P_Valtonen Posted September 15, 2022 Posted September 15, 2022 (edited) Ekat protot saatu mitotus testausta varten. Nämä siis made-in-mummola. Pinnan laatu paikallisesri vielä mitä sattuu. Mutta hienoa että jotkut ikuisuus projektit menee eteenpäin :) Edited September 15, 2022 by P_Valtonen 5 Quote
Kharon Posted September 29, 2022 Posted September 29, 2022 Muutaman kesän jaksoin kuunnella GT-pakoputkiston pörinää Karmannissa ja sitten tuli mitta täyteen ja kävin hakemassa vakiovaimentimen siihen. Meteli ainakin väheni neljännekseen, eilen sain paikalleen. Kunhan ajokausi alkaa niin selviää että miten pahasti tuo rajoittaa virtauksia kun on 1915 cc kone. Voi olla että pitää etsiä vielä jotain muuta. GT oli sen verran avara että ei pahemmin rajoittanut, ei virtauksia eikä ääntä. Muuten kyllä ihan asiallinen putkisto, istui paikalleen kuin siihen tehtynä ja tukevaa tekoa, käärmeenpesämalli vielä tasoitti virtauksiakin. Quote
JM Posted September 29, 2022 Posted September 29, 2022 1 hour ago, Kharon said: Muutaman kesän jaksoin kuunnella GT-pakoputkiston pörinää Karmannissa ja sitten tuli mitta täyteen ja kävin hakemassa vakiovaimentimen siihen. Meteli ainakin väheni neljännekseen, eilen sain paikalleen. Kunhan ajokausi alkaa niin selviää että miten pahasti tuo rajoittaa virtauksia kun on 1915 cc kone. Voi olla että pitää etsiä vielä jotain muuta. GT oli sen verran avara että ei pahemmin rajoittanut, ei virtauksia eikä ääntä. Muuten kyllä ihan asiallinen putkisto, istui paikalleen kuin siihen tehtynä ja tukevaa tekoa, käärmeenpesämalli vielä tasoitti virtauksiakin. Laita tuo, riittää 90hp. https://www.csp-shop.com/en/exhaust-heating/csp-high-flow-exhaust-251-001-030hf-30494b.html 1 Quote
Kharon Posted September 29, 2022 Posted September 29, 2022 6 hours ago, JM said: Laita tuo, riittää 90hp. https://www.csp-shop.com/en/exhaust-heating/csp-high-flow-exhaust-251-001-030hf-30494b.html Onhan näitä, mutta on sillä kyllä hintaakin. vakioputki (Jopex) maksoi asennussarjoineen ~150e, hiukka toisessa hintaluokassa. Quote
Jagz Posted October 23, 2022 Posted October 23, 2022 Yritän saada ikkunan pysymään hississä kiinni.. Quote
Racing Posted October 30, 2022 Posted October 30, 2022 On 12/23/2020 at 12:04 AM, arvuuttaja said: Jatko jalostettuna näkyy noin 25v vanha käyttämätön mahlen ja nykypäivän Sillverlinen erot.. Nykyään ei vissiin käytetä "punametallia" missään.. Tästä kuvasta meinasin kysyä joskus jo ,että tuo modaus Kiina akselinko takia et saa kiertokanget paremmin öljyä? Kuinka isot reijät teit ja onko käyttökokemusta sen jälkeen? Quote
arvuuttaja Posted November 2, 2022 Posted November 2, 2022 Vanhemmissa esim. KS merkkisissä laakereissa oli öljyura sisäpuolella, joten öljyä meni koko ajan kiertokangille. Type-4 laakereissa edelleen ura sisäpuolella. Reiän koko olisko 4-5milliä muistaakseni ja vakioakselille tuli toi. Quote
jarkki86 Posted November 2, 2022 Posted November 2, 2022 Imuroin hiirenpaskat ja pesät latokuplasta...Eipä ole aiemmista raadoista tuollaista määrää tullutkaan. Quote
jrasi Posted November 18, 2022 Posted November 18, 2022 Tallissa tapahtui… En ollut itse näkemässä, mutta taidan jatkossa latailla akut jossain peltikaapissa. 4 Quote
Pepe Posted November 20, 2022 Posted November 20, 2022 Quote Tallissa tapahtui… En ollut itse näkemässä, mutta taidan jatkossa latailla akut jossain peltikaapissa. Oho? Mimmonen laturi oli? Quote
