Repeat Posted February 5, 2020 Share Posted February 5, 2020 (edited) Aivan en saanut runkoa kasaan tälle päivälle 😊 Ensi viikolla oli muistaakseni sen verran vapaata töistäkin, että eiköhän sitä jo loppu viikosta pääse sunnittelemaan pohjatöiden aloitusta 🙉 Edited February 5, 2020 by Repeat Typo 11 Quote Link to comment
MS940 Posted February 7, 2020 Share Posted February 7, 2020 Sain maalauksen valmiiksi muutama viikko sitten. Työnsin pihalle, että pystyin siivoamaan tallista pölyjä pois. Enää kasailua ja hieromista ym. Vähän yli 1/2 pinnoista kävin läpi 1000-2000 papereilla ja kiillotuslaikalla. Kiva, että tykkäilitte👍 3 Quote Link to comment
Pepe Posted February 8, 2020 Share Posted February 8, 2020 On 1/28/2020 at 7:43 PM, Mäki said: Timanttia ja epoksia, niin tulee hyvä Oliko ennestään vanha epoksi vai jopa betoni johon valunut öljyä? Ymmärtääkseni öljyistä betonia saa jyrsiä ihan senttitolkulla pois ja tehdä jonkun välivalun että epoksi pysyy. Quote Link to comment
NO H2O Posted February 8, 2020 Share Posted February 8, 2020 42 minutes ago, Pepe said: Oliko ennestään vanha epoksi vai jopa betoni johon valunut öljyä? Ymmärtääkseni öljyistä betonia saa jyrsiä ihan senttitolkulla pois ja tehdä jonkun välivalun että epoksi pysyy. Epoksiin nousee semmoinen kupla jos alle jää öljyä, tms. Kuplan kun puhkaisee niin sisältä tulee pahanhajuista ilmaa ja kuplan voi leikata puukolla pois jolloin epoksin voi hyvin korjata... Quote Link to comment
wp Posted February 8, 2020 Share Posted February 8, 2020 Vaihteeksi penkkipäivä, kaasutintestiä tehty ihan tunteella. Lähtökohtana sylinterinkansi, imusarja ja kaasutin pakettina mitatuna nokka-akselin maksiminostolla. - Lähtökohtana Empi EPC 51vakiotoimituksena tulevalla 47,8mm sisäkurkulla ja alumiiinisella kiihdytyssuppilolla, mitattu yhdistelmästä 251,4 cfm / 258,6hv - Testi 2 sama kombinaatio mutta muovisella imusuppilolla, mittaustulos 254,3 cfm / 261,5hv - Testi 3 vaihdettu alkuperäisen kurkun ja hajoittimen tilalle aiemmin sorvaamani 43mm ADV eli annular discharge venturi, mittaustulos 259,3 cfm / 266,7hv - Testi 4 alkuperäinen kurkku ilman hajoitinta, mittaustulos 262,5 cfm / 270,00hv. Hajoitin siis hukkaa 11,4hv eikä saman kokoinen ADV virtaisi yhtään enempää.... Antaa ajattelemisen aihetta kurkkukokojen suhteen kaasutinrungossa.... - Testi 5 ADV + läppien kupukantaruuuvit vaihdettu uppokantaisiin ja läppien avautumiskulmaa hienosäädetty pysäytintä viilaten, tulos 261,7cfm / 269,2hv - Testi 6 kansi + imusarja 272,1 cfm / 279,9hv Virtaus parani kaikilla muutoksilla yhteensä 10,6hv eli sylinteriä kohti reilut 2,5hv. Kaiken kaikkiaan kaasutin hukkaa pelkkään kanteen ja imusarjaan (279,9hv) nähden 10,7hv eli jossain vaiheessa siirryttävä läppärunkoon ja ruiskuun... Mennään kuitenkin oldskool vehkeillä aluksi.... 6 Quote Link to comment
Paksu-Tolppa Posted February 8, 2020 Share Posted February 8, 2020 (edited) Vihreän imusuppilon aihio pöllitty hautausmaalta. Edited February 8, 2020 by Paksu-Tolppa 1 Quote Link to comment
Tutkija Posted February 8, 2020 Share Posted February 8, 2020 Hautamaljakko on yllättävän hyvä imusuppilo ja hinta/laatusuhde paljon parempi kuin monissa "merkkisuppiloissa" Quote Link to comment
