tolvana Posted January 21 Posted January 21 Tuo on sit mukava kohta korjata niin että alkuperäinen läppäsysteemi ym toimii oikein. Quote
Perttipee Posted January 21 Posted January 21 Tarkoitatko lämpöläppää jalkatilaan? Jos sitä meinaat, niin ei tule käyttöön...onneksi Quote
tobbe` Posted February 23 Posted February 23 (edited) Pitkästä aikaa innostuin viime vuoden lopulla turailemaan tota pallista monen vuoden huilin jälkeen. Ekana puhdetyönä moottorin tiivisteiden vaihdon jälkeen sain tuon ratin keskiön tehtyä, nyt olis varaa valita mitä grantin rattia haluaa veivata. Läpikuljettava väliseinä ois myös tarkotus tehä ennen ajokauden alkua, katotaas jos siitäki sais jotain kuvia tänne ku valmistuu. Edited February 23 by tobbe` Quote
Pedalpusher Posted March 15 Posted March 15 Löytyi tuollainen Sperrwolfin valmistama vanha vaihdekepin lukko niin päätin purkaa osiksi ja entistää. Sisältä ja päältä. Purkasin ja heitin kaikki ultraääneen. Nyt on kaikki puhdasta ja rasvatonta. Koekasauksen tein illalla ja koitin että liukkaasti toimii kaikki. Nyt vielä purku ja ulkopuolen puhallus ja maalaus. Näitä ei lie hirveesti liikkeellä? Itselle tämä oli ensimmäinen, minkä nähnyt livenä. Quote
Kharon Posted March 16 Posted March 16 On 3/15/2024 at 7:13 AM, Pedalpusher said: Löytyi tuollainen Sperrwolfin valmistama vanha vaihdekepin lukko niin päätin purkaa osiksi ja entistää. Sisältä ja päältä. Näitä ei lie hirveesti liikkeellä? Itselle tämä oli ensimmäinen, minkä nähnyt livenä. Vaikkapa USA-Karmanneissa vakiovaruste 60-luvulla, kun viranomaiset jenkeissä vaativat varkaudenestoa autoihin joissa on karmittomat ovilasit. Ohjauslukko olisi myös kelvannut, mutta siihen aikaan ei Volkkareissa moista vielä ollut. Tarina ei kerro koskiko vaatimus myös rättikattoisia. Minullahan on Kalifornia-tuonti KG ja siinä tuollaisen lukon runko on, sisuskalut on joku edellisistä omistajista hukannut. Quote
ovaaliheppu Posted March 16 Posted March 16 (edited) Siellä aika monessa juniksessakin on rattilukko juurikin 60-> Mulla on kolme erilaista keppilukkoa kans. Melkolailla koristeita vaan, kun jokaisessa jotain pientä häikkää. Kaivelin ovaalin säilöstä tallin viereiseen katokseen, josko sitä kohta taas alkais leikkimään ajokautta. Varreen vielä uusien jarrujen kasaus kun vähän lämpiää, jos siihenkin sais leiman keväällä Edited March 16 by ovaaliheppu 6 Quote
Kharon Posted March 16 Posted March 16 9 minutes ago, ovaaliheppu said: Melkolailla koristeita vaan, kun jokaisessa jotain pientä häikkää Kyllä. En ihmettele yhtään että KG:n lukossakaan ei enää ole kuin kuoret jäljellä. Quote
Pedalpusher Posted March 16 Posted March 16 Tuo on ihan täys peli. Toimii kaikella lailla ja avain myös. Pitää oikean profiilin volkkariavain teettää vielä tuohon. 1 Quote
Urbantoy Posted March 16 Posted March 16 (edited) 45 minutes ago, Pedalpusher said: Tuo on ihan täys peli. Toimii kaikella lailla ja avain myös. Pitää oikean profiilin volkkariavain teettää vielä tuohon. Onko niissä ollut volkkariavainta.. Käsittääkseni se on ollut valmistajan eli Sperrwolfin oma avain.. Ainakin ne mitkä minä olen nähnyt Yks entisöitykin oli myynnissä BadCamberg:ssa aikanaan.. Mutta suolapurkilla ei ois lähtenyt vaikka suolanen hinta oli Edited March 16 by Urbantoy 1 Quote
