Jump to content

Talleissa tapahtuu?


Recommended Posts

Posted (edited)

Aivan en saanut runkoa kasaan tälle päivälle 😊

Ensi viikolla oli muistaakseni sen verran vapaata töistäkin, että eiköhän sitä jo loppu viikosta pääse sunnittelemaan pohjatöiden aloitusta 🙉

A058C0B9-C14A-4B01-BD3D-4157D33F84ED.jpeg

Edited by Repeat
Typo
  • Like 11
Posted

Sain maalauksen valmiiksi muutama viikko sitten. Työnsin pihalle, että pystyin siivoamaan tallista pölyjä pois.

Enää kasailua ja hieromista ym. Vähän yli 1/2 pinnoista kävin läpi 1000-2000 papereilla ja kiillotuslaikalla.

Kiva, että tykkäilitte👍

DSC_2123.JPG

DSC_2124-.jpg

  • Like 3
Posted
On 1/28/2020 at 7:43 PM, Mäki said:

Timanttia ja epoksia, niin tulee hyvä

BF37B1D1-ED58-4882-8540-2C3240ABD4E0.jpeg

Oliko ennestään vanha epoksi vai jopa betoni johon valunut öljyä? Ymmärtääkseni öljyistä betonia saa jyrsiä ihan senttitolkulla pois ja tehdä jonkun välivalun että epoksi pysyy.

Posted
42 minutes ago, Pepe said:

Oliko ennestään vanha epoksi vai jopa betoni johon valunut öljyä? Ymmärtääkseni öljyistä betonia saa jyrsiä ihan senttitolkulla pois ja tehdä jonkun välivalun että epoksi pysyy.

 

Epoksiin nousee semmoinen kupla jos alle jää öljyä, tms. Kuplan kun puhkaisee niin sisältä tulee pahanhajuista ilmaa ja kuplan voi leikata puukolla pois jolloin epoksin voi hyvin korjata...

Posted

Vaihteeksi penkkipäivä, kaasutintestiä tehty ihan tunteella. Lähtökohtana sylinterinkansi, imusarja ja kaasutin pakettina mitatuna nokka-akselin maksiminostolla.

 

- Lähtökohtana Empi EPC 51vakiotoimituksena tulevalla 47,8mm sisäkurkulla ja alumiiinisella kiihdytyssuppilolla, mitattu yhdistelmästä 251,4 cfm / 258,6hv

- Testi 2 sama kombinaatio mutta muovisella imusuppilolla, mittaustulos 254,3 cfm  / 261,5hv

- Testi 3 vaihdettu alkuperäisen kurkun ja hajoittimen tilalle aiemmin sorvaamani 43mm ADV eli annular discharge venturi, mittaustulos 259,3 cfm / 266,7hv

- Testi 4 alkuperäinen kurkku ilman hajoitinta, mittaustulos 262,5 cfm / 270,00hv. Hajoitin siis hukkaa 11,4hv eikä saman kokoinen ADV virtaisi yhtään enempää....

   Antaa ajattelemisen aihetta kurkkukokojen suhteen kaasutinrungossa....

- Testi 5 ADV + läppien kupukantaruuuvit vaihdettu uppokantaisiin ja läppien avautumiskulmaa hienosäädetty pysäytintä viilaten, tulos 261,7cfm / 269,2hv

- Testi 6 kansi + imusarja 272,1 cfm / 279,9hv

 

Virtaus parani kaikilla muutoksilla yhteensä 10,6hv eli sylinteriä kohti reilut 2,5hv.

Kaiken kaikkiaan kaasutin hukkaa pelkkään kanteen ja imusarjaan (279,9hv) nähden 10,7hv eli jossain vaiheessa siirryttävä läppärunkoon ja ruiskuun...

Mennään kuitenkin oldskool vehkeillä aluksi....

IMG_20200208_142805.thumb.jpg.350de97e8fa2e8454c815fe2f0f55e0c.jpg

   

IMG_20200208_140604.jpg

IMG_20200208_194534.jpg

IMG_20200208_140624.jpg

IMG_20200208_114925.jpg

  • Like 6
Posted
1 hour ago, Paksu-Tolppa said:

Vihreän imusuppilon aihio pöllitty hautausmaalta.

 

Ei kun ostettu paikallisen arkkumanun puodista....olikohan alta euron kappale joskus taannoin kun noita nipun ostin.

Liian pitkä mutta toimii testatessa, varsinaiset suppilot ajattelin laminoida lujitemuovista kunhan saan muotin sorvattua.

Posted

Vähän joutui vaihteiston tukea soveltamaan mutta sinne se kuitenkin meni. 