wp Posted February 8, 2020 Share Posted February 8, 2020 1 hour ago, Paksu-Tolppa said: Vihreän imusuppilon aihio pöllitty hautausmaalta. Ei kun ostettu paikallisen arkkumanun puodista....olikohan alta euron kappale joskus taannoin kun noita nipun ostin. Liian pitkä mutta toimii testatessa, varsinaiset suppilot ajattelin laminoida lujitemuovista kunhan saan muotin sorvattua. Quote Link to comment
MU Posted February 9, 2020 Share Posted February 9, 2020 Vähän joutui vaihteiston tukea soveltamaan mutta sinne se kuitenkin meni. 7 Quote Link to comment
Tanhis Posted February 10, 2020 Share Posted February 10, 2020 On 2/8/2020 at 7:11 PM, Pepe said: Oliko ennestään vanha epoksi vai jopa betoni johon valunut öljyä? Ymmärtääkseni öljyistä betonia saa jyrsiä ihan senttitolkulla pois ja tehdä jonkun välivalun että epoksi pysyy. Itse sain vinkin että ennen lattian maalausta kannattaa toholla lämmittää betoni että vanha öljy yms paska hikoilisi ja palaisi pois. Tämä oli vallan toimiva menetelmä mutta suojalasit kannattaa olla päässä nimittäin muutamasta kohtaa oli ilmeisesti jotain kosteutta tai muuta betonin alle kun betoni pomppasi aika kovaa ylös. Ja en laittanut epoksia vain betolux tai mikälie se olikaan. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted February 11, 2020 Share Posted February 11, 2020 On 2/10/2020 at 10:04 AM, Tanhis said: Itse sain vinkin että ennen lattian maalausta kannattaa toholla lämmittää betoni että vanha öljy yms paska hikoilisi ja palaisi pois. Tämä oli vallan toimiva menetelmä mutta suojalasit kannattaa olla päässä nimittäin muutamasta kohtaa oli ilmeisesti jotain kosteutta tai muuta betonin alle kun betoni pomppasi aika kovaa ylös. Ja en laittanut epoksia vain betolux tai mikälie se olikaan. On 2/8/2020 at 7:11 PM, Pepe said: Oliko ennestään vanha epoksi vai jopa betoni johon valunut öljyä? Ymmärtääkseni öljyistä betonia saa jyrsiä ihan senttitolkulla pois ja tehdä jonkun välivalun että epoksi pysyy. Meidän tallissa oli ollut autokorjaamo parikymmentä vuotta, lattia jotain betonitasoitetta. Hinkkasin semmoisella hauskasti villiintyvällä hiomakoneella ja hiomakivellä korkeintaan vaan pintaa auki kun ei se oikein syönyt, ja jos näytti vähänkään rasvaiselta niin sitten vähän enemmän. Jotain teollisuushenkistä, epäilyttävän hajutonta ja siksi pelottavaa rasvanpoistoainetta (teki todellakin mieli pitää aerosolimaskia naamalla) kului joku 7-8 litraa. Sit epoksi päälle, ja se on pysynyt kyllä oikein hyvin. Kieltämättä joistain kohti se on kulunut pois ikäänkuin olisi ollut "rakkuloita", mutta ei niitäkään kohtia niin montaa. Kymmenkunta vuotta se on nyt lattiassa ollut. Vastaavasti mietittiin että pitäskö vetää uusi tasoite, mutta ei se lattia pesun ja hionnan jälkeen niin huonolta näyttänyt. Ja epoksi siksi että se maksoi noin satasen koko lattiaan, vastaava esim. Solmasterin pinnoitteella olis ollu luokkaa tonnin. Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted February 12, 2020 Share Posted February 12, 2020 Pallokeula, jolla on tarkoitus toukokuussa lähteä Gibraltariin, on edistynyt. Konehuone on jälleen kasassa ja koeajokin tehty. - vaihdelaatikon on läpikäynyt Oulun seudun VW vaihteisto-osaaja - sytytystulpat uusittu Bosch WR78G:een - asennettu termostaatti ja ilmanohjausläpät (hajonneen virikoneen tekijä oli jättänyt ne tarpeettomina pois...) - laturin laakerit ja hiilet uusittu - uusittu bensatankin kaikki kumiosat - jäykistetty moottorin takakannattimen kumipuslia - lisätty vetoakselirasvaa kaikkiin neljään niveleen - tunnusteltu takapyörien laakereita ilman vetoakseleita; kunnossa ovat - tiivistetty doghousea monella tapaa, mm. lisäämällä Hoover-pelti Nyt sitten etupään kimppuun mm. vaihtamaan neljää palloniveltä... 4 Quote Link to comment
