Jump to content

Kattokaas mikä on myynnissä....


juujoo

Recommended Posts

Tutulla myynnissä facen puolella, kupla ryhmässä. Ellet ole facessa niin voin laittaa yv:llä yhteystiedot.
 

”Onko kellään tarvetta/kiinnostusta, vw teollisuusmoottori magneetolla, käyttämätön, kirkkaat öljyt sisällä, kts tikun kuva, veivikin löytyy. Tarjouksia?, Kauhajoki”

 

 

8B7051FB-5FF2-43FB-9DB7-D8BD67756DE2.jpeg

42FC0974-1E09-4DA3-B682-068E7CCC2EDE.jpeg

5215D0CB-2C67-4085-9790-44903C372D6D.jpeg

56B07E58-EC5B-4510-AFA7-36EDEB369279.jpeg

084D734B-D4D1-4EBA-930C-21B7E78C47D0.jpeg

28CF9EFB-6900-4615-8267-6C741E95F903.jpeg

4ADE9B7D-9273-478B-A430-9D2AAFFB0BF4.jpeg

4FF9675E-EAEE-494C-8F51-A61E194E0ABE.jpeg

Link to comment
22 minutes ago, mikko k said:

Tutulla myynnissä facen puolella, kupla ryhmässä. Ellet ole facessa niin voin laittaa yv:llä yhteystiedot.
 

”Onko kellään tarvetta/kiinnostusta, vw teollisuusmoottori magneetolla, käyttämätön, kirkkaat öljyt sisällä, kts tikun kuva, veivikin löytyy. Tarjouksia?, Kauhajoki”

 

 

8B7051FB-5FF2-43FB-9DB7-D8BD67756DE2.jpeg

42FC0974-1E09-4DA3-B682-068E7CCC2EDE.jpeg

5215D0CB-2C67-4085-9790-44903C372D6D.jpeg

56B07E58-EC5B-4510-AFA7-36EDEB369279.jpeg

084D734B-D4D1-4EBA-930C-21B7E78C47D0.jpeg

28CF9EFB-6900-4615-8267-6C741E95F903.jpeg

4ADE9B7D-9273-478B-A430-9D2AAFFB0BF4.jpeg

4FF9675E-EAEE-494C-8F51-A61E194E0ABE.jpeg

Mä en ole koskaan ymmärtänyt näitä ”myynti-ilmoituksia” joissa ei ole hintaa.

Link to comment



”Onko kellään tarvetta/kiinnostusta, vw teollisuusmoottori magneetolla, käyttämätön, kirkkaat öljyt sisällä, kts tikun kuva, veivikin löytyy. Tarjouksia?, Kauhajoki”


1200 kuutioinen, puhallinkoppa vaihtunut jossain vaiheessa. Mulla vastaava 1600 kuutioinen kone kuplassa, 44h käytetty ennen asennusta. Ihan magee kone ollut ajella kun kaikki on ollut tehtaan jäljiltä

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment

Näin mäkin katsoin kun paikanpäällä kävin. Jos olis ollu 1600cc, niin ei olis enää myynnissä vaan mun auton kyytissä...
Vaikka onkin 1200 kuutioinen, niin kampikammio saattaa olla uudempaa mallia kahdella öp-venttiilillä, isoilla sylinterin rei'illä ja isoilla öljykanavilla. Jos näin on niin ei sellainen tehdasuusi lohkokaan ole ihan ilmainen. Ja tehdasuudet 1200 kannet ja pytyt/männät on kysyttyä tavaraa lentokoneharrastajien keskuudessa...

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
1 hour ago, metake said:

Vaikka onkin 1200 kuutioinen, niin kampikammio saattaa olla uudempaa mallia kahdella öp-venttiilillä, isoilla sylinterin rei'illä ja isoilla öljykanavilla. Jos näin on niin ei sellainen tehdasuusi lohkokaan ole ihan ilmainen. Ja tehdasuudet 1200 kannet ja pytyt/männät on kysyttyä tavaraa lentokoneharrastajien keskuudessa...

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 


Pikaisesti vilkaisin allekin ja näytti että olis yhdellä öp-venttiilillä. En nyt tuota malttanut teurastettavaksi ostaa. 😊 2 öp-venaa olis varmaan muuttanu tilanteen.. 😁

Tosi lienee se ettei tälläistä tehdasuutta osaa ole paljoakaan tarjolla. Mutta eiköhän tuon joku tarvitsija korjaa talteen.

