Jump to content

Palstalaisten muut projektit?


Recommended Posts

Elikkäs tämmönen kysymys onko palstalaisilla muita projekteja kuin pelkkä ilma vw.

Kiinostais kysellä onko kaikki palstalaiset vannoutuneita ilma volkkaristeja?

Itse allekirjoittaneena harrastan muitakin kulkuvälineitä kun pelkkää vwtä

elikkäs löytyy mm.

 

Kupla tietenki

kuplaaa.jpg

 

Scania 75 -61

10681577_10152704751774936_1547941475_n.

 

Mb w123 300D -81

10511186_10204249184822314_4453826050274

 

Ja näidenkin lisäksi löytyy vielä Fiat 600 sekä peogeot 404 joista ei ole kuvaa 

 

Eli jos on kiinostusta jakaa muidenkin palstalaisten kanssa mitä muuta harrastaa niin tässä on kohtalainen alku :D

Tietankin jos tämä ei tänne sovi niin voi tämän topicin poistaakkin. 

Link to comment

Pikku projekti ois renkaita vaille valmis.

Meinaa vaan olla nuo vwanhan tunturin renkaat hakusalla ku vanteen koko on tämmönen;
- vanteen halkaisija on n. 39cm
- vanteen leveys on n. 3cm
- vanteen uran syvyys n. 1.3cm

 

Vanhat renkaat oli jo niin riekaleina ettei merkintöjä pystyny lukeen.

Meikäläinen on tällä pyöräillyt tenavaiässä -70 luvulla niin pitäis palauttaa entiseen loistoon joskin istuin hieman nostettuna

niin vois kesän kekkereissä suttailla...

 

Ja yks rojektintynkä näkyy toisen kuvan takana, K750.

 

 

 

 

post-251-0-53645200-1425489131_thumb.jpg

post-251-0-27968500-1425489200_thumb.jpg

Link to comment

Joo löytyyhän noita 2 kpl triumph herald 1970 ja 1965(1kpl valmis 1 projekti) Volvo pv 544 projekti 1965 , Fordson superdexta valmis, ford 5640 1994 valmis, sitte harrasteena vielä audi coupe gt 2.2 1987 ja mamman kauppakassi audi A4 DTM edition quattro 2006, oma käyttis vw t4 1997 + vielä ilmajäähyt 1966 tl, 1965 1500s, 1967 1600 variant, ja nyt työnalla 1968 1600 tl. Näiden lisäksi vielä vene yamarin 7440. Siinä tota meidän kalustoa. Omat+isän, mutta kaikki on enemmän tai vähemmän kaikkien yhteisessä käytössä.

  • Like 1
Link to comment

Harrasteajasta, jonka haluaisin käyttää volkkareihin, kilpailevat ainakin:

- rouvan kolffin kaikkine vikatiloineen

- 70-luvun Stiga Park, johon pitäisi saada uusi kiinanmoottori istutettua ja leikkupöytä rempattua ennen kesää

- työmatka cyclocrossi, pitäisi saada Avid BB7 etusatula asennettua, jotta saa kiljumisen loppumaan

- tyttären mikro,  polkimet pitäisi säätää ja öljyt vaihtaa

- talviooppeli, pitää pestä talven jäljiltä ja taputtaa kattoon kiitokseksi 15 yhteisestä huolettomasta vuodesta

- kesäboxsu, pitäisi vaihtaa paisari ennen ajoonottoa

- PV Favorit, korin peltityöt valmistui loppusyksystä -> pitää saada pohjamaaliin

- vm. -76 Elite, moottori levällään (alakerta jämähtänyt jumiin säilytysvuosien aikana)

- pajaa pitäisi rempata (raana, siivousta, lisävaloa)

- maalauslatoon tarvetta lisävalolle

- peltitöiden väkästelylle pitäisi saada rakennettua ihan niille pyhitetty tila

 

Olikohan jotain muuta...

  • Like 1
Link to comment

Jotain muutakin pitää olla, ettei elämä pelkkien ilmavolkkareiden kanssa muodostuisi liian helpoksi ja halvaksi.

 

Vuodesta 2002 on mukana kulkenut '62 Lincoln. 

post-128-0-91096200-1425499569_thumb.jpg

Viime syksynä talliin ilmestyi '50 Mercury.

post-128-0-04783600-1425499623_thumb.jpg

Moottoripyöräkuumetta on hillitty vuodesta 2011 lähtien piikkisellä Monkeyllä.

post-128-0-60412800-1425499674_thumb.jpg

Hyvän polkupyörän pilasin tällaiseksi viime kesälomalla.

post-128-0-70448800-1425500424_thumb.jpg

Edited by Essi
  • Like 8
Link to comment

Alamäkipyöriä tulee laiteltua. Nyt on takahaarukasta katkennut Trek session 88DH 2009 työnalla. Takahaarukka kävi hitsattavana ja nyt tarviis kasata kököstys.

