ja ne menee ns. "heittämällä". Quote
Simon Templar Posted March 24, 2020 Posted March 24, 2020 Pitäis askarrella tohon kuormuriin taakse lokarit ja siinä on noin 80cm halkasijaltaan olevat renkaat. Quote
jannuz Posted March 27, 2020 Posted March 27, 2020 Mitenkäs tälläinen kytketään 123 jakajan kanssa pelaamaan? Quote
tolvana Posted March 28, 2020 Posted March 28, 2020 Koittasin laittaa plussaan sähöä kun virrat on päällä, g nasta maihin ja ykkönen puolan miinukseen. Jollei noin pelaa niin sit tarttis raapia päätä vähän enempi. 1 Quote
P_Valtonen Posted March 28, 2020 Posted March 28, 2020 Onko tietoa tän vena jousen alkuperästä? VW, jälkituotanto, joku kone remppaaja (Tammer dsl erc?) Tullu vastaan monessa kannessa Wanhoissa jousissa hyvät arvot..mietin tän laatua, eli keatääkö toiset 100.000km....... Quote
jupsu Posted March 29, 2020 Posted March 29, 2020 13 hours ago, P_Valtonen said: Onko tietoa tän vena jousen alkuperästä? VW, jälkituotanto, joku kone remppaaja (Tammer dsl erc?) Tullu vastaan monessa kannessa Wanhoissa jousissa hyvät arvot..mietin tän laatua, eli keatääkö toiset 100.000km....... Tammer dsl koneissa näitä tullu itellä vastaan ja kaikissa ollut arvot kohdillaan. Itellä kesti edellinen sarja sen 650 tuhatta ennenkuin kolmospytyn pakovenan jousi antoi periksi. Eli voisin sanoa että tulee kestämään toiset 100 tuhatta 1 Quote
Twn Cornet Posted March 31, 2020 Posted March 31, 2020 Kupla 6v . oletteko laittanut ? tai onko edes mahdollista ? akun latausta varten asentaa joku liitin / töpseli (esimerkiksi taakse jalkatilaan) että ei tarvitsisi nostaa penkkiä ylös ja irroittaa akun kantta, jos vaikka välillä antaisi akulle virtaa ,jos on pitkään ollut ajamatta, tai kytkeä vaikka ylläpitolaturin. Quote
mikasa Posted March 31, 2020 Posted March 31, 2020 Onhan se mahdollista. Suojaa liittimet vain hyvin niin ei mee oikoseen. Quote
Twn Cornet Posted March 31, 2020 Posted March 31, 2020 7 minutes ago, mikasa said: Onhan se mahdollista. Suojaa liittimet vain hyvin niin ei mee oikoseen. Kiitos mikasa ! alan askartelemaan !! Quote
Tanhis Posted March 31, 2020 Posted March 31, 2020 38 minutes ago, Twn Cornet said: Kupla 6v . oletteko laittanut ? tai onko edes mahdollista ? akun latausta varten asentaa joku liitin / töpseli (esimerkiksi taakse jalkatilaan) että ei tarvitsisi nostaa penkkiä ylös ja irroittaa akun kantta, jos vaikka välillä antaisi akulle virtaa ,jos on pitkään ollut ajamatta, tai kytkeä vaikka ylläpitolaturin. Aika useassa ylläpitolaturissa tulee sellainen kiinteä asennusjohto mukana ja sen saisi kivasti siihen jalkatilaan esille. Mutta en näe syytä että miksi sitä akkua pitäisi kokoajan latailla, päivittää optimaan niin ei tartte latauksia paljon miettiä. Omassa on kymmenisen vuotta ollut optima paikalla ja ei sitä ole tarvinnut latailla paitsi jos joku pöllö on unohtanut valot päälle eli allekirjoittanut. Quote
Paadre Posted March 31, 2020 Posted March 31, 2020 Tässä ctek:n malli, kuva pöllitty Motonetin sivulta. Tuttu tuote kun itsellä ko. laturi. Eli tämmösistä ja vastaavista Tanhis vihjaili. Näitähän myydään myös erikseen jos on useampi auto. Tämäkin maksaa Motonetissa 5,99€ eli ei oo hinnalla pilattu. 1 Quote
metake Posted March 31, 2020 Posted March 31, 2020 Ja kun kytkee tuon suoraan lataussäätimeltä lähteviin johtoihin niin ei tarvitse mennä edes sisälle laturin kanssa vaan pääsee lataamaan suoraan konepellin alta.Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla 1 Quote
EVK Posted April 1, 2020 Posted April 1, 2020 Noin juuri olen itsekin tehnyt, kun lataillut Kuplaa. Miinus kiinni kaasarin kiinnitysmutteriin ja plussa lataussäätimeltä akulle lähtevään plussaan. Turha sitä penkkiä on irrottaa. Quote