Link to comment
41 minutes ago, PZQ said:

Mites tuo lasketaan jos ite sen tilaa tuolta.. Ku tuo pyynti maistuu mulle suolaselta, voin olla väärässäkin 
Red9Desing sivulta maksaa vastaava sen 3.2k€, tietty siihen rahti + verot ja alv
tietty tuo on jo Suomessa, mutta kyllähän UKsta rahti kulkee kohtuu hyvin

Link to comment

Kiitti PZQ,
Taitaa tuo pyynti ollakin aika lähellä oikea ja mä väärässä, näin sitä oppii.. 
Tullilaskuri oli taas kyllä tyyliin "JepJep" eli laskin millä nyt suurinpiirtein pääsin oikean osan alueelle eli auton moottorin osalla.. Ja hatusta vetäsin tuon rahdin mikä on varmaan yläkanttiin eli 500 eeroa mikä voi olla kyllä yläkanttiinimage.thumb.png.2066ff63984bfbc11dd5111103c13809.png

Edited by Urbantoy
Link to comment

Kyllä. Mikä tahansa kirjettä isompi UK:sta on nykyisin kymmeniä puntia. Aika vahvasti on stopannut ostokset sieltä kokonaan kun järjestään rahti maksaa enemmän kuin osat. Tulli ja ALV vielä päälle niin sattuu lompakkoon jos on ihan pakko ostaa sieltä.

Link to comment
Kyllä. Mikä tahansa kirjettä isompi UK:sta on nykyisin kymmeniä puntia. Aika vahvasti on stopannut ostokset sieltä kokonaan kun järjestään rahti maksaa enemmän kuin osat. Tulli ja ALV vielä päälle niin sattuu lompakkoon jos on ihan pakko ostaa sieltä.
VW Heritage on ilmeisesti huomannut ko. ongelman aiheuttaman myynnin laskun, ja perusti toimipisteen Bremeniin josta lähtee EU-alueen toimitukset.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  • Like 1
Link to comment
13 minutes ago, metake said:

VW Heritage on ilmeisesti huomannut ko. ongelman aiheuttaman myynnin laskun, ja perusti toimipisteen Bremeniin josta lähtee EU-alueen toimitukset.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

Pari viikkoa sit ilmottivat että nyt ois osia, laitetaanko tulemaan. Vastasin et ei kiitos, tilaus tehty huhtikuussa ja nettisivut näytti että on stock.

Silloin kysellessäni et miksei tavara liiku niin sanoivat että se on brittivarastotilanne, vastasin että ihan sama kunhan saan osat nyt. 

Lupasivat kiirehtiä.... V...N pallokorvat imekää kyrsää.

 

Osittain tän takia nyt saa nelkun ynnä 914 vakionokkaa suomikamana. AAH.. ihanan kallista.

Link to comment
2 minutes ago, -tipi- said:

Kyllä Heritage Parts Centre alkoi valmistautua Brexittiin jo pari vuotta ennen sen toteutumista:

https://www.heritagepartscentre.com/uk/blog/heritage-parts-centre-opens-warehouse-in-europe.html

 

Palstallakin siitä keskuteltiin.

 

Jep, eu nettisivut osas ainakin viime keväänä kertoa koko heritagen varastosaldon mut ei sen kaupan minkä sivuilla olin ja mul..t joko valehteli tai ei muutenvaan saaneet osia liikkeelle.

About vastaava toisen brittifirman kanssa, tonnin osatilauksesta alle puolet tuli perille. Toinen puolikas hävisi rahdissa eli just se mitä ois tarvinut. Oli 1 lähetys jossa 2 pakettia ja tietysti ne joutui jossain vaiheessa erilleen ja toinen palautui n.kolmessa kuukaudessa lähettäjälle joka toki hyvitti ja pahoitteli mut kannet jäi saamatta.

Link to comment
2 hours ago, -tipi- said:

Kyllä Heritage Parts Centre alkoi valmistautua Brexittiin jo pari vuotta ennen sen toteutumista:

https://www.heritagepartscentre.com/uk/blog/heritage-parts-centre-opens-warehouse-in-europe.html

 

Palstallakin siitä keskuteltiin.

