Jump to content

Talleissa tapahtuu?


Recommended Posts

Posted
17 hours ago, tolvana said:

Oxy nippuun

 

Ja toista uteliasta kiinnostaa koneen tuleva käyttö? Suorahampaiset rattaat kun viittaisi rajuun race käyttöön, mutta kampiakseli ei.

  • 2 weeks later...
Posted

Yksi rengas olisi jo asennettavissa ovaali projektiin 😀  Kyllä se vielä joskus...

IMG_20181206_155600.jpg

  • Like 5
Posted (edited)
On 10/15/2018 at 5:24 PM, Tanhis said:

Kuinkas paljon vaati että irtos.

 

Tänään avasin toisen setin. Eka vaati 5t jotta irtoaa. Kun irtoa mittari ei enää liikkunu painaessa putken ulos. Toinen nousi 7t:iin ennenkuin irtos.

 

1851085.jpg

Edited by Hebster52
Posted

Mielenkiiinnosta kysyn että onko nuo kiina idat ollu parempia laadultaan kuin idf kopiot?  Yhteen testi moottoriin haihatellut kiina idoja mutta en ole vielä henkisesti selviytynyt kiina idf taistelusta jonka kävin.

Posted
49 minutes ago, Roope said:

Mielenkiiinnosta kysyn että onko nuo kiina idat ollu parempia laadultaan kuin idf kopiot?  Yhteen testi moottoriin haihatellut kiina idoja mutta en ole vielä henkisesti selviytynyt kiina idf taistelusta jonka kävin.

 

Yhden parin Empi 51 säätänyt käymään tyhjäkäynnillä, vastasi normaalisti tyhjäkäyntisuuttimien vaihtoon ja seosruuveihin eikä valutellut polttoainetta vääristä paikoista. Kohot ja neulat oli säätötyökalun mukaan kohdillaan laatikosta otettuna mutta mukana toimitetut suuttimet ja seosputket vaihtaisin Weberin tuotteisiin. Kurkut ovat liian suuret,(mitattu 47.85mm) isossakaan moottorissa ei vastannut kunnolla pääsuuttimen ja lisäilman vaihtoon. Myöskään suutinkoot eivät vastaa ison strokerin tarpeita.

 

Ymmärtääkseni alkusarjan tuotannossa näissä on ollut isompiakin ongelmia,  aika näyttää kuinka oman parin kanssa käy. Työn alla VWauhtipalikkaa näihin, sorvatusta aihiosta tulossa ADV eli annular discharge venturi. Hajoitin jää pois, kurkku toimii lähes samalla periaatteella kuin JPM:n tuote mutta seos purkautuu useammasta reiästä koko kehältä. Prototyyppi menee ensimmäiseksi virtauspenkkiin jossa testaan virtausmäärän vrt hajoitin + tavallinen kurkku sekä signaalin voimakkuuden seoskaivosta molemmilla vaihtoehdoilla.

  • Like 1
Posted

 

Etenee pikkuhiljaa, kurkut istuvat jo paikalleen. Seuraavaksi polttoaineen purkausreiät ja kanava, tiivisteurat ja jättökulman sorvaus viimeisenä.

 

 

IMG_20181214_210550.jpg

  • Like 6
Posted

Nyt on niin mielenkiintoisen kuulloista että huh! Meneekö tuo samalla ajatuksella kun perus-aux-venturi että pääsuuttimella säännöstellään polttoaineen määrä vai onko reikiäkin tarkoitus tehdä eri kokoisia / eri määrä eri tarpeisiin? Kun bensa tulee sit kurkun kehältä rei'istä niin siihen varmasti vaikuttaa normaaliventuria enemmän imutorvien toiminta, kun ne ei keskelle kurkkua vaikuta lähellekään niin paljoa jos mie jotain aerodynamiikasta ymmärrän. Ja kun kurkun kehällä ilmavirtaus ei varmastikaan ole mitenkään laminaarinen + bensa tulee useasta pienestä reiästä, niin voisi kuvitella että seoksesta tulee luonnostaan monestakin syystä paljon homogeenisempi kun perinteisemmällä ratkaisulla.

 

Ja jotenkin tähän miusta sopisi, vaikka kuitenkin kyseessä modernisoitu perinteinen kaasutin, niin vielä top-shot injectorit yläkierroksille...

 

Edit: piti vielä kysymäni, pitääkö noissa ventureissa ottaa jotenkin huomioon se kun perinteinen butterfly -läppä kuitenkin pistää ilmavirtauksen aika mutkalle, eli tartteeko optimikäytökseen jotain eri reikäkokoja eri puolille, vai meniskö se sit perseelleen urku auki. Mielenkiintoista joka tapauksessa!