Matti-Pekka Posted November 21, 2022 Posted November 21, 2022 On 11/18/2022 at 11:13 AM, jrasi said: Tallissa tapahtui… En ollut itse näkemässä, mutta taidan jatkossa latailla akut jossain peltikaapissa. Kyllä akun kansia räjähteli joskus aikoinaan autokorjaamolla akkuhuoneessa, kun niitä ladattiin ilman tuuletusta. Ladatessa nesteakkua syntyy räjähdysherkkää kaasua, ja jos akun huonouden tai jännitteellisen laturin irrotuksessa saa kipinän aikaseksi niin se akun kansi tulee päin näköö. Jos lataa hyvin tuuletetussa paikassa ei ongelmaa juurikaan tule, mutta aina olisi hyvä irrottaa/kytkeä laturi vain kun se ei ole jännitteessä. Quote
Tanhis Posted November 21, 2022 Posted November 21, 2022 Näin nyt teoriatasolla jos akkua lataa liikaa ja nesteet alkaa haihtumaan niin että levyt eivät ole enää nesteen peitossa niin kait se kipinöinti voi aiheutua myös akun sisällä. Tietty voihan se olla että jo lähtötilanteessa akkunesteet olleet vähissä joko akun kaatumisen johdosta tai vaikka vanhan ylilataamisen takia. Jokatapauksessa onni onnettomuudessa ettei ole rikkihappoliuosta silmissä tuollaisen insidentin jälkeen. Quote
peruskallio Posted November 21, 2022 Posted November 21, 2022 Tai palanut koko talli, tutulla syttyi koppikärryssä ollut moottorikelkka tallissa sisällä palamaan. Sitä miksi syttyi en tarkemmin tiedä, mutta lataukseen se oli joku hetki aiemmin laitettu. Oli lähtenyt jotain osaa hakemaan ja takaisin tullessa talli täyden palon vaiheessa. palokunta ehti rakennuksen pelastamaan, mutta sisältä meni enemmän ja vähemmän kaikki. Vähintään ihan kaikkeen pahat nokivahingot ja ruostui käsityökalut. Yhtään monimutkaisemmat laitteet oli entisiä. palokunnalla tiedän useammankin akun räjähtäneen, kun ovat aina latauksessa tallissa ollessaan, vaikka nykyään älylatureita ovat. Quote
jrasi Posted November 23, 2022 Posted November 23, 2022 On 11/20/2022 at 9:19 PM, Pepe said: Oho? Mimmonen laturi oli? CTEKin älymyslaturi. Oli tuo 4v vanha akku elvytyksessä, On 11/21/2022 at 12:09 PM, peruskallio said: palokunnalla tiedän useammankin akun räjähtäneen, kun ovat aina latauksessa tallissa ollessaan, vaikka nykyään älylatureita ovat. Niin se oli tässäkin tapauksessa ollut useamman päivän laturissa kiinni, nyt selvittiin onneksi siivouksella ja tulipahan sitä tälläkin iällä vielä opittua jotakin. Quote
Jagz Posted December 14, 2022 Posted December 14, 2022 137 päivää vappuun. Pientä pohdintaa mitä tehdään ja mitä ei. Quote
höpö heka Posted December 15, 2022 Posted December 15, 2022 (edited) 10 hours ago, Jagz said: 137 päivää vappuun. Pientä pohdintaa mitä tehdään ja mitä ei. Sehän onkin vappu jo noin lähellä👍 Minkälaiseen ratkaisuun päädyit neuvoantavan jälkeen? Edited December 15, 2022 by höpö heka Quote
Jagz Posted December 15, 2022 Posted December 15, 2022 11 hours ago, höpö heka said: Sehän onkin vappu jo noin lähellä👍 Minkälaiseen ratkaisuun päädyit neuvoantavan jälkeen? Öljyvuodoille on tehtävä jotain ja nurkkakaasarit on varmaan laitettava, koska budjetti ei riitä ahtamiseen tällä hetkellä. Paruzzilta varmaan empin 34 valmis setti. Ja sit tietysti katottava että mikä tuol kytkimessä meni kesällä rikki,kunhan saa ton koneen irti.. 1 Quote
Jagz Posted December 15, 2022 Posted December 15, 2022 Modasin meijerituotteiden alusvaunusta tollasen alustan moottorille, niin on helpompi pyöritellä sitä tallissa. Lisäöljypohja (pikku sumppu) mahtuu just hyvin noiden pitkittäisten rautojen väliin. Quote