 


Juuri tällä viikolla oli taassa hankalaa. Ostin euroopanvarastolta osat ja niihin tuli laskulle Suomen 24% alv. DHL:ltä tuli sitten kysely, että tullaatko itse vai maksatko lisää, että he tullaavat. Trackeriä kun katsoi, niin UK:sta paketti lähtenyt matkaan, mutta koukannut Saksan kautta Suomeen.

DHL ei tietenkään voinut tehdä mitään, koska vika oli lähettäjässä. Lähettäjä tietysti ihmetteli, että tehdäänkö näitä Suomen päässä niin vähän, että eivät osaa... Sitten olikin mennyt jokin valtakirja Heritagelta DHL:lle, jossa vakuuttivat vastaavansa veroista. Mitä opin tästä? Jos Heritagella hinta on vain vähän halvempi kuin oikealla EU toimittajalla, niin jätän jatkossa Heritagelta osat ostamatta ja vältän nämä kuviot...

  • Like 1
Link to comment

Ketsa, mistä tahansa EU:n alueelta tänä päivänä tilaatkin, maksat toimitusmaan ALV:n. Eli Saksan tilauksiinkin tulee nykyään 24% ALV. Muuttui viime kesänä samalla, kun meni kaikki EU:n ulkopuoliset ostot tullattaviksi.

 

Edited by -tipi-
Link to comment

Iloisia uutisia myös kotimaassa postia käyttäville henkilöille. Tulossa on "pieniä" muutoksia lähetysehtoihin esim. Shipit.fi palvelun kautta

 

15.1.2022 voimaan astuvat Postin muutokset kotimaan lähetyksille: 

  • Postipakettien, Express-pakettien ja kotipakettien sivujen maksimimitat ovat jatkossa rajoitettuja max 100 cm x 60 cm x 60 cm.  

  • Lisäksi maksimiympärysmitta saa jatkossa olla pituus + 2x leveys + 2x korkeus = max 300 cm. Esimerkiksi 100 cm x 50 cm x 50 cm on vielä sallituissa mitoissa, mutta 100 cm x 50,1 cm x 50 ei ole.  

  • Ehdoton maksimi paino on 25 kg 

  • Jos paketti ylittää 300 cm ympäryysmitan tai painaa esimerkiksi 25,01 kg, laskuttaa Posti palvelun Express-rahtina. Tämä voi maksaa satoja euroja enemmän, kuin normaali paketti - tarkkana saa siis olla! 

  • Paketeille on mahdollista lisätä lisäpalveluna suurilähetys-lisäpalvelu enintään 200 cm pitkille lähetyksille, jossa yksi mitta voi ylittää 100 cm tai kaksi mittaa ylittää 60 cm 

  • Express-paketti suurilisäpalvelulla paketin enimmäispaino saa olla enintään 35 kg 

Link to comment
25 minutes ago, XTeme said:

Tunnearvoa, kun saman perheen käsissä ollut.

 

Itse ajattelisin että jos olis tunnearvoa niin eihän sitä sitten myydä. Tai jos myydään, niin tunnearvo tekee sen että mielummin myydään vaikka tutulle "hyvään perheeseen" ilman maksimaalista voiton tavoittelua. Mutta siistihän tuo auto ihan on ja plussaa että museorekisterissä.

Link to comment

Hupaisaa ettei ole rahaa joillain muka enää näihin. 

 

Kovin kauas Suomen ulkopuolelle ei tarvitse mennä kun alkaa joillain olemaan rahaa mutta ei näitä busseja enää. 

 

Se että tällä puolella palloa elävien huonosti tienaavien ja tappiin asti verotettujen reikäisten farkkujen taskussa ei ole rahaa ei vastaa kovin monen muun valtion kansalaisten tilannetta.

 

Tuo hinta on ihan OK, ehkä hieman yläkantissa tänne mutta niillä isommilla markkinoilla linjassa.