 

Kesällä pojalle kasasin Saracen Mystin runkoon tehdyn pyörän. Runko tuli sumujen saarelta Rush cyclesiltä. Ensimmäisen uusi pyörä meidän tallissa...

 

Vuosi sitten pistin Leo Kokkosen (Pole bikesin omistaja) PM-pyörän palasiksi ja uuteen iskuun. Tämä Orange 224 evolution on mulla edelleen ajossa.

 

Nää fillariprojektit on silleen mukavia, että ei mee viittä vuotta ja koko omaisuutta että yhden saa kasaan. Voishan nää kaikki uutenakin ostaa, mutta nyt selviää sen viiden tonnin sijasta satasilla. Ja samat ajot tulee ajettua.

  • Like 1
Link to comment

Mukava nähdä että palstalaiset harrastaa muutakin kun ilmavolkkaria kun välillä kun lukee tätä palstaa niin kukaan ei harrasta kun pussihousuilua :D

 

Ai, mä kun luulin että palstan epävirallinen motto on "Pelastettu museonnilta"? Oma talli täynnä sellaisia vehkeitä, että voi näyttää pussihousut jämähtäneet jalkaan. Noh, on volkkareista sentään tuo ähtäri tuomassa jotain väriä.

 

Muut omat projektit tällä hetkellä kaksipyöräiset vm. 50 "DDR Bemari", jonka entisöin ~10v sitten mopoiässä ja 50-luvun Crescent 2000. Harmi, ettei ollut bokseria bemarissa.  

post-1143-0-89641000-1425841396_thumb.jpg

  • Like 2
Link to comment

Eipä noita kovin ihmeitä ole. Kuppelon rinnalla 2-pyöräisenä vaihtoehtona löytyy tommonen

 

DSC04743.JPG

 

Tarkennettuna Yamaha XJ 900 vm. -89 "matkalehmä". 2 vuotta sitten poistin etukatteen ja väkästelin tilalle pyöreän lampun. Tanko vaihtui vähän leveämpään jne. Nämä lähinnä siitä syystä että alkuperäinen varttikate aiheutti järkyttävät pyörteilyt kypärään ja alkuperäisen tangon kapeus teki muutenkin korkean painopisteen pyörästä "huteran" ja kankean ajettavan.

 

 

DSC03510.jpg

 

Tulee sitä rakenneltua myös kaikenlaita tarpeetonta. mm. tämmöinen "Bierkiste" on ollut rakenteilla jo pidemmän aikaa. Lyhyesti sanottuna mikro-/kartingauton ohjausta jäljittelevä ohjausgeometria, 110cc 3 vaihteinen puoliautomaatti kiinanihme (about 7 hevosvoimaa luultavasti), jarrut vaan takana ja kaljakoppa muodon vuoksi. Sakemanneissa kait saman tyyppisillä ajetaan ihan leikkimielisesti kilpaa, mutta tämä on vaan tämmönen kokeilu. Malliksi tommonen äkkiä etsitty youtuubi klippi bierkistellä rälläämisestä https://www.youtube.com/watch?v=jCoOFkhXMDA

 

Niin ja toki tulee aina hairahdettua ties mihin projekteihin ja käyttöautokin haluaisi huolenpitoa sillon tällön.

  • Like 1
Link to comment

No, jos pelkkiä ajoneuvoja mainittais niin löytyy Ph.U.Strengbergin entinen Ford -36 Pickup osissa, vaimon isoisän entinen Standard Vanguard -52 projekti, työn alla omavalmiste polkypyörä, pojille Auto-Union 1938 mäkiauto projekti.. Oliko siinä kaikki..?

 

Kaiken noiden ja volkkariprojektien hidasteeks tullu rakennettu yks talo, ja yhtä kesämökkiä rempataan, ja sinne rakennettiin mökkisauna rantaan viime vuonna jne. jne..

Link to comment

Ai, mä kun luulin että palstan epävirallinen motto on "Pelastettu museonnilta"? Oma talli täynnä sellaisia vehkeitä, että voi näyttää pussihousut jämähtäneet jalkaan. Noh, on volkkareista sentään tuo ähtäri tuomassa jotain väriä.

 

Muut omat projektit tällä hetkellä kaksipyöräiset vm. 50 "DDR Bemari", jonka entisöin ~10v sitten mopoiässä ja 50-luvun Crescent 2000. Harmi, ettei ollut bokseria bemarissa.  

Ai saakeli! Onkohan tää mun vanha pelini?

Sama vuosimalli ja noin 11v sitten myin tännepäin...

post-94-0-63614000-1426168895_thumb.jpg

Link to comment

tuollainen tuli juuri hankittua, ihan näkemättä livenä koko vehjettä. Oli niin luotettavan oloinen myyjä!!

Naamioin tämän tulevana suvena volkkarimerkillä ja köröttelen biffiin....

 

mulla oli c25 citikka  ja pakettiautona joka melkein sama auto, moottori vaan eri. laatikot noissa ei kestä joten älä aja 80 vitosella jos et halua vaihella hammaspyöriä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...