Ketsa Posted November 4, 2018 Share Posted November 4, 2018 17 hours ago, tolvana said: Oxy nippuun Ja toista uteliasta kiinnostaa koneen tuleva käyttö? Suorahampaiset rattaat kun viittaisi rajuun race käyttöön, mutta kampiakseli ei. Quote Link to comment
Mäki Posted November 4, 2018 Share Posted November 4, 2018 Tein seinävalaisimen talliin 2 Quote Link to comment
Stidi Posted November 6, 2018 Share Posted November 6, 2018 Radion asennusta tänään. 4 Quote Link to comment
68teevee Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Hilsettä rattiin 🤩 5 Quote Link to comment
wp Posted November 16, 2018 Share Posted November 16, 2018 Noin 25mm siivu lähti välistä pois 3 Quote Link to comment
kari kittilä Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 Laitettu saumakitit, maalattu pintäväri pyöräkoteloihin ja ruiskittu kiveniskumassat. Ensviikolla maalaukseen:) 5 Quote Link to comment
DOODAH Posted November 30, 2018 Share Posted November 30, 2018 pannuhuoneessa seuraava sukupolvi pakertaa pannuja. 26 Quote Link to comment
HSuomi Posted December 1, 2018 Share Posted December 1, 2018 Isojen koneiden rassailu vaatiikin Wärtsilän takin. 1 Quote Link to comment
Urbantoy Posted December 1, 2018 Share Posted December 1, 2018 1 hour ago, HSuomi said: Isojen koneiden rassailu vaatiikin Wärtsilän takin. Wärtsilästä löytyy kaiken kokoisille asuja... Quote Link to comment
MU Posted December 6, 2018 Share Posted December 6, 2018 Yksi rengas olisi jo asennettavissa ovaali projektiin 😀 Kyllä se vielä joskus... 5 Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 7, 2018 Share Posted December 7, 2018 (edited) On 10/15/2018 at 5:24 PM, Tanhis said: Kuinkas paljon vaati että irtos. Tänään avasin toisen setin. Eka vaati 5t jotta irtoaa. Kun irtoa mittari ei enää liikkunu painaessa putken ulos. Toinen nousi 7t:iin ennenkuin irtos. Edited December 7, 2018 by Hebster52 Quote Link to comment
mikko k Posted December 8, 2018 Share Posted December 8, 2018 Kannattaa käyttää kypäräs visiiriä kun tuolla päästää pariasataa.. ;-D Quote Link to comment
aki Posted December 8, 2018 Share Posted December 8, 2018 Noi vanhat rättitalvirenkaat takana tarjoaa kyllä hyvin tasoitusta kilpakumppaneille 1 Quote Link to comment
Pepe Posted December 9, 2018 Share Posted December 9, 2018 Autotallin ulkopuolella välivaihe. Keväällä jatkuu. Liian paljon rakentamista tietokonemiehelle yhdelle kalenterivuodelle. 5 Quote Link to comment
kari kittilä Posted December 9, 2018 Share Posted December 9, 2018 Tiiviste naulattu pohjaan, vetoakselit asennettu vaihdetanko/pusla asennettu ja takajousia säädelty. 1 Quote Link to comment
Roope Posted December 12, 2018 Share Posted December 12, 2018 Mielenkiiinnosta kysyn että onko nuo kiina idat ollu parempia laadultaan kuin idf kopiot? Yhteen testi moottoriin haihatellut kiina idoja mutta en ole vielä henkisesti selviytynyt kiina idf taistelusta jonka kävin. Quote Link to comment
wp Posted December 12, 2018 Share Posted December 12, 2018 49 minutes ago, Roope said: Mielenkiiinnosta kysyn että onko nuo kiina idat ollu parempia laadultaan kuin idf kopiot? Yhteen testi moottoriin haihatellut kiina idoja mutta en ole vielä henkisesti selviytynyt kiina idf taistelusta jonka kävin. Yhden parin Empi 51 säätänyt käymään tyhjäkäynnillä, vastasi normaalisti tyhjäkäyntisuuttimien vaihtoon ja seosruuveihin eikä valutellut polttoainetta vääristä paikoista. Kohot ja neulat oli säätötyökalun mukaan kohdillaan laatikosta otettuna mutta mukana toimitetut suuttimet ja seosputket vaihtaisin Weberin tuotteisiin. Kurkut ovat liian suuret,(mitattu 47.85mm) isossakaan moottorissa ei vastannut kunnolla pääsuuttimen ja lisäilman vaihtoon. Myöskään suutinkoot eivät vastaa ison strokerin tarpeita. Ymmärtääkseni alkusarjan tuotannossa näissä on ollut isompiakin ongelmia, aika näyttää kuinka oman parin kanssa käy. Työn alla VWauhtipalikkaa näihin, sorvatusta aihiosta tulossa ADV eli annular discharge venturi. Hajoitin jää pois, kurkku toimii lähes samalla periaatteella kuin JPM:n tuote mutta seos purkautuu useammasta reiästä koko kehältä. Prototyyppi menee ensimmäiseksi virtauspenkkiin jossa testaan virtausmäärän vrt hajoitin + tavallinen kurkku sekä signaalin voimakkuuden seoskaivosta molemmilla vaihtoehdoilla. 1 Quote Link to comment