 

Ihmettelin kerran miten alle kolmekymppisellä jannulla jenkeissä on varaa ajella Honda NSXllä, hintaluokkaa 75-100k usd. Vastasi että liksa it hommissa on noin 10k usd ja veroa maksetaan 20% siitä. Kun ei ole perhettä ja asunto on saatu vanhemmilta (joilla on sitä rahaa jostain syystä kertynyt) voi ostella satkun autoja kauppakassiksi/harrastepeliksi. Ja loput menee kuulemma kryptoihin :) 

Link to comment

Ainahan näitä on ollut ja siitä kai tämäkin topicci on alunperin lähtenyt liikkeelle. Ton verran ja pikkusen päälle mullekin pitäisi tuosta omasta kuplasta maksaa. Kun on ollut mulla niin pitkään ja onhan sillä sitä tunnearvoakin. Mutta umpikylähullu se on joka siitä tommosia maksaisi. Ja sen kyllä ostajallekin kertoisin.

 

Mutta saahan sitä aina koittaa jos joku tunnearvosta alkaisi maksaa.

Link to comment
10 minutes ago, Lasse said:

Ainahan näitä on ollut ja siitä kai tämäkin topicci on alunperin lähtenyt liikkeelle. Ton verran ja pikkusen päälle mullekin pitäisi tuosta omasta kuplasta maksaa. Kun on ollut mulla niin pitkään ja onhan sillä sitä tunnearvoakin. Mutta umpikylähullu se on joka siitä tommosia maksaisi. Ja sen kyllä ostajallekin kertoisin.

 

Mutta saahan sitä aina koittaa jos joku tunnearvosta alkaisi maksaa.

Mulla on Iso-Dooltä ostetussa kuuskolmosessa sen verran jo tunnetta.. sekinhän on melkein mennyt isältä poijalle näin kuvitteellisti, Isi-Doo pongas muistaakseni sen Vaasan seudulta Patsin kanssa jostain lautatallista, siitä Iso-Doolle, sitten mulle (eli ei ole mapillista omistajia, Iso-Doo tietää tarkan määrän ja varmaan korjaa mun virheelliset tiedot), saa nyt lämpimässä tallissa maata ainakin toistaseksi ku ajosta sinne MaitoValaan alta ajettiin.. Suunnitelmat taas radalle palautukseen menossa mutta suunnitellaan rauhassa, ei se lämpimässä 9vuodessa ole mennyt aikaan ihan paskaksi.. varmasti töitä mutta jos joku päivä.. Ja sitte Iso-Doo ajelulle joskus.. 
 

Edited by Urbantoy
  • Like 1
Link to comment
6 hours ago, GT78 said:

Hupaisaa ettei ole rahaa joillain muka enää näihin. 

 

Kovin kauas Suomen ulkopuolelle ei tarvitse mennä kun alkaa joillain olemaan rahaa mutta ei näitä busseja enää. 

 

Se että tällä puolella palloa elävien huonosti tienaavien ja tappiin asti verotettujen reikäisten farkkujen taskussa ei ole rahaa ei vastaa kovin monen muun valtion kansalaisten tilannetta.

 

Tuo hinta on ihan OK, ehkä hieman yläkantissa tänne mutta niillä isommilla markkinoilla linjassa.

 

Ihmettelin kerran miten alle kolmekymppisellä jannulla jenkeissä on varaa ajella Honda NSXllä, hintaluokkaa 75-100k usd. Vastasi että liksa it hommissa on noin 10k usd ja veroa maksetaan 20% siitä. Kun ei ole perhettä ja asunto on saatu vanhemmilta (joilla on sitä rahaa jostain syystä kertynyt) voi ostella satkun autoja kauppakassiksi/harrastepeliksi. Ja loput menee kuulemma kryptoihin :) 

Juuri näin. Täällä Australiassa tolla hintaa ton kuntonen pallo menee kaupaks minuuteissa kun laittaa sen julkiseen myyntiin.

Link to comment
10 hours ago, GT78 said:

Hupaisaa ettei ole rahaa joillain muka enää näihin. 

 

Kyllä monella Suomalaisella on varaa omistaa ja ostaa tuonhintainen harrasteauto. Ei ole kiinni rahasta vaan vallinnasta, mitä sillä saa. Jos tuo hinta on oikea, niin joku sen pian ostaa. Kyllä nettiautoa luetaan muuallakin kuin suomessa. Kaikki hyvä oikeinhinnoiteltu menee hetkessä kaupaksi.

Minulle tulee vaikutelma, että aina myynti-ilmoituksen tarkoitus ei ole auton myynti, vaan arvon osoittaminen kavereille tai naapureille.

