VW-63 Posted January 2, 2015 Posted January 2, 2015 (edited) Kyllä se ohjaus on jo valmis. Lopullinen ratti on jonkin verran pienempi halkaisijalta sekä pari senttiä lähemmäs kojelautaa. Ihan hyvin sinne mahtuu heivautumaan. Sillä vaan mainitsin asiasta, että jos ratti on liian lähellä jalkoja ja jos ajosuoritus ei mene niin kuin on päässään visioinut, saattaa ohjaamossa esiintyä rannelukon lisäksi korjausliikettä haitaavaa jalka-käsi-ratti kombinaatiota:) Kuskin (jalkojen) pituus ja ajotottumuksetkin tietysti vaukuttavat, joten sehän riittää, että kuski on tyytyväinen tulevaan ajoasentoon:) Edited January 2, 2015 by VW-63 Quote
Mäki Posted January 2, 2015 Posted January 2, 2015 Järetön homma näissä turbohiiri moottoreissa. Olisi pitäny valita mörköstrokeri tie, mutta koitetaan saada kevääksi vauhtiin. Olisiko pitänyt valita ihan isojen poikien turbotussysteemi? Ei meinaan maailman huipulla näy kuin tämän mallisia viritelmiä... Quote
Mäki Posted January 2, 2015 Posted January 2, 2015 Täällä ei tapahdu yhtään mitään. Pitäisikö lisätä ilmaa renkaisiin kevättä odotellessa? 1 Quote
Guest Rockatansky Posted January 2, 2015 Posted January 2, 2015 Täällä ei tapahdu yhtään mitään. Pitäisikö lisätä ilmaa renkaisiin kevättä odotellessa? Mites se kattoteline? Ootko nyt vknloppuna esim. sunnuntaina maisemissa? Quote
metake Posted January 2, 2015 Posted January 2, 2015 Olisiko pitänyt valita ihan isojen poikien turbotussysteemi? Ei meinaan maailman huipulla näy kuin tämän mallisia viritelmiä... Maailman nopein käyttää silti modernimpaa tekniikkaa ;) 1 Quote
Roope Posted January 2, 2015 Posted January 2, 2015 Kyllä ihan vakavissaan aloin miettiä kaasariturbo juttua, mutta mennään näillä mitä on hyllyssä, eikä mulla oo rahaa isoihin koneisiin joten mennään pikkupoikien systeemeillä Quote
Mäki Posted January 2, 2015 Posted January 2, 2015 Maailman nopein käyttää silti modernimpaa tekniikkaa ;) Quote
Mäki Posted January 2, 2015 Posted January 2, 2015 Oletko Åke jutellut kaverin kanssa, mitä tuo kiuas maksoi? Sillä rahalla saisi mistä tahansa maailman metropolista kelpo lukaalin Quote
metake Posted January 2, 2015 Posted January 2, 2015 Oletko Åke jutellut kaverin kanssa, mitä tuo kiuas maksoi? En ole, en tunne henkilökohtaisesti ko. omistajaa/rakentajaa. Mutta jos maailman huipulle mennään niin kyllähän sillä jonkinlainen hintalappu varmasti on.. Quote
wp Posted January 2, 2015 Posted January 2, 2015 En ole, en tunne henkilökohtaisesti ko. omistajaa/rakentajaa. Mutta jos maailman huipulle mennään niin kyllähän sillä jonkinlainen hintalappu varmasti on.. Voi jopa olla että on hinnaltaan alle noiden "isojen poikien" lelujen kun kuitenkinkin VW- pohjainen laite ja paljon omaa innovaatiota. Nopeimmat lelut aina kuitenkin yksittäiskappaleita, järkevällä rahalla ei pysty nopeinta osaamista ostamaan. Alinna olevan kuvan mukainen laite on aika tiukasti säännöillä rajattu, tehty tiettyä kilpailuluokkaa varten. Nopeimmat ahdetut ilmajäähdytetyt kuitenkin liki 0.7s nopeampia varttimaililla, hintaero todennäköisesti kilogrammoina 100$ seteleitä. Oletko Åke jutellut kaverin kanssa, mitä tuo kiuas maksoi? Sillä rahalla saisi mistä tahansa maailman metropolista kelpo lukaalin Olisi mielenkiintoista tietää millaisen hinnan rakentaja/omistaja tuolle määritellyt, olisiko karkeaa arviota tiedossa ? Quote
mikko k Posted January 3, 2015 Posted January 3, 2015 Tuo Skinnen moottori perustuu Wasserin lohkoon. Mitä siellä sitte on sisällä, on varmasti eri juttu, mutta mitään erityisen tolkuttoman hintaista tavaraa sielläkään ei tarvinne. Skinnet vaan ei mun käsityksen mukaan liikoja juttele. Voin toki olla väärässäkin. Edellisvuonna (2013) Norjassa kattelin autoa, enkä ulospäin mitään mullistavaa huomannut. En kyllä pyrkinyt kyselemäänkään. Quote