tolvana Posted February 12, 2020 Share Posted February 12, 2020 Palliksen konehuoneesta pitää tehdä tölkkiyhteensopivampi kun mitä se nyt on. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 13, 2020 Share Posted February 13, 2020 12 hours ago, tolvana said: Palliksen konehuoneesta pitää tehdä tölkkiyhteensopivampi kun mitä se nyt on. Ja poraruuvit myös tankista läpi 😉 Quote Link to comment
arvuuttaja Posted February 13, 2020 Share Posted February 13, 2020 On 2/9/2020 at 2:24 PM, MU said: Vähän joutui vaihteiston tukea soveltamaan mutta sinne se kuitenkin meni. Tuo toimii oikeassa tarkoituksessa ja omassa oli aikoinaan Opel Ascona B:n etuvakaaja takana.. Quote Link to comment
Finbay Posted February 18, 2020 Share Posted February 18, 2020 Lyhyehkön etsimisen jälkeen pallokeula sai uuden tuulilasin Kuttilan autolasista ja tänään se pääsi paikoilleen. 2 Quote Link to comment
maza323 Posted February 23, 2020 Share Posted February 23, 2020 Ei tapahdu kylläkään talleissa kun ei mahdu enää mihinkään sisään mutta tölkin kone tipahti pihamaalle. Muuten olisi saanut olla paikoillaan mutta tulppa otti ja katkesi kanteen... Quote Link to comment
kari kittilä Posted February 24, 2020 Share Posted February 24, 2020 Tankin korotuspalaa soviteltu ja tekasin myös peileille varret. Quote Link to comment
multanen Posted February 25, 2020 Share Posted February 25, 2020 On 2/14/2020 at 1:06 AM, arvuuttaja said: Tuo toimii oikeassa tarkoituksessa ja omassa oli aikoinaan Opel Ascona B:n etuvakaaja takana.. Oli varmaankin irssiperä? Quote Link to comment
beetlemania Posted February 25, 2020 Share Posted February 25, 2020 2 hours ago, multanen said: Oli varmaankin irssiperä? Kuvan perusteella oli. Quote Link to comment
kari kittilä Posted March 2, 2020 Share Posted March 2, 2020 Tankin korotuspala valmis ja maalattu. Quote Link to comment
Finbay Posted March 6, 2020 Share Posted March 6, 2020 Tallissa oli edellisen omistajan purkamien osien metsästystä. Samalla vastaan tulivat nämä raudat, näitä on 4kpl lähes samanlaisia. Todennäköisesti ovat T2a westfaliasta, mutta mitähän lienevät? Quote Link to comment
metake Posted March 6, 2020 Share Posted March 6, 2020 Kuplan puskurin kiinnikeraudoilta näyttävät vahvasti.Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla 1 Quote Link to comment
mikko k Posted March 6, 2020 Share Posted March 6, 2020 Samaa mieltä Metaken kanssa. 1 Quote Link to comment
Finbay Posted March 6, 2020 Share Posted March 6, 2020 Kyseisellä ex omistajalla oli kyllä parikin pystärikuplaa projektina... Varmaan mennyt osat sekaisin. Kiitos taas nopeista ja hyvistä vastauksista! Quote Link to comment
wp Posted March 8, 2020 Share Posted March 8, 2020 2- vaiheinen kytkimenhallintajärjestelmä paria vinotukea ja paukkupullomaalia vailla. Pitäisi jatkaa pinionin ja lautaspyörän kestoikää liimalta laukaistaessa.... 1 Quote Link to comment
kari kittilä Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Sulakerasia löysi paikkansa kun tein sille reijän ja rattia muokkasin parempaan asentoon. Quote Link to comment
jaraku Posted March 11, 2020 Share Posted March 11, 2020 On 3/6/2020 at 2:51 PM, Finbay said: Tallissa oli edellisen omistajan purkamien osien metsästystä. Samalla vastaan tulivat nämä raudat, näitä on 4kpl lähes samanlaisia. Todennäköisesti ovat T2a westfaliasta, mutta mitähän lienevät? Quote Link to comment
