Jump to content

Talleissa tapahtuu?


Recommended Posts

Myös kori sai värin niskaan, harmittavasti kattoon tuli puolenkymmentä isoa roskaa ja ensimmäistä märkää-märälle lakkakierrosta ei voitu ruiskuttaa.Annetaan kuivua ja poistetaan roskat...

Valittu värisävy miellyttää omaa silmää kerta kerralta enemmän, katselukulmasta riippuen väri tuntuu liukuvan sinisestä vihreään.

post-676-0-94960900-1490550255_thumb.jpg

post-676-0-99527900-1490550291_thumb.jpg

  • Like 6
Link to comment

Kyllä on hienon näköstä jälkeä wp:llä. Mikä tekniikka tuohon on tulossa?

Ainakin alkuun mennään vaparina, pariin erilaiseen moottoriin on osia hyllyssä. 2,3-2,5 litran haarukkaan osuu molemmat, tarkemmat speksit vielä auki. Vaihteiston teen loppuun moottorin valmistuttua, perävälitys tulee todennäköisesti muuttumaan aiemmin hankittuun aihioon.
Link to comment

Mallattu aikoinaan Jarakulta hommattua penkinrunkoa ja viimeviikolla Toheltajalta haettua väliseinää paikalleen.

Kyllä ne siihen sopii. Penkin kiinnikkeet tehty niin, että penkki voidaan asentaa molemmin päin. Perheen jälkikasvu haluaa sen noin päin...

Penkki vaatii ehkä pientä hitsausta ja fixausta......

Hitto kun tää projekti edistyy hitaasti ;-(

Noniin Juha, eiköhän tää oo edistyny melkolailla siitä kun viimeksi täällä Porissa aiheesta jutusteltu.. eiköhän me vielä törmätä jossain ja sillon sun juna liikkuu jo omalla moottorillaan, eikös näin!?

Link to comment

olis kiva jos wp jaksas tehdä tästä autosta projektikertomuksen. Varmaakin tapahtuu vieläkin yhtä ja toista mielenkiintoista

Ehkä joskus...en uskalla vielä luvata. Koetan laittaa tänne parhaita paloja etenkin kun päästään kokoamisvaiheeseen ja tekniikkaosioon.
Link to comment

Vanteisiin tuli laitettua lakka, kun nykyinen epoksi oli niin heikko kiiltoinen. En jaksanut alkaa sotkemaan ruiskujen kanssa, niin vedin raakasti paukkupullosta. Kiilto kyllä yllätti, josko nuo yhen kesän kestäis.

post-667-0-83483600-1491059411_thumb.jpg

Link to comment

Noniin Juha, eiköhän tää oo edistyny melkolailla siitä kun viimeksi täällä Porissa aiheesta jutusteltu.. eiköhän me vielä törmätä jossain ja sillon sun juna liikkuu jo omalla moottorillaan, eikös näin!?

 

Onnistuuhan se Kalle;) Tosin tarvii tulla Poriin varmaan aikaisemminkin. Pitänee soitella!

 

Mallailin viikonloppuna renkaita alle. Tosin oli vaan turhan suuret 17" rinkulat;) Seuraava askel on tiputtaa se pyörilleen ja lattialle. Sitä ennen pitäisi keksiä sopivan pituiset iskarit taakse ja tehdä niille yläpäähän kiinnikkeet.

post-1745-0-23616600-1491153604_thumb.jpg

Link to comment

Ratsastetaanpa topicilla kun näyttäis tietämystä löytyvän.

Tein kuplan luukkuun reijät rekisterikilven alle. Pari kesää oon nyt mietiskelly että kumpi reuna kilvestä pitäisi olla auki.

Alla vielä upea 4D-cad mallinnus asiasta. ;)

 

attachicon.gifXXX kilpi.jpg

 

Jos konehuoneessa on kauhean kuumaa ilmaa, niin kannattaa ensin keskittyä puuttuviin moottoripelteihin tai tiivisteisiin.

Link to comment

Jos konehuoneessa on kauhean kuumaa ilmaa, niin kannattaa ensin keskittyä puuttuviin moottoripelteihin tai tiivisteisiin.