ARTO Posted January 3, 2015 Posted January 3, 2015 (edited) Jossain vaiheessa oli kokonaan vesijäähdytteinen, ehkä vieläkin. En ole ko autoa livenä nähnyt. Eri lähteiden perusteella kone about 86mm iskulla ja sylinterit about 100mm ja wasserin kansilla. Iso ahdin ja perkeleesti ahtoja kun wasseri ei ihan pienestä taivu soikeaksi. Mitä muita salaisuuksia pitäneekään sisällään. Eurotuunaajat ottaneet jo pitkään 2-3L nelosista/kutosista jopa yli 1000hv lukemia, joten silleen tehot ei tässä ihmeellinen juttu, mutta taitaa olla ainut vw bokserikonstruktio joka perustaltaan kestää ottaa ko tehot näistäkin ilman että koko kone rakennetaan uudestaan ja kokonaan ei tehdaspohjaisista osista. Edited January 3, 2015 by ARTO Quote
SePi Posted January 3, 2015 Posted January 3, 2015 Jossain vaiheessa oli kokonaan vesijäähdytteinen, ehkä vieläkin. En ole ko autoa livenä nähnyt. Eri lähteiden perusteella kone about 86mm iskulla ja sylinterit about 100mm ja wasserin kansilla. Iso ahdin ja perkeleesti ahtoja kun wasseri ei ihan pienestä taivu soikeaksi. Mitä muita salaisuuksia pitäneekään sisällään. Eurotuunaajat ottaneet jo pitkään 2-3L nelosista/kutosista jopa yli 1000hv lukemia, joten silleen tehot ei tässä ihmeellinen juttu, mutta taitaa olla ainut vw bokserikonstruktio joka perustaltaan kestää ottaa ko tehot näistäkin ilman että koko kone rakennetaan uudestaan ja kokonaan ei tehdaspohjaisista osista. Muutama vuosi sitten oli nämä speksit kun oltiin 850 tehoissa ja 1100 väännöissä: Custom Turbo, Specs by T.Ø. Skinne ( came with a label "NOT recomended" from the supplier, but it WORKS! (correct specs for this engine)) 86x101,6 JE custom pistons. Custom steel cylinders 5.5 Pauter rods Custom cam after T.Ø. Skinnes specs. matched for the heads. 1.3 rockers Pauter ACM heads with offcentre guides. Big valves, thin stems. Pauter Dry sump. Dual trottle boddies on custom on-off intakes. Big Charge cooler Autronic SM4 injection Quote
Mäki Posted January 3, 2015 Posted January 3, 2015 Ihan mielenkiinnosta, mikä tuon paras aika oli vartilla? Quote
ARTO Posted January 3, 2015 Posted January 3, 2015 (edited) Toinen kovaa kulkeva, mutta ei taida ihan samaan kategoriaan kuulua vai kuuluuko? https://www.youtube.com/watch?v=p_z5CBcJVuQ Edited January 3, 2015 by ARTO Quote
SePi Posted January 3, 2015 Posted January 3, 2015 (edited) Ihan mielenkiinnosta, mikä tuon paras aika oli vartilla? Onkohan tämän jälkeen tullu parannusta? Jaha Arto oli nopeampi... Edited January 3, 2015 by SePi Quote
PZQ Posted January 3, 2015 Posted January 3, 2015 Mulle kelpais hieman kesympikin isojen poikien laite :) http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1626525 -Pete- Quote
Kemin Karavaanari Posted January 10, 2015 Posted January 10, 2015 Train Yard VW's tallilla oli tänään mahottomat tohinat. Art_zi on vaihtanu kalustoa kuplan myynnin jälkeen mutta ei mene murheetta tämäkään. Pääasia että saa satkun tallivuokralle katetta :) Taitaa olla vikaa neulaventtiilissä, uusi tiivistesarjakin on jo heitetty kehiin. 1 Quote
Art_Zi Posted January 10, 2015 Posted January 10, 2015 (edited) Meleko rumia nuo volokkariharrastajat nykyään...toista se oli 10 vuotta ja 15kg sitten.... Edited January 10, 2015 by Art_Zi 1 Quote
Art_Zi Posted January 10, 2015 Posted January 10, 2015 (edited) Oli sielä oikeitaki harrastajia.... Edit. Miten nää kuvat saa puhelimela oikein päin??? Edited January 10, 2015 by Art_Zi Quote
Tanhis Posted January 10, 2015 Posted January 10, 2015 Train Yard VW's tallilla oli tänään mahottomat tohinat. Art_zi on vaihtanu kalustoa kuplan myynnin jälkeen mutta ei mene murheetta tämäkään. Pääasia että saa satkun tallivuokralle katetta :) Taitaa olla vikaa neulaventtiilissä, uusi tiivistesarjakin on jo heitetty kehiin. Btw noita vanhoja voimavaloja ei välttämättä kannate ekalla startilla testata minkään palavan lähellä. Quote