  • Like 2
Link to comment
12 hours ago, Tuomo Lehmikangas said:

.... Mutta siistihän tuo auto ihan on ja plussaa että museorekisterissä.

<nillitystä> siisti on, mutta miks melamiinilattia kelpaa museotarkastajalle sisutusmateriaaliksi? </nillitys>

 

Jos saadaan käypä hinta, ei kauppaa kannata tehdä.

Asiakkaalla on tilaipäisesti hallussaan meille kuuluvaa rahaa.

 

...ja mitä muita näitä nyt onkaan

Link to comment

Museotarkastajia on moneen lähtöön, on saman seuran jäseniä ja kavereita, sitten ryhmä, joiden pitää pätee, vaikka ei 

tiedä asiasta mitään. Piti kaverille laittaa alkuperäinen lisävarusteluettelo mukaan, kun meni uusintanäytölle. Kyllähän oli

tietämätön museotarkastaja, kun 70-luvun kuplaan ei kelvanneet takalokasuojien alakulmassa olevat kivipellit eikä

kerniset istuimet, kysy, et mikkä nää on.  Kait sille olis kelvannut aikakauden leopardikuvioiset penkinpäälliset. Kait noi Clipperin laminaattilattiat ja antiikkihuonekalujen penkinpäälliset on sit ihan ok? Autohan on muuten hieno, mutta museo-

tarkastukset on mitä sattuu.

  • Like 3
Link to comment
19 hours ago, arkka said:

Museotarkastajia on moneen lähtöön, on saman seuran jäseniä ja kavereita, sitten ryhmä, joiden pitää pätee, vaikka ei 

tiedä asiasta mitään. Piti kaverille laittaa alkuperäinen lisävarusteluettelo mukaan, kun meni uusintanäytölle. Kyllähän oli

tietämätön museotarkastaja, kun 70-luvun kuplaan ei kelvanneet takalokasuojien alakulmassa olevat kivipellit eikä

kerniset istuimet, kysy, et mikkä nää on.  Kait sille olis kelvannut aikakauden leopardikuvioiset penkinpäälliset. Kait noi Clipperin laminaattilattiat ja antiikkihuonekalujen penkinpäälliset on sit ihan ok? Autohan on muuten hieno, mutta museo-

tarkastukset on mitä sattuu.

Mitä kuplan museokatsastamiseen tulee niin mielestäni museokatsastuksen vaikeus pitäisi olla suoraan suhteessa jo rekisteröityjen vastaavien määrään. Ja tähän vielä sellainen muuttuja kuin auton ikä.

 

Mitä taasen tuohon pallikseen tulee niin penkit sieltä ensiksi silmille iskee ja sitten konetilan nuhruisuus. Vähän yleistä likaisuutta jokapuolella mikä luultavasti lähtisi jonkun autohinkkaajan käsissä puhtaaksi kohtuu helposi. Siisti peruspakettihan tuo on.

Mutta tuossa on ehkä 15k€ liikaa hintaa ihan euroopan markkinahintaakin katsellen. Ja vertaan siis tätä esim samballa euroopassa myynnissä olevaan crossover pallikseen https://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=2506164 Linkki siis niille jotka sitä mieltä että ei suomessa saa tuollaisia mutta ulkomailla saisi.

Edited by Tanhis
Link to comment

Se on ostajan silmissä se hinta joko kallis tai halpa.

 

Tuosta parin kilometrin päästä myytiin perästä kolaroitu, kone halkaistuna takapenkillä ollut hiiren syömä reumaluukku '52 kuppeli Saksaan 16900€. Projektina siis melko haastava lähtökohta toki perä ei ollut erityisen paha, mutta luukku helma puskuri ym uusiksi ja koitapa siihen originaalia osaa löytää tänä päivänä.

 

Oma 5ke tarjous ei siitä mennyt läpi 2000-luvun alussa, enkä nähnyt sitä koskaan sen arvokkaampana vaikka siitä jopa tiedusteltiin myöhemmin halukkuutta.

 

Ilmoitus oli mobilessa alle vuorokauden, haku tapahtui viikon sisällä ja hakija tuli trailerin kanssa Saksasta. Kehui edulliseksi ;) 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...