IMG_20200209_142222.jpg

IMG_20200209_141044.jpg

  • Like 7
Posted
On 2/8/2020 at 7:11 PM, Pepe said:

Oliko ennestään vanha epoksi vai jopa betoni johon valunut öljyä? Ymmärtääkseni öljyistä betonia saa jyrsiä ihan senttitolkulla pois ja tehdä jonkun välivalun että epoksi pysyy.

 

Itse sain vinkin että ennen lattian maalausta kannattaa toholla lämmittää betoni että vanha öljy yms paska hikoilisi ja palaisi pois. Tämä oli vallan toimiva menetelmä mutta suojalasit kannattaa olla päässä nimittäin muutamasta kohtaa oli ilmeisesti jotain kosteutta tai muuta betonin alle kun betoni pomppasi aika kovaa ylös. Ja en laittanut epoksia vain betolux tai mikälie se olikaan.

Posted
On 2/10/2020 at 10:04 AM, Tanhis said:

 

Itse sain vinkin että ennen lattian maalausta kannattaa toholla lämmittää betoni että vanha öljy yms paska hikoilisi ja palaisi pois. Tämä oli vallan toimiva menetelmä mutta suojalasit kannattaa olla päässä nimittäin muutamasta kohtaa oli ilmeisesti jotain kosteutta tai muuta betonin alle kun betoni pomppasi aika kovaa ylös. Ja en laittanut epoksia vain betolux tai mikälie se olikaan.

 

On 2/8/2020 at 7:11 PM, Pepe said:

Oliko ennestään vanha epoksi vai jopa betoni johon valunut öljyä? Ymmärtääkseni öljyistä betonia saa jyrsiä ihan senttitolkulla pois ja tehdä jonkun välivalun että epoksi pysyy.

 

Meidän tallissa oli ollut autokorjaamo parikymmentä vuotta, lattia jotain betonitasoitetta. Hinkkasin semmoisella hauskasti villiintyvällä hiomakoneella ja hiomakivellä korkeintaan vaan pintaa auki kun ei se oikein syönyt, ja jos näytti vähänkään rasvaiselta niin sitten vähän enemmän. Jotain teollisuushenkistä, epäilyttävän hajutonta ja siksi pelottavaa rasvanpoistoainetta (teki todellakin mieli pitää aerosolimaskia naamalla) kului joku 7-8 litraa.

Sit epoksi päälle, ja se on pysynyt kyllä oikein hyvin. Kieltämättä joistain kohti se on kulunut pois ikäänkuin olisi ollut "rakkuloita", mutta ei niitäkään kohtia niin montaa. Kymmenkunta vuotta se on nyt lattiassa ollut.

Vastaavasti mietittiin että pitäskö vetää uusi tasoite, mutta ei se lattia pesun ja hionnan jälkeen niin huonolta näyttänyt.

Ja epoksi siksi että se maksoi noin satasen koko lattiaan, vastaava esim. Solmasterin pinnoitteella olis ollu luokkaa tonnin.

Posted

Pallokeula, jolla on tarkoitus toukokuussa lähteä Gibraltariin, on edistynyt. Konehuone on jälleen kasassa ja koeajokin tehty.

- vaihdelaatikon on läpikäynyt Oulun seudun VW vaihteisto-osaaja

- sytytystulpat uusittu Bosch WR78G:een

- asennettu termostaatti ja ilmanohjausläpät (hajonneen virikoneen tekijä oli jättänyt ne tarpeettomina pois...)

- laturin laakerit ja hiilet uusittu

- uusittu bensatankin kaikki kumiosat

- jäykistetty moottorin takakannattimen kumipuslia

- lisätty vetoakselirasvaa kaikkiin neljään niveleen

- tunnusteltu takapyörien laakereita ilman vetoakseleita; kunnossa ovat

- tiivistetty doghousea monella tapaa, mm. lisäämällä Hoover-pelti

 

Nyt sitten etupään kimppuun mm. vaihtamaan neljää palloniveltä...

  • Like 4
Posted
12 hours ago, tolvana said:

Palliksen konehuoneesta pitää tehdä tölkkiyhteensopivampi kun mitä se nyt on.

20200212_171239.jpg

 

 

Ja poraruuvit myös tankista läpi 😉

Posted
On 2/9/2020 at 2:24 PM, MU said:

Vähän joutui vaihteiston tukea soveltamaan mutta sinne se kuitenkin meni. 

IMG_20200209_142222.jpg

IMG_20200209_141044.jpg

Tuo toimii oikeassa tarkoituksessa ja omassa oli aikoinaan Opel Ascona B:n

etuvakaaja takana..

IMG_20191130_154634.jpg

Posted

Lyhyehkön etsimisen jälkeen pallokeula sai uuden tuulilasin Kuttilan autolasista ja tänään se pääsi paikoilleen.IMG_20200218_145438.thumb.jpg.4713bf3b23c6a6bcc0a1df924535e151.jpg

  • Like 2
Posted

Ei tapahdu kylläkään talleissa kun ei mahdu enää mihinkään sisään mutta tölkin kone tipahti pihamaalle. Muuten olisi saanut olla paikoillaan mutta tulppa otti ja katkesi kanteen...