Kemin Karavaanari Posted January 10, 2015 Posted January 10, 2015 Btw noita vanhoja voimavaloja ei välttämättä kannate ekalla startilla testata minkään palavan lähellä. Kyllähän noita ei kannattaisi millään startilla käytellä minkään palavan lähellä. Niinku ei takamoottorisia ilmajäähyjäkään :) 1 Quote
tobbe` Posted January 13, 2015 Posted January 13, 2015 Jotain pellin palasia on tullut viimeaikoina näprättyä. 3 Quote
tobbe` Posted January 19, 2015 Posted January 19, 2015 Toinen valmis, ja eikun toista turaamaan! 8 Quote
APO Posted January 20, 2015 Posted January 20, 2015 Uuh, nätti patina :)! Miten oot saanut noin hyvin saman sävyn loksun kanssa? Quote
tobbe` Posted January 20, 2015 Posted January 20, 2015 (edited) Hain maalikaupasta värikoodilla samaa sävyä, jonka otin vielä puolihimmeänä. Pohjat vedin parilla erisävysellä harmaalla jotka hioin kerroksittain ja patinoimiseen käytin pienoismalli maailmasta tuttuja vanhennus kikkoja. Tuohon reunaan laitan vielä tuota samaa tiivistettä mitä on lokareiden ja korin välissä. Edited January 20, 2015 by tobbe` Quote
DOODAH Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 e85 ida-stroker paukuteltiin käyntiin eilen Ja viime torstaina pätkittiin 2276cc fk87 pannusta vauhtiksen tapit poikki. Ei ollu strokeriton tammikuu tämä. 2 Quote
mikan Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Mitäs Iitat tykkää pidemmän päälle etanolista? Suuttimien mitoituksen kanssa sitten ihan uudet kujeet tuon viinan kanssa. t. Mika Quote
aki Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Ei siellä taida hirveän montaa asiaa olla jotka viinasta pahastuisi, aika simppelit kapineet kun ovat. Mitäs Iitat tykkää pidemmän päälle etanolista? Suuttimien mitoituksen kanssa sitten ihan uudet kujeet tuon viinan kanssa. t. Mika Quote
Guest pep Posted January 25, 2015 Posted January 25, 2015 Mitäs Iitat tykkää pidemmän päälle etanolista? Suuttimien mitoituksen kanssa sitten ihan uudet kujeet tuon viinan kanssa. t. Mika Kyllä se viina menee noiden Iitojenkin kanssa, mutta en jättäis sitä välttämättä talven yli makaamaan kaasareihin (tuppaa kiteytymään ja kohokammion pohjalle tulee sellaista kristalli "hiekkaa"... ja muutekaan tuo viina ei tunnu pitämään yhtään pidemmästä säilömisestä :) Suuttimien kanssa mennään kyllä tosiaan ihan päälaelleen, ilma on noin puolet pienempi kuin pääsuutin... Quote
puuhapete Posted January 29, 2015 Posted January 29, 2015 Leikkaa, liimaa, askartele, paskartele itsellesi bussi... 12 Quote
Kape77 Posted January 29, 2015 Posted January 29, 2015 Leikkaa, liimaa, askartele, paskartele itsellesi bussi... puuhapete, I salute you! Porukan kovin jätkä. 6 Quote
Guest pep Posted January 30, 2015 Posted January 30, 2015 (edited) Leikkaa, liimaa, askartele, paskartele itsellesi bussi... Ei voi muuta kuin hattua nostaa takavasemmalta :) Edited January 30, 2015 by pep Quote
JustinCase Posted January 31, 2015 Posted January 31, 2015 Täällä ei tapahdu yhtään mitään. Pitäisikö lisätä ilmaa renkaisiin kevättä odotellessa? Onkos nämä autot nyt siltä samalta kaverilta ruotsista joka päätti hioa yhdestä, mun mielestä komeimmista vw-gassereista maalaukset vekeen että saa switterin paremmin myytyä eteenpäin...? http://static.skynetblogs.be/media/86488/587_ced5298c171008deebbd97258fe7b527.jpg Tuosta kun kuvittelee nuo maalaukset pois.....? Quote
x-pj Posted February 6, 2015 Posted February 6, 2015 Kyllästyin lyhkästen vetareiden suojaputkiin, kun niiden kansissa ei ole o-rengastiivistettä. Irrotin suojaputkien vaihteiston puoleisista päistä laipat ja vaihdoin paremmat kannet pitkistä vetareista. Oikeaoppista kaiketi olis ollut irrottaa valumötikät suojaputken ulkopäästä, mutta näytti niin työläältä, että valitsin helpomman tien. Sain laipat hitsattua takaisin mielestäni aika tarkasti entiselle paikalleen. 1 Quote
Tanhis Posted February 7, 2015 Posted February 7, 2015 Tai sit olisit koonnut tiivisteaineen kanssa. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.