wp Posted March 26, 2017 Posted March 26, 2017 Myös kori sai värin niskaan, harmittavasti kattoon tuli puolenkymmentä isoa roskaa ja ensimmäistä märkää-märälle lakkakierrosta ei voitu ruiskuttaa.Annetaan kuivua ja poistetaan roskat... Valittu värisävy miellyttää omaa silmää kerta kerralta enemmän, katselukulmasta riippuen väri tuntuu liukuvan sinisestä vihreään. 6 Quote
Roope Posted March 26, 2017 Posted March 26, 2017 Kyllä on hienon näköstä jälkeä wp:llä. Mikä tekniikka tuohon on tulossa? Quote
x-pj Posted March 26, 2017 Posted March 26, 2017 olis kiva jos wp jaksas tehdä tästä autosta projektikertomuksen. Varmaakin tapahtuu vieläkin yhtä ja toista mielenkiintoista 1 Quote
wp Posted March 26, 2017 Posted March 26, 2017 Kyllä on hienon näköstä jälkeä wp:llä. Mikä tekniikka tuohon on tulossa?Ainakin alkuun mennään vaparina, pariin erilaiseen moottoriin on osia hyllyssä. 2,3-2,5 litran haarukkaan osuu molemmat, tarkemmat speksit vielä auki. Vaihteiston teen loppuun moottorin valmistuttua, perävälitys tulee todennäköisesti muuttumaan aiemmin hankittuun aihioon. Quote
boxer Posted March 26, 2017 Posted March 26, 2017 Mallattu aikoinaan Jarakulta hommattua penkinrunkoa ja viimeviikolla Toheltajalta haettua väliseinää paikalleen. Kyllä ne siihen sopii. Penkin kiinnikkeet tehty niin, että penkki voidaan asentaa molemmin päin. Perheen jälkikasvu haluaa sen noin päin... Penkki vaatii ehkä pientä hitsausta ja fixausta...... Hitto kun tää projekti edistyy hitaasti ;-( Noniin Juha, eiköhän tää oo edistyny melkolailla siitä kun viimeksi täällä Porissa aiheesta jutusteltu.. eiköhän me vielä törmätä jossain ja sillon sun juna liikkuu jo omalla moottorillaan, eikös näin!? Quote
wp Posted March 26, 2017 Posted March 26, 2017 olis kiva jos wp jaksas tehdä tästä autosta projektikertomuksen. Varmaakin tapahtuu vieläkin yhtä ja toista mielenkiintoistaEhkä joskus...en uskalla vielä luvata. Koetan laittaa tänne parhaita paloja etenkin kun päästään kokoamisvaiheeseen ja tekniikkaosioon. Quote
jaraku Posted March 27, 2017 Posted March 27, 2017 (edited) kaverilta sain vinkkari aukot ! joten pitihän ne sovittaa rousteriin. Edited March 27, 2017 by jaraku 2 Quote
DWL_Puavo Posted March 27, 2017 Posted March 27, 2017 Doppelin jääkaapin sähköjen ihmettelyä. Hyvin noita sai yksinkertaistettua kun oli aiemmin pari pientä logiikkavirhettä kytkiksissä, kuka lie ottanu jääkaapista jotain ennen sähkökaavioita. 1 Quote
jarkki86 Posted March 30, 2017 Posted March 30, 2017 (edited) Kiillotin maalipintaa. Edited March 31, 2017 by jarkki86 Quote
jarkki86 Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 Sellaista missä taisi olla hitusen liikaa hiovia aineksia! Quote
APO Posted April 1, 2017 Posted April 1, 2017 Vanteisiin tuli laitettua lakka, kun nykyinen epoksi oli niin heikko kiiltoinen. En jaksanut alkaa sotkemaan ruiskujen kanssa, niin vedin raakasti paukkupullosta. Kiilto kyllä yllätti, josko nuo yhen kesän kestäis. Quote
jaraku Posted April 1, 2017 Posted April 1, 2017 Oli vaan pakko putsata saumat... :) on se proo! Quote
Mäki Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 Välihommana 4wd turbon ja välijäähyn päivitys kuplan osia odotellessa Quote
mikko k Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 (edited) Onkohan tuon kolffi rekkari jotain B-alkuista? Edit. Vaikuttaa vähä sellaiselta kun mulla on joskus ollut. Ja parilla muullakin... Edited April 2, 2017 by mikko k Quote
