NO H2O Posted August 14, 2019 Posted August 14, 2019 (edited) Tallissa tai enemmänkin sen ulkopuolella tapahtuu... Mummon punaisen -65 kuplan läpikäymistä, pesemistä, putsaamista ja ihmettelemistä että mihin sitä on tullut sotkeudutta taas kerran. Tämähän siis kerkesi pari talvea viettämään tallin takana pressukatoksessa omaa vuoroaan odotellen... Edited August 14, 2019 by NO H2O 1 Quote
Urbantoy Posted August 14, 2019 Posted August 14, 2019 (edited) On se nyt häänöö pimmeessä värkätä valaan kituksia.. pittää olla tinasoltun kaa varovainen ku ei tuokaan lamppu luomia piä ylläällä.. Edited August 14, 2019 by Urbantoy 2 Quote
MS940 Posted August 24, 2019 Posted August 24, 2019 Ajokauden aikana pikkuhomma. Varapyörän vanteen siistiminen. Vuotava venttiili tuli vaihdettua myös. Vannetta oli tuhrittu keltaisella miranolilla etenkin takaa. Nitromors näköjään puree vielä ainakin alkydiin. Käsittääkseni '70 kuuluu olla noin hopea reunoilta ja musta keskeltä😅 Pikkuhomma, mutta tuli ihan hyvä mieli. 1 Quote
JTG Posted August 28, 2019 Posted August 28, 2019 Loman aikana mm. tehty uusi kattoteline. Edellinen omatekele myyty. Vanteita tuunattu ja asennettu Veglia Borletti merkkinen kierroslukumittari. 5 Quote
aza Posted August 28, 2019 Posted August 28, 2019 8 vuotta -58 kupla seisonu tallissa oston jälkeen ja viime talvena purettu osiin. Nyt pohjalevyn paloittelu ja ruostehommia, jos tämän saisi vihdoinkin ajoon. Etukolmiossa pään vaivaa. Poikittaisvahvike ja ratsupaikka puoli laikattu irti, kun ulkoreunassa oli vain hyvää peltiä soiro. Toiselta puolelta ratsupaikan kohdalla iso reikä. Tallissa tilattuna tuo etukolmion pohja, mutta ei tietenkään ihan heittämällä sovi tuohon -58 etukolmion pohjaan. Korjauspelti yhtä palaa ja tuossa alkuperäisessä nuo siivet ja poikittainen vahvike erillisiä, ja näin ollen hieman mittaeroja tietenkin. Kannattaako tuo pohja avata nyt kokonaan ja sovitella kokonaan uusi pohjapala, mikä ei liene herkullinen homma. Tuota toista siipipalaa ei mistään taida saada? Tuo poikittaisvahvike ilmeisesti Virtasen kategoriassa. Onko vinkkejä miten korjata/sovittaa tuo uusi korjauspala? Quote
Tanhis Posted August 29, 2019 Posted August 29, 2019 Näyttää sen verran helpolta palalta työstää itse että ei tuota nyt ihan hirveästi lähtisi etsimään. Quote
Airaksa Posted August 30, 2019 Posted August 30, 2019 hiekkapuhallus ja epoksi loman päätteeksi. 4 Quote
JTG Posted August 31, 2019 Posted August 31, 2019 Tuli kehiteltyä tuollainen yksinkertainen osa lattaraudasta, jos vaikka tarvitsee lisäjäähdytystä matkalla. Kiinnittyy yhdellä m6 pultilla ja konepellin salpa toimii normaalisti. 3 Quote
Mäki Posted August 31, 2019 Posted August 31, 2019 (edited) Vähän lisää Lebensraumia uuteen talliin Edited August 31, 2019 by Mäki 1 Quote
JariG_ Posted August 31, 2019 Posted August 31, 2019 14 minutes ago, Mäki said: Vähän lisää Lebensraumia uuteen talliin Tallivirityksiä on kyllä mukava katella miten kukanenki toimivan tekee Quote