Posted
58 minutes ago, DWL_Puavo said:

Nyt on niin mielenkiintoisen kuulloista että huh! Meneekö tuo samalla ajatuksella kun perus-aux-venturi että pääsuuttimella säännöstellään polttoaineen määrä vai onko reikiäkin tarkoitus tehdä eri kokoisia / eri määrä eri tarpeisiin? Kun bensa tulee sit kurkun kehältä rei'istä niin siihen varmasti vaikuttaa normaaliventuria enemmän imutorvien toiminta, kun ne ei keskelle kurkkua vaikuta lähellekään niin paljoa jos mie jotain aerodynamiikasta ymmärrän. Ja kun kurkun kehällä ilmavirtaus ei varmastikaan ole mitenkään laminaarinen + bensa tulee useasta pienestä reiästä, niin voisi kuvitella että seoksesta tulee luonnostaan monestakin syystä paljon homogeenisempi kun perinteisemmällä ratkaisulla.

 

Ja jotenkin tähän miusta sopisi, vaikka kuitenkin kyseessä modernisoitu perinteinen kaasutin, niin vielä top-shot injectorit yläkierroksille...

 

Edit: piti vielä kysymäni, pitääkö noissa ventureissa ottaa jotenkin huomioon se kun perinteinen butterfly -läppä kuitenkin pistää ilmavirtauksen aika mutkalle, eli tartteeko optimikäytökseen jotain eri reikäkokoja eri puolille, vai meniskö se sit perseelleen urku auki. Mielenkiintoista joka tapauksessa!

 

Kaikki kolme variaatiota aiheesta eli JPM:n tuote, CB:n update kit ja tämä oma yritelmä toimivat samalla periaatteella. Pääsuutin-seosputki-lisäilma- kombinaatio huolehtii seoksesta, kurkkurengas tuottaa tarpeellisen paine-eron jolla polttoaine-ilmaemulsio alkaa virrata. Tärkeää on että "signaali" eli kuristimen aiheuttama paine-ero on riittävä, kokeilu 2700cc moottorissa osoitti että jos kurkku on liian suuri runkoon nähden ei kaasutin vastaa kunnolla suuttimien vaihtamiseen. Siirtymä tyhjäkäyntipiiriltä pääsuutttimille on erittäin hankala saada toimivaksi vaikka vaihtaisi suuttimia ja useampaa erilaista seosputkea. Itsellä motivoiva syy kokeiluun on saada virtaushäviöt ennen imukanavaa mahdollisimman pieneksi, samaan tähtää myös suunnitelma ohentaa läppäakselit, vaihtaa niiden ruuvit uppokantaisiin sekä muotoilla kaasuläpän jättö- ja tuloreuna viilaamalla.

 

Seoksen homogeenisuuteen on hankala ottaa kantaa, David Vizard on kirjoittanut aiheesta verraten Weberiä ja Dellortoa keskenään todeten niiden välillä olevan eroja.

Purkausreikiä olen ajatellut tehdä 6-12 kpl, niiden kokonaispinta-ala vastaa seoskaivosta tulevaa porausta joka on noin 5mm . Lisäpiiriä en aio näiden kanssa kokeilla, epäilen että muuttujia saattaa tulla liikaa jo ilmankin. Osakuorman ajettavuudella ole merkitystä kun paketti on tarkoitettu varttimailille ja jos kokeilu ei osoittaudu toimivaksi niin nämä kurkut on helppo sorvata alkuperäisen hajottimen kanssa sopiviksi.

 

  • Like 1
Posted
40 minutes ago, metake said:

Pientä virranjakajien testausta...

IMG_2105.JPG

Terve

Missäs tallissa tämä tapahtuu?? itsellä on vaan invertteri ohjattu jyrsinkone ,vacuumipumppu, strobo ja astekiekko yhdistelmä ja kauhee sähellys...olishan tuo sivistyneempää tuolla...

Posted
12 minutes ago, Matti-Pekka said:

Terve

Missäs tallissa tämä tapahtuu?? itsellä on vaan invertteri ohjattu jyrsinkone ,vacuumipumppu, strobo ja astekiekko yhdistelmä ja kauhee sähellys...olishan tuo sivistyneempää tuolla...

 

Heinolassa, itse laite taisi olla 30-luvulta, mutta invertteriohjatuksi tämäkin on modernisoitu 🙂

Posted
2 hours ago, arvuuttaja said:

Laita tohon CT koneeseen siihen kuuluva  070 905 205  jakaja ton alipaine säätöisen tilalle.. Mikäs toi WBX tulee jonain päivänä olemaan.?

Joo Ct koneeseen on oma jakaja sitten sen mukaan kun tietää millä kaasuttimella se tulee toimimaan..tuo oli vaan pitämässä jakajan käyttöakselia paikoillaan kun koneen kammiota liitettiin... WBX tehdään nyt pojun 16" sycroon Jx:n tilalle.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...