arkka Posted April 4, 2020 Posted April 4, 2020 Pitääkö olla huolissaan? 30 HP moottorin vauhtipyörästä päin kolmannen runkolaakerin lukitustappi päässyt syömään kulkusuunnassa reiän yläpäästä vajaan millin suuremmaksi (soikeaksi), pohjalta näyttäis olevan ok. Mitä tolle tekee, tappi liimalla kiinni, täyttää reikä ja porata uusi reikä, ? Quote
metake Posted April 5, 2020 Posted April 5, 2020 Pitääkö olla huolissaan? 30 HP moottorin vauhtipyörästä päin kolmannen runkolaakerin lukitustappi päässyt syömään kulkusuunnassa reiän yläpäästä vajaan millin suuremmaksi (soikeaksi), pohjalta näyttäis olevan ok. Mitä tolle tekee, tappi liimalla kiinni, täyttää reikä ja porata uusireikä, ?Poraa uuden reiän toiseen kohtaan ja unohtaa sen vanhan.Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote
arkka Posted April 11, 2020 Posted April 11, 2020 On 4/5/2020 at 9:15 AM, metake said: Poraa uuden reiän toiseen kohtaan ja unohtaa sen vanhan. Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Kuulostaa aprillipilalta? Quote
metake Posted April 11, 2020 Posted April 11, 2020 44 minutes ago, arkka said: Kuulostaa aprillipilalta? ?? Mitä väliä sillä on että missä kohdassa se tappi on kunhan estää laakerin pyörähtämisen? Quote
Tutkija Posted April 11, 2020 Posted April 11, 2020 Ja aivan sama vaikka tappia ei olis ollenkaan ei se ole kuin sitä varten et ohjaa laakerin paikalleen. Jos laakeripesä on niin väljä ettei laakeri pysy kuin tapilla paikoillaan kampikammio kasattuna se on jo silloin kunnostusta vailla... Quote
Amatööri Posted April 11, 2020 Posted April 11, 2020 Jännästi oli talven aikana öljyn määrä kuplassa lisääntynyt huomattavasti... Eli bensaa ilmeisesti bensapumpun kautta vuotanut. Irrotin b-pumpun ja tiiviste näytti päällisin puolin olevan ok. Bakeliitin päällä olevissa koloissa oli mustaa nestettä, vissiin bensaa tai ehkä bensaa ja öljyä. Onko normaalia? Ja onko valistuneita arvauksia, että missä se vika sitten on? B-pumpussa vai jossain tiivisteessä? Bakeliittia koitin nostaa pois, mutta tuntu olevan aika tiukasti kiinni. En alkanu sitä vielä sen enempää murjomaan kun en tiiä, että tarviiko sitä edes käyttää pois. AR-koodilla on moottori jos sillä on jotain merkitystä. Quote
peruskallio Posted April 11, 2020 Posted April 11, 2020 (edited) Anna bakeliitin olla, sillä ei ole varmasti vaikutusta ja todennäköisesti hajoaa ulosvetäessä. Jos sinne bensaa valuu on syyllinen bensapumppu tai kaasuttimen neulaventtiili. Haiseeko oljy bensalle? se miltä tiiviste näyttää ei merkitse mitään, se pitää öljyn koneessa. Bensapumppu vuotaa sisältä, eli jos kalvossa on reikä. Vähän se voi lisääntyä kun kaikki öljy kierrosta palaa öljypohjaan pitkän seisonnan aikana Edited April 11, 2020 by peruskallio Quote
Amatööri Posted April 12, 2020 Posted April 12, 2020 16 hours ago, peruskallio said: Anna bakeliitin olla, sillä ei ole varmasti vaikutusta ja todennäköisesti hajoaa ulosvetäessä. Jos sinne bensaa valuu on syyllinen bensapumppu tai kaasuttimen neulaventtiili. Haiseeko oljy bensalle? se miltä tiiviste näyttää ei merkitse mitään, se pitää öljyn koneessa. Bensapumppu vuotaa sisältä, eli jos kalvossa on reikä. Vähän se voi lisääntyä kun kaikki öljy kierrosta palaa öljypohjaan pitkän seisonnan aikana Joo öljy haisee bensalle ja öljytikun perusteella sitä bensaa on siellä seassa ihan reilusti. Annan bakeliitin olla ja alan syynäämään tota pumppua. Quote
jarkki86 Posted April 12, 2020 Posted April 12, 2020 Kuinka suuri merkitys doghouse kopassa on näillä kahdella ohjauspellillä? useampi koppa itseltä löytyy mutta kaikista näkyy uupuvan nuo. Kasaanko ilman vai aloitanko etsinnät? Quote