MS940 Posted August 31, 2019 Posted August 31, 2019 Toiseen topiciin viitaten. Puhkaisin eilen illalla kiinan imusarjan jyrsimellä. Kappale pääsi pyörähtämäään irti kiinnityksestään. Tästä syntyi pieni alumiinihitsaustarve. Olen jossain asioissa hiukan puritaani, joten en halunnut käyttää kemiallista metallia ym. Ehkä kerran ennen räkinyt alumiinia puikolla elämässä. Odotusarvo ei ollut korkealla. Hain puikot 2,5mm 5kpl puuilosta hintaan 11,90e. Koneena toimi Kempin valovirta Minisystem. Kokeilin ensin toiseen rautaan.. ei kun siis alumiiniin yhden puikon verran. Huomiot; Virtaa enemmän mitä raudoille ja prosessi on hyvin nopea. Täytyy olla hereillä. Maakaapelin hyvä kontakti myös erittäin tärkeä. Yllätyin täysin hitsin laadusta ja siitä ettei tullut yhtään huokosia ym. Tosiaan elämäni ekoja alumiinihitsejä. Toki hitsaus ei ole muuten lajina vieras. 4 Quote
Tuomo Lehmikangas Posted September 2, 2019 Posted September 2, 2019 On 8/30/2019 at 2:27 PM, Airaksa said: hiekkapuhallus ja epoksi loman päätteeksi. Tästä näkisin ja lukisin mielelläni jotain vaikka tuolla projektiosiossakin. 1 Quote
wp Posted September 3, 2019 Posted September 3, 2019 Jotain pientä taas kehitteillä. Suojaputket pitäisi väsätä, ulkohalkaisija 28mm ja molempiin päihin wasserin isommat tiivisteet. 2 Quote
MS940 Posted September 8, 2019 Posted September 8, 2019 Brittifirmasta tilatun 2x Weber 34 ICT nurkkakaasarisetin asennus valmistui. Ekat ajot takana. Vedot on aika makoisat, eli kalenterista voidaan alkaa pikkuhiljaa luopua😀 Synkronisointi Bilteman mittareilla ei ollut herkkua, jotka näytti jo alkujaan pieleen, mutta kovin kaukana ei olla. Tyhjäkäyntiseos varmaan aikalailla rikkaan puolella. Joutui myös tekemään aika hassuja ruuvimeisseleitä säätöön. Ajattelin viedä Sarangolle ja tukea vähän paikallista. Pystyy katsomaan kunnon laitteilla putkesta kummankin puolen. Huohotus hieman kysymyksen alla. Voisi johtaa putsarien päälle. Semmoinen virhe sentään kävi, että yksi 0,2mm shimmilevy unohtui puhallinpyörän alta😁 Ei ota silti kiinni. Vasemman puolen kiihdytyspumpun käyttö törmäsi polttoaineputkeen. Sitä piti ohjata putkikiinnikkeellä. En voi sanoa keksineeni pyörää, mutta ihan jees fiilikset taas. Ensi kesänä on ainakin vähän hauskempaa ja sateella vähän tarkempaa😅 1 Quote
Timppa Posted September 12, 2019 Author Posted September 12, 2019 Pitää harjotella peltitöitäkin ettei pääse taidot ruostumaan. 7 Quote
MU Posted September 17, 2019 Posted September 17, 2019 Ettei projektit käsiin valmistuisi niin puretaan välillä jo kasaan saatua. Ohjauksen muututtua hammastanko malliseksi totesin että napoleonin hatun etupuolelle ei sitten jäänyt mitään ovaalin alkuperäis osaa. (koekasaus, tulee vielä maalattavaksi) 7 Quote
Pepe Posted September 17, 2019 Posted September 17, 2019 Talli alkaa etäisesti näyttämään autotallilta 9 Quote
Ketsa Posted September 29, 2019 Posted September 29, 2019 Elämäni ekaa siviilioxy tuli nostettua tänään kuplan perälle. Liian myöhään tajusin, että lohkossa ei ole kierrettä kuskin puolen ylemmälle kiinnityspultille ja käsi ei todellakaan mahtunut mistään suunnasta väliin. Magneetilla ja wi-fi kameralla pelleilyllä selvisi kuoten kohtuu näppärästi 🙂 4 Quote