Kaikki pellit ja tiivisteen on oikeaoppisesti paikoillaan. Kyse ei nyt ollu niistä, vaan kumpi em. vaihtoehdoista toimii paremmin ja miksi?
Link to comment

Kaikki pellit ja tiivisteen on oikeaoppisesti paikoillaan. Kyse ei nyt ollu niistä, vaan kumpi em. vaihtoehdoista toimii paremmin ja miksi?

Konehuoneessa on alipaine, ilmaa tulee ainoastaan koneen läpi puhallettua.

edit: tutkija kerkes jo

Edited by Anpu
Link to comment

Ei oo tää kattoverhoilun pingotus vielä ihan miun leipälaji, tää on nyt neljäs sovituskerta kun jänteiden kanavia on pitänyt lyhentää ym. Oppiskohan tuo tuossa hetken olemaan niin uskaltaisi sitten ehkä jo ajatella leikkaamista ja liimaamista. Sivusuuntainen kiristäminen vaatii yllättävän paljon voimaa, pituussuunnassa tuota on paljon helpompi riuhtoa. Tuo kattopalkin / b-pilarien kohdalla oleva ahtaus vielä aiheuttaa oman ongelmansa kiristämiseen (jossa siis eniten vielä ruttujakin). Muutoin doppelin kesäreissukuositus etenee hienosti - popit soi nyt hyvin ja subikka jytisee, takana liikaakin. Hupiakku pitää hyvin jännitteen ja jos sitten tuon verhoilun jälkeen saisi tuulilasin paikalleen nin pääsisi ajamaan auton väljempään talliin ohjaussimpukan, lisäöljypohjan ym. asennukseen.

post-35-0-65081000-1491397297_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment

Onko noi jotain vinyyliä tms tuo kattoverhoilu. Voisko lämpö auttaa jos sais muutamaksi tunniksi tehokkaat auton sisälämppärit pöheltää kabiinin lämpimäksi ja samalla tulis notkeemmaksi verhoilu.

Joo vinyyliähän se lienee vaikka tausta tuntuukin kankaan omaiselta mutta saattaa olla ihan vaan pinnan kuviointi. Mietin tuota sisätilalämmitystä itsekin vaikka tuossa kakkostallissa on sinänsä n. 15-17 astetta sisälläkin. Annan tuon nyt olla tovin pingotettuna jos siitä hissuksiaan oikenisi osa rutuista, lähinnä keskellä olevat taitokset. Pitäs varmaan virittää joku pressu tuulilasin tilalle jos meinaa lämmitellä, voi olla muuten vähän pitkässä juoksussa :D

Link to comment

Pakoputki hommia. Tarpeina pari summassa valittua pönttöä, pätkä putkea ja pikkulohkon peltisarjat.

 

DSC_1523_2.jpg

 

Ja aikansa kun niitä leikkasi ja liimasi niin tämmöinen niistä tuli. Vähän vielä maali märkää kuvassa. Minkälainen ääni tuosta sitten lähtee on täysi arvoitus, mutta sen kuulee sitten kun saa kuplan ajoon.

 

DSC_1537.jpg

 

 

t.Pasi

  • Like 8
Link to comment

Aku tuli viikonloppuna kotiin ja maanantaiaamuna lähtee katsastukseen. Kaikki toimii. Torvikin, kun irronneen liittimen taas tökkäsi paikalleen.

 

Ja ajolupa heltisi taas seuravaksi vuodeksi.

Edited by Aku
Link to comment

Tarve oli hitsattavista kiinnittimistä, mutta ulkomaita lähempää ei löytyny sopivia hinnaltaan tai mitoiltaan. Tai en osannu ettiä. Onneksi on rautamyymälä seudulla ja tuumakkaista akselia löytyi - sekä siihen sopivaa putkea tuentoihin. Koska tallissa ei ole cnc systeemeitä, eikä sorviakaan niin halppis väljä pylväskone ja millin laikka alkoivat silputa ja jauhaa terästä uuteen malliin.

 

IAfesGdGHr9_-FSyqLaXys5bQ3vwtezrGBaQyybH

Mead4jbPC7ckig5RYlyoULtqEkLtDf3sMObLKWPy

Edited by SePi
  • Like 8
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...