pepix Posted March 16 Posted March 16 2 hours ago, Urbantoy said: Onko niissä ollut volkkariavainta.. Käsittääkseni se on ollut valmistajan eli Sperrwolfin oma avain.. Ainakin ne mitkä minä olen nähnyt Yks entisöitykin oli myynnissä BadCamberg:ssa aikanaan.. Mutta suolapurkilla ei ois lähtenyt vaikka suolanen hinta oli Niissä oli Sperrwolfin om a avain. Omassa kuplassa aivan sama malli kuin kuvissa näkyy. Hieno lisävaruste ja nykyään aika harvinainen. Hieno löytö! 1 Quote
mllks Posted March 20 Posted March 20 Laitetaanpas nyt tänne jonkunlainen kuvadumppi täältä palstalta ostetusta projektista jonka parissa olen nyt puuhastellut kaksi talvea. Noin 15 vuotta kyljellään pellossa oli tehnyt tehtävänsä kuskinpuolen kyljelle ja sisärakenteille. Viime talvi meni pohjaa grillatessa, tämä talvi meni sitten pääasiassa kyljen, takasisälokareitten ja moottoritilan kanssa puuhatessa. Viime päivien aikana kori on saanut viimein uutta maalipintaa. Tarkoitus on jättää pintoihin vähän pintarupea, joten maalaus toteutettiin ainoastaan korjattuihin kohtiin. Jos sitä sais tämän vaikka tulevaksi kesäksi vielä ajoon. 21 Quote
ovaaliheppu Posted April 10 Posted April 10 Muista pidättää montun tai patin tullen hengitystä niin ei raapase, oon huomannu et se auttaa henkisellä tasolla ainakin :D 1 Quote
Raihna Posted April 15 Posted April 15 Juniksee väsätty jarruja...saako näitä ite turaa? Ja tehostettu hammastanko pitäs laittaa...tää on piiitkä projekti. 5 Quote
TF_Osku Posted April 16 Posted April 16 Toi adapteri toimii jo vauhtipyöränä voi olla jousittamaton massa aika iso. Quote
Raihna Posted April 16 Posted April 16 5 hours ago, TF_Osku said: Toi adapteri toimii jo vauhtipyöränä voi olla jousittamaton massa aika iso. Joo...siinä on jätetty vähän säätövaraa. Limpusta voi höylää vielä puolet pois. Quote
portu Posted April 16 Posted April 16 1 hour ago, Raihna said: Joo...siinä on jätetty vähän säätövaraa. Limpusta voi höylää vielä puolet pois. Sit vielä toi alasidepultti ja sen kiinnityspultti ei voi olla noin korkealla kannalla, ei toimi kääntö pyörillään olevana. Hieman pitää olasta sipaista pois myös. Ai mistäkö tiedän.. Quote
mikko k Posted April 16 Posted April 16 2 hours ago, Raihna said: Joo...siinä on jätetty vähän säätövaraa. Limpusta voi höylää vielä puolet pois. Uppokantapultitkin vois upottaa syvemmälle, ulkopinnan alapuolelle. Ei ainakaan osu sit vanteeseen. Quote
Stidi Posted April 19 Posted April 19 Siistin tollasen empin huohotinboxin ajankuluksi tallilla. 5 Quote
Hebster52 Posted April 23 Posted April 23 (edited) Jotain muuta typerää vaihteeksi. Lupasin iät ja ajat sitten muokata yhden luukun kaverille.... Aika hassua että luovariluukulla oli lähes sama väri kuin muokattavalla luukulla... Edited April 23 by Hebster52 2 Quote
Hebster52 Posted April 28 Posted April 28 Nyt olis sisäpelti ja alareuna vaihdettu kun vanha pysyi paikallaan ainoastaan T-kahvalla... Seuraavaksi ritilöiden sovitus ja hitsausta.. 1 Quote
Racing Posted April 28 Posted April 28 (edited) 2 hours ago, Hebster52 said: Nyt olis sisäpelti ja alareuna vaihdettu kun vanha pysyi paikallaan ainoastaan T-kahvalla... Seuraavaksi ritilöiden sovitus ja hitsausta.. Oliko sulla jossain oikein asennuskohta ritilöille mitoilla vai laitoitko vaan miten hyvältä näyttää? Lähinnä jos omaankin tulisi laitettua. Edited April 28 by Racing Quote
Hebster52 Posted April 29 Posted April 29 Ne tulee pre-63 avoluukkujen mittoja soveltamalla. Jotenkuten näin. Näitä mittoja olin löytänyt netistä. Ylimmän kuvan mittoja käytin. Tuuman mittoihin en oikeen luottanut... 1 Quote