Juha Ikonen Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 Noniin Juha, eiköhän tää oo edistyny melkolailla siitä kun viimeksi täällä Porissa aiheesta jutusteltu.. eiköhän me vielä törmätä jossain ja sillon sun juna liikkuu jo omalla moottorillaan, eikös näin!? Onnistuuhan se Kalle;) Tosin tarvii tulla Poriin varmaan aikaisemminkin. Pitänee soitella! Mallailin viikonloppuna renkaita alle. Tosin oli vaan turhan suuret 17" rinkulat;) Seuraava askel on tiputtaa se pyörilleen ja lattialle. Sitä ennen pitäisi keksiä sopivan pituiset iskarit taakse ja tehdä niille yläpäähän kiinnikkeet. Quote
hpa Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 Hi Tarkoitushan on tolla siivellä irroittaa alipainevirtaus ajoneuvon perästä. Linkissä perusongelman tutkimista: 1 Quote
mmm5mMattiH Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 Ratsastetaanpa topicilla kun näyttäis tietämystä löytyvän. Tein kuplan luukkuun reijät rekisterikilven alle. Pari kesää oon nyt mietiskelly että kumpi reuna kilvestä pitäisi olla auki. Alla vielä upea 4D-cad mallinnus asiasta. ;) Quote
Hebster52 Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 Ja nyt asennettuna... Leikkasin pari kuitulevyä kans jotka sulkevat etusisälokarit taaksepäin.. 5 Quote
sleepercooler Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 Aika hyvin nuolee muotoja...ja otit myös huomioon välyksen ,kun pohjat on tehty ja maali päällä... Quote
Hebster52 Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 (edited) Juu. Hyvä tuli vaikka useammasta kuplan puskurista rakennettu. :) Edited April 3, 2017 by Hebster52 Quote
Ketsa Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 Ratsastetaanpa topicilla kun näyttäis tietämystä löytyvän. Tein kuplan luukkuun reijät rekisterikilven alle. Pari kesää oon nyt mietiskelly että kumpi reuna kilvestä pitäisi olla auki. Alla vielä upea 4D-cad mallinnus asiasta. ;) XXX kilpi.jpg Jos konehuoneessa on kauhean kuumaa ilmaa, niin kannattaa ensin keskittyä puuttuviin moottoripelteihin tai tiivisteisiin. Quote
mmm5mMattiH Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 Jos konehuoneessa on kauhean kuumaa ilmaa, niin kannattaa ensin keskittyä puuttuviin moottoripelteihin tai tiivisteisiin.Kaikki pellit ja tiivisteen on oikeaoppisesti paikoillaan. Kyse ei nyt ollu niistä, vaan kumpi em. vaihtoehdoista toimii paremmin ja miksi? Quote
Tutkija Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 Kylmää ilmaa sisään toimii paremmin,puhallin ja moottori yhdessä tarvii ilmaa paljon. Ei niitä luukun aukkoja ole turhan takia uudempiin lisätty. Quote
Anpu Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 (edited) Kaikki pellit ja tiivisteen on oikeaoppisesti paikoillaan. Kyse ei nyt ollu niistä, vaan kumpi em. vaihtoehdoista toimii paremmin ja miksi? Konehuoneessa on alipaine, ilmaa tulee ainoastaan koneen läpi puhallettua. edit: tutkija kerkes jo Edited April 3, 2017 by Anpu Quote