x-pj Posted April 12, 2020 Posted April 12, 2020 34 minutes ago, jarkki86 said: Kuinka suuri merkitys doghouse kopassa on näillä kahdella ohjauspellillä? useampi koppa itseltä löytyy mutta kaikista näkyy uupuvan nuo. Kasaanko ilman vai aloitanko etsinnät? Ne ohjaa kuuman ilman pois konehuoneesta. Jos kuuma ilma jää moottoritilaan, sitä käytetään "jäähdytysilmana". Quote
mikko k Posted April 13, 2020 Posted April 13, 2020 10 hours ago, jarkki86 said: Kuinka suuri merkitys doghouse kopassa on näillä kahdella ohjauspellillä? useampi koppa itseltä löytyy mutta kaikista näkyy uupuvan nuo. Kasaanko ilman vai aloitanko etsinnät? Etsintään. Noilla varmistetaan että jäähdyttimelle tulee mahdollisimman viileä ilma vaihteiston vierestä. Quote
jarkki86 Posted April 13, 2020 Posted April 13, 2020 Jep, kiitos. Etsintään siis. Jännä juttu kun yhdessäkään koneessa ei noita ole ollut paikallaan mitä olen purkanut tai tuttavilla nähnyt. Quote
Tanhis Posted April 14, 2020 Posted April 14, 2020 22 hours ago, mikko k said: Etsintään. Noilla varmistetaan että jäähdyttimelle tulee mahdollisimman viileä ilma vaihteiston vierestä. Niin siis puhaltaa jäähdyttimen ilman vaihteiston viereen ei toisinpäin. Quote
mikko k Posted April 14, 2020 Posted April 14, 2020 2 hours ago, Tanhis said: Niin siis puhaltaa jäähdyttimen ilman vaihteiston viereen ei toisinpäin. No siis juurikin näinpäin. Sorry aiemmin jakamani virheellinen tieto ilman kulkusuunnasta. Quote
askis Posted April 14, 2020 Posted April 14, 2020 Vaihdelaatikon tunnistamiseen liittyvä kysymys, minulla kaksi laatikkoa joissa pelkkä numerosarja, aikaisemmista viesteistä ymmärsin, että pitäisi olla kirjaimet edessä ja perässä numerot..löytyneistä taulukoista vahvistui sama asia.. laatikoiden no:t 9100186 ja 7738770, mitähän nämä lienee? Quote
x-pj Posted April 14, 2020 Posted April 14, 2020 1 hour ago, askis said: Vaihdelaatikon tunnistamiseen liittyvä kysymys, minulla kaksi laatikkoa joissa pelkkä numerosarja, aikaisemmista viesteistä ymmärsin, että pitäisi olla kirjaimet edessä ja perässä numerot..löytyneistä taulukoista vahvistui sama asia.. laatikoiden no:t 9100186 ja 7738770, mitähän nämä lienee? 60-luvun puolivälissä oli pelkkiä numeroita, kahdella kirjaimella alkavat tuli myöhemmin Quote
askis Posted April 14, 2020 Posted April 14, 2020 Eli -65 ja -66 voisivat hyvinkin olla..toisen pitäisi olla kuusvitonen, perimätiedon mukaan.. Quote
x-pj Posted April 14, 2020 Posted April 14, 2020 37 minutes ago, askis said: Eli -65 ja -66 voisivat hyvinkin olla..toisen pitäisi olla kuusvitonen, perimätiedon mukaan.. Hyvin uskottavalta kuulostaa. On noista numeroista netissä jossain listakin. En sitä nyt löytänyt. Quote
EetuP Posted April 21, 2020 Posted April 21, 2020 Lupasin itselleni etten sekoita noita keskenään. Sekoitin kuitenkin. Voiko venttiilit olla samankokoiset? Ja mistä kautta saranan vastakappaleen saa pois? Kuskin puolelta puuttuu, tarttis varmaan tehdä uusi. Kiitos. Quote
mikko k Posted April 21, 2020 Posted April 21, 2020 Paineventtiilit ja korkit on samanlaiset. Jousia ei saa väärinpäin, eli lyhyt vauhtiksen päähän. 1 Quote
Tanhis Posted April 21, 2020 Posted April 21, 2020 (edited) 2 hours ago, EetuP said: Ja mistä kautta saranan vastakappaleen saa pois? Kuskin puolelta puuttuu, tarttis varmaan tehdä uusi. Kiitos. Ikävä sanoa mutta tähän vastakappaleeseen ei taida olla oikotietä onneen. Eli ei muutakuin peltiin reikä uuden vastakappaleen kehikon rakennus vanhan pettäneen tilalle ja kenties vastakappaleen onginta pilarin pohjalta ja sitten pelti takaisin kasaan hitsaamalla. Edited April 21, 2020 by Tanhis Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.