Kharon Posted April 30 Posted April 30 Kävinpä elvyttämättä Karmannin talviunilta ja ajoin sen kotiin. Tallin lattialle jäi iso läikkä öljyä ja kone/laatikko ihan öljyisiä, hyh. Eivät kyllä ihan puhtaita olleet syksylläkään, jostain vuotaa. Pitää pestä että näkee vähän tarkemmin. Akku alkaa olla finaalissa, kuuma kone ei oikein pyöri ilman apusähköä. Ei ihme, virikone ja akku on keväällä 2016 ostettu. Virta-avaimesta saa virran päälle, mutta starttia ei synny, edes mittarivalot ei himmene, joka viittaisi irroneeseen johtoon, vajaatoimisen solenoidin sijaan. Pitää etsiä. Kaikkea pientä heti keväästä, voi höh. Mutta kulkee ihan kivasti kunhan vaan saa ensin käymään. Quote
Hebster52 Posted May 7 Posted May 7 Eilen kerkesin muiden keväthommien välissä leikata luukku valmiiksi ja heppata palat kohdilleen. Quote
Kharon Posted May 11 Posted May 11 Omat puuhailut on hiukka pienemmässä mittakaavassa, mutta sainpa vuotavan takajarrusylinterin pois, uuden tilalle ja homma olisi jopa valmistunut tänään, ellei jarrukengissä ollut käsijarruvivun tapin reikä olisi ollut a) liian pieni ja b) väärässä kohdassa. Ei paljoa, mutta 0,1mm riitti, tappi ei mennyt paikalleen ja sitten kun porasin reiän (kotona) oikeaan kokoon, niin vipu ei mahtunut kääntymään. Pientä viilausta ja sitten mahtui. Vanhoissa kengissä ei tämmöistä ongelmaa ollut. Tuossa kännykän kuva siitä kun sain rummun pois, aika murheelliselta näytti. Hyvin näkyy miten jarrunestettä on valunut sylinteristä käsijarrun yhdysraudalle ja sitä pitkin kengälle, valumaraita kengän kyljessä. Vanhat hihnat täynnä jarrunestettä, suoraan roskikseen ja putsausta kaikelle lopulle. Jarrunesteen ja jarrupölyn muodostama tahna on muuten aika jännää tavaraa: Kun johonkin tipahtaa kiinteän näköinen murunen, niin kun pyyhkäisee paperilla sitä pois, niin jää musta raita lattiaan, voi höh. Liuottimella toki lähtee, mutta aika nysväystä. Huvittavasti minulla oli tallilla toinenkin sarja takajarrukenkiä ja sama vika kaikissa 8 kengässä. Eri valmistaja, eri paikasta ostettu aivan eri aikaan ja sen verran erinäköisiä olivat että eivät samalta linjalta ole. Jollain (TM) on ollut vähän väärät mitat ja kaikki ovat sitten kopioineet ne. Purin vanhan sylinterinkin ja äkkiseltään siitä ei löytynyt mitään vikaa. Pitää putsata ja katsoa tarkemmin vielä. Quote
metake Posted May 15 Posted May 15 Nyt olis viimeistelyä vaille valmis! Oliko ritilät pystärin takaluukusta? Jos oli, niin millä taivuttelit ne tuohon luukkuun sopiviksi? Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote
Hebster52 Posted May 18 Posted May 18 On 5/15/2024 at 10:49 PM, metake said: Oliko ritilät pystärin takaluukusta? Jos oli, niin millä taivuttelit ne tuohon luukkuun sopiviksi? Tuossa oikealla olis toinenkin luovari luukku jos joku muukin kiinnostuisi tekemään itsellekin. Quote
Hebster52 Posted May 18 Posted May 18 (edited) Hitsauskaasu loppui tietenkin heti eka yrityksestä tänään... Oli sit pakko alkaa vääntää jotain uutta pellinpalaa... Edited May 18 by Hebster52 Quote
Kharon Posted May 22 Posted May 22 Tallin lattialla oli sitten iso ruskea öljyläikkä Karmannista ja vetarin kumihan sieltä oli mennyt, varmaan jo vappuna kun koko peräpuoli aivan öljyssä. Uutta kumia kaupasta ja viime viikonloppuna laatikko tyhjäksi ja toinen kumi vaihtoon, tänään sitten toinen ja uutta öljyä laatikkoon. Sottaista hommaa, purku nimittäin. Hyvät työkalut (17mm kuusiokolo, 12" jatkovarsi ja 75cm T-kahva) niin laatikon täyttöproppukin aukesi ihan vaivatta, kunhan vaan sai tunkattua auton tarpeeksi ylös pukeille. Täyttökin meni kuin Strömsössä, varmaan eka kerta ikinä, kun pumpun sai jengalla kiinni öljypulloon ja letkun päässä oli lukitusklipsi, pysyi itsestään täyttöreiässä. Helpotti kovasti ihan mitä vaan kun jäi molemmat kädet varsinaiseen pumppaamiseen. Hintaan nähden hyvä pumppu, voi suositella. https://www.puuilo.fi/finbullet-imuvaihtaja Quote