DWL_Puavo Posted April 5, 2017 Posted April 5, 2017 Ei oo tää kattoverhoilun pingotus vielä ihan miun leipälaji, tää on nyt neljäs sovituskerta kun jänteiden kanavia on pitänyt lyhentää ym. Oppiskohan tuo tuossa hetken olemaan niin uskaltaisi sitten ehkä jo ajatella leikkaamista ja liimaamista. Sivusuuntainen kiristäminen vaatii yllättävän paljon voimaa, pituussuunnassa tuota on paljon helpompi riuhtoa. Tuo kattopalkin / b-pilarien kohdalla oleva ahtaus vielä aiheuttaa oman ongelmansa kiristämiseen (jossa siis eniten vielä ruttujakin). Muutoin doppelin kesäreissukuositus etenee hienosti - popit soi nyt hyvin ja subikka jytisee, takana liikaakin. Hupiakku pitää hyvin jännitteen ja jos sitten tuon verhoilun jälkeen saisi tuulilasin paikalleen nin pääsisi ajamaan auton väljempään talliin ohjaussimpukan, lisäöljypohjan ym. asennukseen. 1 Quote
Etelän Hetelmä Posted April 5, 2017 Posted April 5, 2017 Älä huoli tuosta kattoverhoilusta! Tekniikalla se reissu tehdään. Toki hupiosastostakin voi olla iloa tietyissä tilanteissa... Quote
jori Posted April 5, 2017 Posted April 5, 2017 Onko noi jotain vinyyliä tms tuo kattoverhoilu. Voisko lämpö auttaa jos sais muutamaksi tunniksi tehokkaat auton sisälämppärit pöheltää kabiinin lämpimäksi ja samalla tulis notkeemmaksi verhoilu. Quote
Geronimo Posted April 5, 2017 Posted April 5, 2017 Kah, paksu lähti tänäiltana tallista kattelee ulkoilmaa ja oottelemaan katsastukseen pääsyä. Pääsipähän siivoileen tallia...Tottamooses oli asian mukainen haalari päällä kokoillan. Quote
DWL_Puavo Posted April 6, 2017 Posted April 6, 2017 Onko noi jotain vinyyliä tms tuo kattoverhoilu. Voisko lämpö auttaa jos sais muutamaksi tunniksi tehokkaat auton sisälämppärit pöheltää kabiinin lämpimäksi ja samalla tulis notkeemmaksi verhoilu. Joo vinyyliähän se lienee vaikka tausta tuntuukin kankaan omaiselta mutta saattaa olla ihan vaan pinnan kuviointi. Mietin tuota sisätilalämmitystä itsekin vaikka tuossa kakkostallissa on sinänsä n. 15-17 astetta sisälläkin. Annan tuon nyt olla tovin pingotettuna jos siitä hissuksiaan oikenisi osa rutuista, lähinnä keskellä olevat taitokset. Pitäs varmaan virittää joku pressu tuulilasin tilalle jos meinaa lämmitellä, voi olla muuten vähän pitkässä juoksussa :D Quote
pastem Posted April 8, 2017 Posted April 8, 2017 Pakoputki hommia. Tarpeina pari summassa valittua pönttöä, pätkä putkea ja pikkulohkon peltisarjat. Ja aikansa kun niitä leikkasi ja liimasi niin tämmöinen niistä tuli. Vähän vielä maali märkää kuvassa. Minkälainen ääni tuosta sitten lähtee on täysi arvoitus, mutta sen kuulee sitten kun saa kuplan ajoon. t.Pasi 8 Quote
Aku Posted April 9, 2017 Posted April 9, 2017 (edited) Aku tuli viikonloppuna kotiin ja maanantaiaamuna lähtee katsastukseen. Kaikki toimii. Torvikin, kun irronneen liittimen taas tökkäsi paikalleen. Ja ajolupa heltisi taas seuravaksi vuodeksi. Edited April 10, 2017 by Aku Quote
jarkki86 Posted April 10, 2017 Posted April 10, 2017 Heitin epoksia pintaan, aiemmin rakentelin penskalle hiekkalaatikon mutta osoittautuikin passelin korkuiseksi koritelineeksi. 2 Quote
SePi Posted April 11, 2017 Posted April 11, 2017 (edited) Tarve oli hitsattavista kiinnittimistä, mutta ulkomaita lähempää ei löytyny sopivia hinnaltaan tai mitoiltaan. Tai en osannu ettiä. Onneksi on rautamyymälä seudulla ja tuumakkaista akselia löytyi - sekä siihen sopivaa putkea tuentoihin. Koska tallissa ei ole cnc systeemeitä, eikä sorviakaan niin halppis väljä pylväskone ja millin laikka alkoivat silputa ja jauhaa terästä uuteen malliin. Edited April 12, 2017 by SePi 8 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.