mikko k Posted December 26, 2022 Posted December 26, 2022 Venttiilien nostoja tuli hieman tarkasteltua. 😊 2 Quote
Jagz Posted December 28, 2022 Posted December 28, 2022 Hidastetöyssyt irrotellu massaa pohjasta ja vaihtanut sen ruosteeseen. Neekerintukalla pahat pois, maalia pintaan ja uutta massaa sen jälkeen. Quote
Ketsa Posted December 30, 2022 Posted December 30, 2022 15 hours ago, Mäki said: Peräkärry alkaa valmistumaan Tuosta olisi saanut hienon paljun. Quote
mikan Posted December 30, 2022 Posted December 30, 2022 Ehkä tuosta tuleekin vedettävä palju? 😆 1 Quote
Tanhis Posted January 2, 2023 Posted January 2, 2023 Piti keksiä joku systeemi millä mutterimopon ja tulevaisuuden laajennukset saa fiksummin säilöttyä ettei pyöri pöydällä/ lattialla niin väsäsin sitten tuollaisen roikottimen. Btw. Taustalla myös vasarateline aka magneetti. 4 Quote
nalleolut Posted January 4, 2023 Posted January 4, 2023 no onhan tuo nätimpi ku kaupallinen versio ja halvempi jos nurkissa materiaalia. 1 Quote
wp Posted January 15, 2023 Posted January 15, 2023 Työpisteen järjestelyä, alkoi kyllästyttää kun ei työkaluilla ollut pysyviä paikkoja. 4 Quote
mikan Posted January 15, 2023 Posted January 15, 2023 Mielenkiintoisen näköinen työpöytä/teline. Quote
wp Posted January 15, 2023 Posted January 15, 2023 5 minutes ago, mikan said: Mielenkiintoisen näköinen työpöytä/teline. Kansien porttaukseen tehty, pystyy säätämään kallistusta tarpeen mukaan. Mitoitettu siten että 2 volkkarin kantta sopii rinnakkain telineeseen. Pöydän syvennys toimii lastukaukalona, aiemmin pohjassa oli liitäntä myös pölynpoistoimurille. Se jäi kuitenkin pois, en juurikaan käytä enää hiomatuotteita kansien viimeistelyyn. Imurista huolimatta pölyongelma oli todellinen riesa. 1 Quote
wp Posted January 16, 2023 Posted January 16, 2023 Näistä jotain kun ehtii, tilaajan toiveita kartoitettu. 1 Quote
mite^ Posted January 17, 2023 Posted January 17, 2023 11 hours ago, wp said: Näistä jotain kun ehtii, tilaajan toiveita kartoitettu. Tein myös aikanaan golffin kannelle sopivan telineen ja kuplan kansille oman viilapenkkiin kiinnitettävän telineen. Golffin kannen kun nakkaa telineessä miratelineeseen ja alle lastukaukalon on lastut suurin piirtein kaukalossa. Kuitenkin ihan surkeesti tarttis olla täysin oma nurkkansa vinkuhommiin. Tilanpuutteen vuoksi ei moinen ainakaan tällä järjestelyllä onnistu. Perus v pukit tarttis tehdä, kun helpottais montaakin työtä eri kansien kanssa. 1 Quote
mikan Posted January 18, 2023 Posted January 18, 2023 (edited) Odotteleeko Lasse kuivaa pakkaskeliä, että voi tarttua maaliruiskuun? Tuleeko kesällä samanlainen kuva, mutta siinä näkyy varpaat ja kuplassa kiiltävä maalipinta? 😉 Edited January 18, 2023 by mikan Quote
Kurre Posted January 23, 2023 Posted January 23, 2023 Noi lisämittarit radiopanelin takana on ihan kymppi. Quote
wp Posted January 28, 2023 Posted January 28, 2023 Hankin digitaalisen kulmamittarin venttiilinohjarin pystysuunnan asetusta varten. Pöydän kallistuskulma mäntien venttiilikolojen koneistusta varten mitattu kansista, tästä jatketaan myöhemmin välysten mittauksen jälkeen. Kokeilin myös ohjarin keskipisteen paikannusta mittakellon avulla, testi vaikutti lupaavalta istukoiden jyrsintätarkkuuden parantamiseksi. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.