Kharon Posted October 4, 2019 Posted October 4, 2019 Kerrankin ei ahdista: Harrastekalustolle saatu lämmin talli ja autot & moottoripyörä saatu sullottua talliin. Ennen ensimmäistä lumisadetta (täällä etelässä). Eipä ole vuosiin tapahtunut. Bonusyllärinä käyttöautokin tuli katsastettua ilman että tarvitsi korjata, taas saa ajaa ensi kesään asti. Rasti seinään. Volkkari siitä mukava harrasteauto että yhden auton talliin (vähän isonpuoleiseen,3,70m leveä) menee kaksi Volkkaria rinnakkain ja kulu per auto tipahtaa merkittävästi. Hiukan jumppaa vaati että pääsi autosta ulos ikkunan kautta, kun ovesta seinään oli alle 10cm eikä ikkunastakaan paljoa yli 20cm. Karmannissa on onneksi isot ikkunat ja kaareva kylki, Kuplasta ei olisi onnistunutkaan. Tosin se on kapeampi koko auto että olisi ehkä päässyt jopa ovesta ulos. Kuten tuosta saattaa arvata niin tallissa ei mahtunut tekemään muuta kuin nostamaan akun konehuoneesta pois, vaan ei ollut tarkoituskaan: Pääasia on että on lämmin talli talveksi. Autojen takana on vähän toista metriä tyhjää pituussuunnassa, siinä voi jotain pientä tehdä. Mutta hylly osille ja vähän lattiaa renkaille yms. riittää hienosti. Quote
Repeat Posted October 5, 2019 Posted October 5, 2019 Kupla odottelee vielä mökillä kotitalliin siirtämistä, niin askarrellaampa välissä vaikka tollanen ”mopo viritys”, mitä näkyy maailmalta löytyvän 😅 Moottoriksi tulossa B&S 5hv puutarhajyrsimen moottori. 9 Quote
x-pj Posted October 7, 2019 Posted October 7, 2019 (edited) Laitoin jo piikkipyörät alle Edited October 7, 2019 by x-pj Quote
Essi Posted October 8, 2019 Posted October 8, 2019 On 10/5/2019 at 6:40 PM, Repeat said: Kupla odottelee vielä mökillä kotitalliin siirtämistä, niin askarrellaampa välissä vaikka tollanen ”mopo viritys”, mitä näkyy maailmalta löytyvän 😅 Moottoriksi tulossa B&S 5hv puutarhajyrsimen moottori. Eikös tuosta kannattaisi tehdä sähköllä liikkuva ns. kevyt sähköajoneuvo, eli sähköpotkulauta? Sellaisen osia, kuten takapyörä sähkömoottorilla, ohjausyksikkö ym. on maailmalla myytävänä ja sitten saisi ajella ihan polkupyörän tapaan liikenteessä ilman kypärää ja vaikka pikku hönössä... 1 Quote
Tanhis Posted October 8, 2019 Posted October 8, 2019 41 minutes ago, Essi said: Eikös tuosta kannattaisi tehdä sähköllä liikkuva ns. kevyt sähköajoneuvo, eli sähköpotkulauta? Sellaisen osia, kuten takapyörä sähkömoottorilla, ohjausyksikkö ym. on maailmalla myytävänä ja sitten saisi ajella ihan polkupyörän tapaan liikenteessä ilman kypärää ja vaikka pikku hönössä... Ei taida kannattaa sähköllä ajella hönössä jos ei ole polkimia kaverina, ja käsitykseni mukaan sähköpotkulaudat ovat lain näkökulmasta polkupyöriä. "Ajoneuvolaissa polkupyörä määritellään tarkkaan. Sähkömoottori sallitaan, mutta sen on oltava renki, ei isäntä. Polkupyöräksi katsotaan enintään 250 W:n tehoisella sähkömoottorilla varustettu ajoneuvo, jonka moottori avustaa vain poljettaessa. Vauhti ei myöskään saa moottorin avulla nousta liian kovaksi: sähkömoottorin on kytkeydyttävä toiminnasta nopeuden saavuttaessa viimeistään 25 kilometriä tunnissa." Quote