wp Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 Etenee pikkuhiljaa, kurkut istuvat jo paikalleen. Seuraavaksi polttoaineen purkausreiät ja kanava, tiivisteurat ja jättökulman sorvaus viimeisenä. 6 Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted December 15, 2018 Share Posted December 15, 2018 Nyt on niin mielenkiintoisen kuulloista että huh! Meneekö tuo samalla ajatuksella kun perus-aux-venturi että pääsuuttimella säännöstellään polttoaineen määrä vai onko reikiäkin tarkoitus tehdä eri kokoisia / eri määrä eri tarpeisiin? Kun bensa tulee sit kurkun kehältä rei'istä niin siihen varmasti vaikuttaa normaaliventuria enemmän imutorvien toiminta, kun ne ei keskelle kurkkua vaikuta lähellekään niin paljoa jos mie jotain aerodynamiikasta ymmärrän. Ja kun kurkun kehällä ilmavirtaus ei varmastikaan ole mitenkään laminaarinen + bensa tulee useasta pienestä reiästä, niin voisi kuvitella että seoksesta tulee luonnostaan monestakin syystä paljon homogeenisempi kun perinteisemmällä ratkaisulla. Ja jotenkin tähän miusta sopisi, vaikka kuitenkin kyseessä modernisoitu perinteinen kaasutin, niin vielä top-shot injectorit yläkierroksille... Edit: piti vielä kysymäni, pitääkö noissa ventureissa ottaa jotenkin huomioon se kun perinteinen butterfly -läppä kuitenkin pistää ilmavirtauksen aika mutkalle, eli tartteeko optimikäytökseen jotain eri reikäkokoja eri puolille, vai meniskö se sit perseelleen urku auki. Mielenkiintoista joka tapauksessa! Quote Link to comment
wp Posted December 15, 2018 Share Posted December 15, 2018 58 minutes ago, DWL_Puavo said: Nyt on niin mielenkiintoisen kuulloista että huh! Meneekö tuo samalla ajatuksella kun perus-aux-venturi että pääsuuttimella säännöstellään polttoaineen määrä vai onko reikiäkin tarkoitus tehdä eri kokoisia / eri määrä eri tarpeisiin? Kun bensa tulee sit kurkun kehältä rei'istä niin siihen varmasti vaikuttaa normaaliventuria enemmän imutorvien toiminta, kun ne ei keskelle kurkkua vaikuta lähellekään niin paljoa jos mie jotain aerodynamiikasta ymmärrän. Ja kun kurkun kehällä ilmavirtaus ei varmastikaan ole mitenkään laminaarinen + bensa tulee useasta pienestä reiästä, niin voisi kuvitella että seoksesta tulee luonnostaan monestakin syystä paljon homogeenisempi kun perinteisemmällä ratkaisulla. Ja jotenkin tähän miusta sopisi, vaikka kuitenkin kyseessä modernisoitu perinteinen kaasutin, niin vielä top-shot injectorit yläkierroksille... Edit: piti vielä kysymäni, pitääkö noissa ventureissa ottaa jotenkin huomioon se kun perinteinen butterfly -läppä kuitenkin pistää ilmavirtauksen aika mutkalle, eli tartteeko optimikäytökseen jotain eri reikäkokoja eri puolille, vai meniskö se sit perseelleen urku auki. Mielenkiintoista joka tapauksessa! Kaikki kolme variaatiota aiheesta eli JPM:n tuote, CB:n update kit ja tämä oma yritelmä toimivat samalla periaatteella. Pääsuutin-seosputki-lisäilma- kombinaatio huolehtii seoksesta, kurkkurengas tuottaa tarpeellisen paine-eron jolla polttoaine-ilmaemulsio alkaa virrata. Tärkeää on että "signaali" eli kuristimen aiheuttama paine-ero on riittävä, kokeilu 2700cc moottorissa osoitti että jos kurkku on liian suuri runkoon nähden ei kaasutin vastaa kunnolla suuttimien vaihtamiseen. Siirtymä tyhjäkäyntipiiriltä pääsuutttimille on erittäin hankala saada toimivaksi vaikka vaihtaisi suuttimia ja useampaa erilaista seosputkea. Itsellä motivoiva syy kokeiluun on saada virtaushäviöt ennen imukanavaa mahdollisimman pieneksi, samaan tähtää myös suunnitelma ohentaa läppäakselit, vaihtaa niiden ruuvit uppokantaisiin sekä muotoilla kaasuläpän jättö- ja tuloreuna viilaamalla. Seoksen homogeenisuuteen on hankala ottaa kantaa, David Vizard on kirjoittanut aiheesta verraten Weberiä ja Dellortoa keskenään todeten niiden välillä olevan eroja. Purkausreikiä olen ajatellut tehdä 6-12 kpl, niiden kokonaispinta-ala vastaa seoskaivosta tulevaa porausta joka on noin 5mm . Lisäpiiriä en aio näiden kanssa kokeilla, epäilen että muuttujia saattaa tulla liikaa jo ilmankin. Osakuorman ajettavuudella ole merkitystä kun paketti on tarkoitettu varttimailille ja jos kokeilu ei osoittaudu toimivaksi niin nämä kurkut on helppo sorvata alkuperäisen hajottimen kanssa sopiviksi. 1 Quote Link to comment