Mäki Posted March 17, 2020 Share Posted March 17, 2020 Kaffetila alkaa valmistumaan. Kulmasohva puuttuu vielä 3 1 Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 17, 2020 Share Posted March 17, 2020 Kaverin notsikolkin toinen takakulma kuvassa melkein valmis (sittemmin viimeistelty), toinen puoli 90-luvun museotyyliin korjattu, ja sittenpä sieltä tuijottaa armoton laikka-Puavo. Vois tää ruveta hissuksiaan valmistumaankinpäin. Onneksi Anu sai jotain sentään eteenpäin, ainakin kilo tiikerimassaa raaputeltu etukontin pohjalta. Quote Link to comment
Urbantoy Posted March 17, 2020 Share Posted March 17, 2020 1 hour ago, Mäki said: Kaffetila alkaa valmistumaan. Kulmasohva puuttuu vielä Äijäluola valmistuu.. tuonne hyvä mennä pakoon koronaa ja tarvittaessa emäntää.. häänö tulloo Quote Link to comment
beetlemania Posted March 17, 2020 Share Posted March 17, 2020 15 minutes ago, Urbantoy said: Äijäluola valmistuu.. tuonne hyvä mennä pakoon koronaa ja tarvittaessa emäntää.. häänö tulloo Ja onko pöydän ääressä vessanpytty... 😃 Quote Link to comment
Urbantoy Posted March 17, 2020 Share Posted March 17, 2020 (edited) Parempi niin ku pyttyä ei ollenkaan, kaljalta suoraa pytylle.. tai pöydän ääreen pytylle.. hyvä ratkaisu 😉 Äijäluolassa ei ooo niin tarkkaa.. Edited March 17, 2020 by Urbantoy 1 Quote Link to comment
Mäki Posted March 17, 2020 Share Posted March 17, 2020 57 minutes ago, Urbantoy said: Parempi niin ku pyttyä ei ollenkaan, kaljalta suoraa pytylle.. tai pöydän ääreen pytylle.. hyvä ratkaisu 😉 Äijäluolassa ei ooo niin tarkkaa.. Töllön takana on sisävessa. Jonkun pitäisi viitsiä laatoittaa se ensin, että saa pytyn paikalleen. Ehkä jo ensi viikonloppuna puran vanhan pytyn pois ja siirrän tuon tuosta oikealle paikalleen 1 Quote Link to comment
Urbantoy Posted March 17, 2020 Share Posted March 17, 2020 Just now, Mäki said: Töllön takana on sisävessa. Jonkun pitäisi viitsiä laatoittaa se ensin, että saa pytyn paikalleen. Ehkä jo ensi viikonloppuna puran vanhan pytyn pois ja siirrän tuon tuosta oikealle paikalleen Kuulostaa hyvälle.. Pisuaari on kyllä kunnon tukinojalla parempi ku pytty, välillä saattaa se suihku mennä ohi pöntön.. Tietty istumapisulla siitäkin selviää, mutta riski nukahtaa pytylle kasvaa.. Quote Link to comment
mikko k Posted March 20, 2020 Share Posted March 20, 2020 Vähä extrahuoltoa kun on extra aikaa eikä työt vaivaa. 😊 6 Quote Link to comment
hpa Posted March 20, 2020 Share Posted March 20, 2020 Hi.Missä luokassa Mikon auto kilpailee?Nyt ei vaikuta katuauton moottorilta. Quote Link to comment
mikko k Posted March 20, 2020 Share Posted March 20, 2020 Ihan omaksi iloksi oon välillä varttimaililla käyny, lähinnä west coast cupin kisoissa. Edellinen moottorin omistaja kyllä ajeli kadullakin kun siinä oli vielä jäähdytyssysteemit kiinni ja rivalliset sylinteritkin. Nyt ne on nostettu hyllyyn. 😊 1 Quote Link to comment
arvuuttaja Posted March 20, 2020 Share Posted March 20, 2020 (edited) Mickeyllä rankemman puolen laitteet.. Edited March 20, 2020 by arvuuttaja Quote Link to comment
x-pj Posted March 21, 2020 Share Posted March 21, 2020 Jotain hyvääkin tässä ajassa. Kone pitkästä aikaa menossa takaisin paikoilleen. 5 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.