Essi Posted October 8, 2019 Posted October 8, 2019 19 minutes ago, Tanhis said: Ei taida kannattaa sähköllä ajella hönössä jos ei ole polkimia kaverina, ja käsitykseni mukaan sähköpotkulaudat ovat lain näkökulmasta polkupyöriä. "Ajoneuvolaissa polkupyörä määritellään tarkkaan. Sähkömoottori sallitaan, mutta sen on oltava renki, ei isäntä. Polkupyöräksi katsotaan enintään 250 W:n tehoisella sähkömoottorilla varustettu ajoneuvo, jonka moottori avustaa vain poljettaessa. Vauhti ei myöskään saa moottorin avulla nousta liian kovaksi: sähkömoottorin on kytkeydyttävä toiminnasta nopeuden saavuttaessa viimeistään 25 kilometriä tunnissa." Ei tarvita polkimia. Äänimerkinantolaite tarvitaan ja pimeällä pitää olla valo - esim. otsalamppu riittää. 25 kmh saa kulkea ja kulkevat kovempaakin, kunhan rajoitetaan poliisisedän koeajon ajaksi. Pikku hönöstä on haittaa vain kolarin seuraamuksia selvitettäessä. En toki missään nimessä suosittele liikenteeseen humalassa, mutta kyllä sillä iltakaljalla uskaltaa käydä lähipubissa. Quote
Repeat Posted October 8, 2019 Posted October 8, 2019 🤔🤔🤔🤔 pitääpäs laittaa mietintämyssy päähän tuon moottorin suhteen. Tai siis tuossahan on oiva versiopäivitys, kun tuo moottorikin tuli jo tähän vartavasten hommattua. Tuolla kyllä sais sähkömoottorilla varustettuna ajettua kesällä työmatkat, joten hyvinkin mahdollinen päivitys 😊 Sais tuolla ainakin ihmisten päät kääntymään liikenteessä 😂 Quote
Mikko82 Posted October 9, 2019 Posted October 9, 2019 (edited) https://www.tuontitukku.fi/tuote/honda-type-sahkovaihtomoottori-48v-1000w-uutuus-sahkoista-monkija--crossi/6438471000788/ Tuollainen moottori ja joku kiinakrossin tai monkeyn runko aihioksi. Edited October 9, 2019 by Mikko82 Quote
Repeat Posted October 9, 2019 Posted October 9, 2019 3 hours ago, Mikko82 said: https://www.tuontitukku.fi/tuote/honda-type-sahkovaihtomoottori-48v-1000w-uutuus-sahkoista-monkija--crossi/6438471000788/ Tuollainen moottori ja joku kiinakrossin tai monkeyn runko aihioksi. Prkl tämähän menee liian helpoksi rakentaa sähköllä kulkevaksi ja vielä lailliseksi vekottimeksi 😂 Tuosta olis näköjään 500W versiota hyllyssäkin 😬 https://www.tuontitukku.fi/tuote/sahkomoottorisarja-500w-48v-kit-muunna-menopelisi-sahkoiseksi/6438471000931/ Minkähänlaiset akut/laturisysteemit tollanen vaatis että olis edes järkevä ja pääsis jossain jonkinlaisen mutkan ajamaan 🤔 Rungon ajattelin tehdä itse huonekaluputkesta kun sitä on kotonakin, ohjukseen ja penkin kiinnitykseen taas leikkaan jonku pyörän sopivaksi niin pääsee helpolla. Quote
Essi Posted October 9, 2019 Posted October 9, 2019 Tuolta kaupasta tutkimaan tarjontaa. https://www.aliexpress.com/popular/electric-scooter-conversion-kit.html Sähköstä en paljon ymmärrä, mutta mitä enemmän kilowatteja ja voltteja, niin lienee kivempaa. Quote
Art_Zi Posted October 13, 2019 Posted October 13, 2019 Vielä näitä löytyy muutaman kilometrin päästä kotoa..... enempää ei passaa löytyä ku ei talliin mahu... 11 Quote
Kharon Posted October 15, 2019 Posted October 15, 2019 (edited) Aiemmasta jutusta jäi kuva tallista kun ei sellaista vielä ollut, täyteen tuli minunkin tallini. http://kharon.suomiforum.com/www/412/PA122126.jpg Vaan nyt on mukava odotella kevättä, kalustolle on kuiva ja lämmin paikka. :) Edited October 15, 2019 by Kharon linkki linkiksi korjaten 1 Quote