metake Posted December 15, 2018 Share Posted December 15, 2018 Pientä virranjakajien testausta... Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted December 15, 2018 Share Posted December 15, 2018 40 minutes ago, metake said: Pientä virranjakajien testausta... Terve Missäs tallissa tämä tapahtuu?? itsellä on vaan invertteri ohjattu jyrsinkone ,vacuumipumppu, strobo ja astekiekko yhdistelmä ja kauhee sähellys...olishan tuo sivistyneempää tuolla... Quote Link to comment
metake Posted December 15, 2018 Share Posted December 15, 2018 12 minutes ago, Matti-Pekka said: Terve Missäs tallissa tämä tapahtuu?? itsellä on vaan invertteri ohjattu jyrsinkone ,vacuumipumppu, strobo ja astekiekko yhdistelmä ja kauhee sähellys...olishan tuo sivistyneempää tuolla... Heinolassa, itse laite taisi olla 30-luvulta, mutta invertteriohjatuksi tämäkin on modernisoitu 🙂 Quote Link to comment
wp Posted December 15, 2018 Share Posted December 15, 2018 Polttoainekanava ja purkausreiät valmiit, enää pari koneistusta ja kiillotus jäljellä 5 Quote Link to comment
kari kittilä Posted December 15, 2018 Share Posted December 15, 2018 Polkimet, käsijarrukahva ja vaijereita asenneltu. Polkimiin pitää vielä tehdä stoppari rauta. Quote Link to comment
kari kittilä Posted December 16, 2018 Share Posted December 16, 2018 Korissa hiontavärit päällä, Joulun jälkeen sais takaisin kotitalliin ja pääsee kasaamaan. 3 Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted December 16, 2018 Share Posted December 16, 2018 Ja seuraava...nyt sitä tulee kun coca colaa.... no melkein🙂 Quote Link to comment
arvuuttaja Posted December 16, 2018 Share Posted December 16, 2018 Laita tohon CT koneeseen siihen kuuluva 070 905 205 jakaja ton alipaine säätöisen tilalle.. Mikäs toi WBX tulee jonain päivänä olemaan.? Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted December 16, 2018 Share Posted December 16, 2018 2 hours ago, arvuuttaja said: Laita tohon CT koneeseen siihen kuuluva 070 905 205 jakaja ton alipaine säätöisen tilalle.. Mikäs toi WBX tulee jonain päivänä olemaan.? Joo Ct koneeseen on oma jakaja sitten sen mukaan kun tietää millä kaasuttimella se tulee toimimaan..tuo oli vaan pitämässä jakajan käyttöakselia paikoillaan kun koneen kammiota liitettiin... WBX tehdään nyt pojun 16" sycroon Jx:n tilalle. Quote Link to comment
DOODAH Posted December 19, 2018 Share Posted December 19, 2018 ässäkuplan pannua soitettiin. 4 Quote Link to comment
mikan Posted December 19, 2018 Share Posted December 19, 2018 Nuorempi pakokaasuanalysaattori. :-) t. Mika Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 19, 2018 Share Posted December 19, 2018 Nyt toinenkin setti sahattu... Quote Link to comment
kari kittilä Posted December 23, 2018 Share Posted December 23, 2018 Ohjauksen osien sovittelua, lopullinen asennus sitten kun raidetangot saapuu ja kori on pohjan päällä. Quote Link to comment
mikko k Posted December 23, 2018 Share Posted December 23, 2018 Onkos noi kierrejouset ainoat jouset vai lisänä orkkiksille? Quote Link to comment
sleepercooler Posted December 23, 2018 Share Posted December 23, 2018 (edited) Onko poolon hammastangolla toteutettu? Äijällä hyvä hönkä päällä👍👍 Edited December 23, 2018 by sleepercooler Quote Link to comment
kari kittilä Posted December 23, 2018 Share Posted December 23, 2018 4 minutes ago, mikko k said: Onkos noi kierrejouset ainoat jouset vai lisänä orkkiksille? Ainoat. Tässä on joka nurkassa säädettävä coilover jousitus. Quote Link to comment
kari kittilä Posted December 23, 2018 Share Posted December 23, 2018 1 minute ago, sleepercooler said: Onko poolon hammastangolla toteutettu? Äijällä hyvä hönkä päällä👍👍 Kyllä on. Kiitos, yritetään saada kevääksi ajoon:) 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.