1CF255B2-635B-4E0D-B630-0BDD891A93CD.jpeg

Posted
On 2/14/2020 at 1:06 AM, arvuuttaja said:

Tuo toimii oikeassa tarkoituksessa ja omassa oli aikoinaan Opel Ascona B:n

etuvakaaja takana..

Oli varmaankin irssiperä?

Posted

Tallissa oli edellisen omistajan purkamien osien metsästystä. Samalla vastaan tulivat nämä raudat, näitä on 4kpl lähes samanlaisia. Todennäköisesti ovat T2a westfaliasta, mutta mitähän lienevät? 

IMG_20200306_144446.jpg

IMG_20200306_144425.jpg

Posted

Kuplan puskurin kiinnikeraudoilta näyttävät vahvasti.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  • Like 1
Posted

Kyseisellä ex omistajalla oli kyllä parikin pystärikuplaa projektina... Varmaan mennyt osat sekaisin. Kiitos taas nopeista ja hyvistä vastauksista!

Posted

2- vaiheinen kytkimenhallintajärjestelmä paria vinotukea ja paukkupullomaalia vailla. Pitäisi jatkaa pinionin ja lautaspyörän kestoikää liimalta laukaistaessa....

 

IMG_20200308_200247.jpg

  • Like 1
Posted
On 3/6/2020 at 2:51 PM, Finbay said:

Tallissa oli edellisen omistajan purkamien osien metsästystä. Samalla vastaan tulivat nämä raudat, näitä on 4kpl lähes samanlaisia. Todennäköisesti ovat T2a westfaliasta, mutta mitähän lienevät? 

IMG_20200306_144446.jpg

IMG_20200306_144425.jpg

 

Posted

Kaverin notsikolkin toinen takakulma kuvassa melkein valmis (sittemmin viimeistelty), toinen puoli 90-luvun museotyyliin korjattu, ja sittenpä sieltä tuijottaa armoton laikka-Puavo. Vois tää ruveta hissuksiaan valmistumaankinpäin. Onneksi Anu sai jotain sentään eteenpäin, ainakin kilo tiikerimassaa raaputeltu etukontin pohjalta.

IMG_20200317_184545977.jpg

IMG_20200103_212031492.jpg

IMG_20200104_210652385.jpg

Posted
1 hour ago, Mäki said:

Kaffetila alkaa valmistumaan. Kulmasohva puuttuu vielä

75C15449-4B42-4171-A4A0-8F1055302E29.jpeg

 

Äijäluola valmistuu.. tuonne hyvä mennä pakoon koronaa ja tarvittaessa emäntää.. häänö tulloo

Posted
15 minutes ago, Urbantoy said:

 

Äijäluola valmistuu.. tuonne hyvä mennä pakoon koronaa ja tarvittaessa emäntää.. häänö tulloo

Ja onko pöydän ääressä vessanpytty... 😃

Posted (edited)

Parempi niin ku pyttyä ei ollenkaan, kaljalta suoraa pytylle.. tai pöydän ääreen pytylle.. hyvä ratkaisu 😉

Äijäluolassa ei ooo niin tarkkaa..

Edited by Urbantoy
  • Like 1
Posted
57 minutes ago, Urbantoy said:

Parempi niin ku pyttyä ei ollenkaan, kaljalta suoraa pytylle.. tai pöydän ääreen pytylle.. hyvä ratkaisu 😉

Äijäluolassa ei ooo niin tarkkaa..

Töllön takana on sisävessa. Jonkun pitäisi viitsiä laatoittaa se ensin, että saa pytyn paikalleen. Ehkä jo ensi viikonloppuna puran vanhan pytyn pois ja siirrän tuon tuosta oikealle paikalleen

  • Like 1
Posted
Just now, Mäki said:

Töllön takana on sisävessa. Jonkun pitäisi viitsiä laatoittaa se ensin, että saa pytyn paikalleen. Ehkä jo ensi viikonloppuna puran vanhan pytyn pois ja siirrän tuon tuosta oikealle paikalleen

Kuulostaa hyvälle.. Pisuaari on kyllä kunnon tukinojalla parempi ku pytty, välillä saattaa se suihku mennä ohi pöntön.. Tietty istumapisulla siitäkin selviää, mutta riski nukahtaa pytylle kasvaa..

Posted

Ihan omaksi iloksi oon välillä varttimaililla käyny, lähinnä west coast cupin kisoissa. Edellinen moottorin omistaja kyllä ajeli kadullakin kun siinä oli vielä jäähdytyssysteemit kiinni ja rivalliset sylinteritkin. Nyt ne on nostettu hyllyyn. 😊

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...