JTG Posted October 15, 2019 Posted October 15, 2019 Päivitetty konehuonetta. Nurkkakaasaria ym. 3 Quote
Ketsa Posted October 16, 2019 Posted October 16, 2019 Tölkin lämmityslaitteen päivitys volkkaripalsta uskottavammaksi menossa. Oulun suuntaa vielä kiitokset päivitysosista 🙂 3 Quote
hpa Posted October 20, 2019 Posted October 20, 2019 Tallissa asennettu premium sytytysjohdot.Taas ryöstäytyi remontin korjaukseksi.Kaasuttimen puhdistus ja neulaventtiilin vaihto.Kierteet meni uimurikammion kiinnitysruuvista.Pidempää ruuvia vaan niin alkoi pitää.Puolan vaihto.Entinen lyhyt oli hyvin vähän sulanut,huonouttaan varmaan. Sininen pitkä tilalle ja teksti sisään päin.Oikein päin oli väärin päin.Pakokaasuvuodon tarkistus, vuoti pienestä lämmönvaihtimesta.Suojapellin irroitus ja kiinnitys.Välillä lankakauppaan vesivessalla. Imusarja kahdella esilämmitysputkella joten sovittelua riitti.Sytytystulpat piti tutkia, lämpöarvo vähän lämmin kuten ennenkin.Moottori käyntiin pilotilla, onneksi ostin urakkapullon.Takajarru ruostunut kiinni yön aikana.Kauppaan vesivessalla. Muistin sytytysjohtojen asennusjärjestyksen, 2143. Korjaamon ohjeaikaan meni ,6.25 h.Tästäkään ei opi mitään. Quote
MS940 Posted October 26, 2019 Posted October 26, 2019 Autoa uuteen maaliin olisi tarkoitus jatkaa talven aikana..Vuorossa A-pilarin etupuoli. Katsotaan, mihin päästään. Etupellissä oli mätää ritilän kohdalla, joutui hieman kirurgisoimaan ja sitten taas sitä hiomista. Aika vauhdikkaasti mennään jo ennen lumia. Monimerkkiharrastus saattaa vaikuttaa. Kaikenlaisia kuumotuksia on nyt ilmassa muitakin. Quote
wp Posted October 26, 2019 Posted October 26, 2019 Sadepäivän riemuksi pyöräytin imu-ja pakoventtiilit sorvissa ja hiomakoneessa. Kansien istukat seuraavaksi niin pääsee mittaamaan palotilojen vetoisuuden. Imuventtiilit 48mm ja pakoventtiilit 38.5mm, isompia ei saanut sopimaan siirtämättä venttillinohjaimia. Imuissa kapea 30 asteen kulma ennen pitopintaa 4 Quote
Urbantoy Posted November 3, 2019 Posted November 3, 2019 (edited) Ei ny ihmeempää ku talvisäilöön viedessä unohtu Keisarikuntaan työkalut jokunen viikko sitten, piti ajalla uudemman kerran hakeen akku veks ja tyhjätä kosteudenimijä.. eiköhän tuo nyt selviä talviunilla kevvääseen.. Lähti käyntiin ku palmun alta.. Edited November 3, 2019 by Urbantoy 4 Quote
kari kittilä Posted November 4, 2019 Posted November 4, 2019 Tein kattoverhoilun uudestaan koska ostamani geelimäinen kontaktiliima ei pitänyt alkuperäistä vinyyliverhoilua kiinni kuin muutaman päivän vaikka laitoin liimaa molempiin pintoihin. Ei auttanut kuin repiä koko kattoverhoilu irti ja puhdistaa liimajäämät. Tein verhoilun uudestaan kunnon liimalla ja huovalla. Nyt on hyvä:) 8 Quote
Matti-Pekka Posted November 5, 2019 Posted November 5, 2019 On 11/3/2019 at 6:37 PM, Urbantoy said: Ei ny ihmeempää ku talvisäilöön viedessä unohtu Keisarikuntaan työkalut jokunen viikko sitten, piti ajalla uudemman kerran hakeen akku veks ja tyhjätä kosteudenimijä.. eiköhän tuo nyt selviä talviunilla kevvääseen.. Lähti käyntiin ku palmun alta.. Mitä tuo valkoinen töhnä tuolla palmun alla on? onko ihan kovinkin tuore kuva.....? 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.