ovaaliheppu Posted May 23 Posted May 23 Eilen aamulla töihin ajaessa yhtäkkiä koneen ääni muuttui, semmoinen matalahko murina, aivan kuin olisi pala pakoputkea irronnut. Ääni resonoi ja kaikui erityisesti tietyllä kierrosvälillä. Töissä parkkiksella kurkkasin että huilut paikallaan, altapäinkään ei mitään näkyny puuttuvan. No, ajelin kotiin kuulostellen iltapäivällä, ääni pysyi samana, resonointi ja kaiku myös. Kopeloin pikaisesti käsin puhaltimen ja kurkkasin kopan taa ettei siellä näy mitään. Sit koitin muistella miltä kuulosti kun meni laturin laakerit 90 luvulla ja irroitin laturin hihnan ja auto käyntiin. Homma hiljeni. Pyöritin laturia käsin, ei kuulu mitään outoa. Kopeloin uudelleen puhaltimen ja kas, nyt sormet osui johonkin karvaiseen ja pehmeään, ekana mielessä hiiri tai joku pieni lintu. Pieni pala äänieristemattoa, jota laitoin alkuperäisen konehuonepahvin taa aikanaan. En keksi mistä toi ois irronnu, kaikki näyttää täysin ehjältä. No, ei ollut iso remontti, vaan aikamoisen äänen tuo teki Quote
Tanhis Posted May 23 Posted May 23 (edited) 1 hour ago, ovaaliheppu said: Eilen aamulla töihin ajaessa yhtäkkiä koneen ääni muuttui, semmoinen matalahko murina, aivan kuin olisi pala pakoputkea irronnut. Ääni resonoi ja kaikui erityisesti tietyllä kierrosvälillä. Töissä parkkiksella kurkkasin että huilut paikallaan, altapäinkään ei mitään näkyny puuttuvan. No, ajelin kotiin kuulostellen iltapäivällä, ääni pysyi samana, resonointi ja kaiku myös. Kopeloin pikaisesti käsin puhaltimen ja kurkkasin kopan taa ettei siellä näy mitään. Sit koitin muistella miltä kuulosti kun meni laturin laakerit 90 luvulla ja irroitin laturin hihnan ja auto käyntiin. Homma hiljeni. Pyöritin laturia käsin, ei kuulu mitään outoa. Kopeloin uudelleen puhaltimen ja kas, nyt sormet osui johonkin karvaiseen ja pehmeään, ekana mielessä hiiri tai joku pieni lintu. Pieni pala äänieristemattoa, jota laitoin alkuperäisen konehuonepahvin taa aikanaan. En keksi mistä toi ois irronnu, kaikki näyttää täysin ehjältä. No, ei ollut iso remontti, vaan aikamoisen äänen tuo teki Konehuoneessa on kyllä sen verran hulina ajoaikana että ei kauheasti kannata mitään ylimääräisiä öljyrättejä jne jättää pyörimään. Ja ei ole ensimmäinen eikä viimeinen juttu mitä puhaltimesta voi löytyä. Myös pyttyjen päälle päätyy vaikka mitä mistä termi pahanpuhallin taitaa ainakin osittain juontaa juurensa. Edited May 23 by Tanhis Quote
DWL_Puavo Posted May 23 Posted May 23 4 hours ago, Tanhis said: Konehuoneessa on kyllä sen verran hulina ajoaikana että ei kauheasti kannata mitään ylimääräisiä öljyrättejä jne jättää pyörimään. Ja ei ole ensimmäinen eikä viimeinen juttu mitä puhaltimesta voi löytyä. Myös pyttyjen päälle päätyy vaikka mitä mistä termi pahanpuhallin taitaa ainakin osittain juontaa juurensa. Itehän löysin öljyrätin lisäöljypohjan sisältä, ihan omilta jäljiltä, onneks oli jo sisäänajettu pata niin ei käyny huonosti. Hetken sekin piti kyllä paineita mutta sitten ei riittänyt enää läpivirtaus. Quote
ovaaliheppu Posted May 23 Posted May 23 Tää pala oli näemmä ollut C-pilarissa piilossa, sieltä löyty toinen pieni irtonöyhtä samanlaista. Äänieristeeks laittamani oli läpiharmaata kuitua. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.